Pringlen Skrevet 28. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Mars 2014 Ut fra denne tråden lurer jeg litt på hvor lenge hundene deres går mellom siste dotur og første dotur. Jeg har et sovedyr, kvelden = sove og morgenen = sove. Så her går det gjerne 10 timer i hverdagene og 12 timer i helgene. Det varierer veldig fra hund til hund her i huset. Men det spenner nok fra 8 - 14 (kanskje mer??) timer. De som ikke gidder å gå ut om kvelden er ofte de som ikke gidder å stå opp om morgenen. Så noen av dyra har nok selskapsblære Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 29. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 29. Mars 2014 Kuma kan fint holde seg fra rundt 16 og over natta til 10 på morgen. Som oftest får hun tilbud om å tisse, men velger det bort. Jeg pleier ikke gå kveldstur, men til gjengjeld er jeg oppe ganske tidlig. Liker egentlig å gå morgentur når alle andre sover, så får jeg være i fred. Som oftest blir det fra 18- 20 til 7- 8- tida. Sent from my C6603 using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buddy13 Skrevet 30. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2014 Bikkja står opp sammen med oss, med mindre han må veldig på do, da kan han pipe og bjeffe, og sånn sett "tvinge" oss opp, men det skjer ytterst sjelden. Han er en latsekk, elsker å sove i buret sitt til langt på dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 30. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2014 Ut fra denne tråden lurer jeg litt på hvor lenge hundene deres går mellom siste dotur og første dotur. Jeg har et sovedyr, kvelden = sove og morgenen = sove. Så her går det gjerne 10 timer i hverdagene og 12 timer i helgene. Her går det 9-13 timer omtrent, noen ganger 14 i helgene. Ser an når jeg våkner, om hun tripper rundt eller om hun fremdeles ligger og drar seg. Drar hun seg stresser jeg ikke, men tripper hun rundt tar vi en luftetur før jeg steller meg. Det gjelder forsåvidt uansett hvor mange timer det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Nei, vi velger når hunden skal stå opp. I ukedagene blir det ca 0700, og i helgene mellom 08 og 0900. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnkiogBonita Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Er ute på siste tur mellom 22 og 24, og Bonita begynner å bli urolig rundt 8. Så da tar vi en snar tur ut før vi igjen kryper under dyna. Før kunne hun holde seg i det uendelige, men nå er det vanskelig. Er vel sånn det er når man blir eldre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Min sovner uten unntak i 12tiden hver kveld. Selv om jeg er våken til 4 på morgenen, så står jeg uansett opp ca 8-halv 9 for å lufte ham. Det er ikke han som vekker meg, men innebygd vekkeklokke var visst med på kjøpet. Så jeg står opp, han åpner øynene, jeg tar på jakken og løfter båndet, han grynter og kommer luntende. Ut i fem minutter og rett inn og til sengs begge to. Sier ikke et ord i løpet av dette, ingen av oss som vekker den andre, men det har bare blitt slik Så sover han gjerne en halvtime lenger enn meg når jeg faktisk står opp. Sent from my GT-I9305 using Tapatalk I helgene hvis jeg ikke har noen avtaler på dagen gjør vi også dette, bort til skråningen, gjøre det hun skal og inn igjen Chicka holder seg fra 8-9 timer om natten, jeg går tur med hun rett før vi legger oss, da kan jeg legge meg med god samvittighet. Hater tanken på at hun kanskje må tisse eller bæsje (når jeg skal legge meg og hun da må holde seg hele natten, det hadde jeg personlig hatet og sikkert ikke noe bedre for hunden) hvis jeg har gått tur før på kvelden og hun ikke får luftet seg rett før vi legger oss. Da jeg bodde hjemme så vet jeg at mamma og pappa gjorde akkurat det samme med Corgiene vi hadde, de trengte ikke å holde seg lenger enn 8-9 timer de heller. I helgene da jeg var stor nok til å gå alene med hundene så var jeg våken tidlig (er en mellomting mellom a og b menneske, og typisk i helgene var at jeg våknet tidlig, men da kom jeg meg tidlig opp i stallen også) og gikk tur med dem, da kunne foreldre sove litt lengre hvis de ville, de hadde aldri bedt meg om å gjøre det, snill unge?? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gronnis Skrevet 7. April 2014 Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 Av og til vekker Zana meg, men jeg står ikke opp dersom jeg ikke føler meg uthvilt. Unntaket er dersom det virker som om hun skal på do. Hvis jeg derimot føler meg våken så står jeg opp Pleier som regel å stå opp i 8-9 tiden, har som oftest forelesninger ganske sent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts