CharlotteP Skrevet 26. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 Har du noe du lurer på? Spør her, så er det nok noen som kan hjelpe JEG lurer på noe angående Jordbær dyppet i sjokolade. Jeg tenker og smelte vanlig freia melkesjokolade og ta på (eller har du en annen sjokolade du anbefaler?). Kan jeg sette dem i kjøleskapet når sjokoladen skal stivne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 26. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 Har du noe du lurer på? Spør her, så er det nok noen som kan hjelpe JEG lurer på noe angående Jordbær dyppet i sjokolade. Jeg tenker og smelte vanlig freia melkesjokolade og ta på (eller har du en annen sjokolade du anbefaler?). Kan jeg sette dem i kjøleskapet når sjokoladen skal stivne? Vanlig freia melkesjokolade, kokesjokolade. Bruk det du har lyst til Ja kan stå i kjøleskap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 26. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 Du trenger ikke sette sjokoladen i kjøleskapet for at den skal stivne så sant du smelter den på riktig temperatur. Sjokoladen blir bedre om den ikke får for høy temperatur. Den letteste måten å gjøre det på er følgende: Smelt to tredjedeler av sjokoladen du har tenkt å bruke i vannbad som vanlig. Når det er smeltet så tilsetter du den siste tredjedelen. Den vil smelte i den varme sjokoladen, samtidig som den vil avkjøle den allerede smeltede sjokoladen til perfekt temperatur. Fikk dette tipset av en sveitser som driver et sjokoladeverksted her i byn. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CharlotteP Skrevet 26. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 Du trenger ikke sette sjokoladen i kjøleskapet for at den skal stivne så sant du smelter den på riktig temperatur. Sjokoladen blir bedre om den ikke får for høy temperatur. Den letteste måten å gjøre det på er følgende: Smelt to tredjedeler av sjokoladen du har tenkt å bruke i vannbad som vanlig. Når det er smeltet så tilsetter du den siste tredjedelen. Den vil smelte i den varme sjokoladen, samtidig som den vil avkjøle den allerede smeltede sjokoladen til perfekt temperatur. Fikk dette tipset av en sveitser som driver et sjokoladeverksted her i byn. DET skal jeg prøve Tusen takk! Føler det er "trygt" å lage, men fortsatt redd for og klare og ødelegge det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 26. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 DET skal jeg prøve Tusen takk! Føler det er "trygt" å lage, men fortsatt redd for og klare og ødelegge det Viktige her, i følge sveitseren, er da at du IKKE setter sjokoladen i kjøleskapet etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 26. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 Best med vanlig melkesjokolade *sikle* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandraNH Skrevet 26. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 Dersom du ønsker at sjokoladen skal bli litt smidigere, så kan du tilsette pittelitt delfia-fett når du smelter sjokoladen Da vil det bli lettere å dyppe jordbærene neddi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100020 Skrevet 26. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2014 Best med vanlig melkesjokolade *sikle* Jeg og syntes helt vanlig freia melkesjokolade er best Kokesjokolade er bare oppskrytt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts