Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilsetning av glyserol til hund.

Recommended Posts

Guest Yellow
Skrevet

Noen som vet om dette er helt trygt å gi litt av, hver dag over tid?

Kjøpt meg noen omega-3-kapsler som inneholder dette, beregnet til mennesker.

@tulip?

Skrevet

Noen som vet om dette er helt trygt å gi litt av, hver dag over tid?

Kjøpt meg noen omega-3-kapsler som inneholder dette, beregnet til mennesker.

@tulip?

Kan du ikke heller kjøpe omega-3 beregnet på dyr?

Guest Yellow
Skrevet

@Siri Hvorfor jeg skal gi omega-3?

@Nemi Dr. Baddakys kapsler koster over 200 kr for 100 kapsler, Biopharma Naturlig omega-3 som jeg kjøpte har 180 kapsler til 79. Dessuten er sistnevnte produsert i Norge. Klarte ikke å finne ut om DB sin inneholdt glyserol.

@tulip Tusen takk!

Skrevet

Fordi det er mye billigere!! Har selv brukt "menneske" omega3 til hund, innholdet er det samme, bare ikke et svindyrt nisjeprodukt.

Men sjekk at produktet ikke inneholder vitamin A og D, ettersom det kan bli for høye doser.

Guest Yellow
Skrevet

Fordi det er mye billigere! Har selv brukt "menneske" omega3 til hund, innholdet er det samme, bare ikke et svindyrt nisjeprodukt.

Men sjekk at produktet ikke inneholder vitamin A og D, ettersom det kan bli for høye doser.

Den inneholder bare E, noe f.eks Baddakys sin jo og inneholder.

Red: Samt Obersten, DogNikita og Dogvitality.

Guest Yellow
Skrevet

Hva med seloljen til V&H?

Hva med den? Hehe. Jeg vil ikke bruke olje, men kapsler. :) Og er ikke ute etter noe annet, da den er trygg den jeg har kjøpt.
Guest Snusmumrikk
Skrevet

Da leste jeg feil, sorry. Men hvorfor vil du ikke bruke olje i ren form? Enkelt og greit - og mye billigere liksom. :P

Det er ikke alle hunder som vil ha i seg olje. Og olje har ikke akkurat en nøytral smak du kan sjule i maten.

Skrevet

Det er ikke alle hunder som vil ha i seg olje. Og olje har ikke akkurat en nøytral smak du kan sjule i maten.

Vi bruker Dr. Baddaky's fiskeolje i maten til Ozu hver dag, og han støvsuger skåla likevel.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Vi bruker Dr. Baddaky's fiskeolje i maten til Ozu hver dag, og han støvsuger skåla likevel.

Ja, jeg sa da ikke at det gjelder alle hunder?

Guest Belgerpia
Skrevet

Vær oppmerksom på at ETTHVERT kosttilskudd kan inneholde stoffer som kommer inn under dopingreglementet. Og OFTE inneholder "naturpreparater" også ting som IKKE står på varedeklarasjonen. De kan være produsert på ett sted som også produserer andre type piller og rester kan finnes. Blir det under konkurranse tatt dopingkontroll og det slår ut så hjelper det ikke at man sier man bare har gitt kost-tilskudd.

Med mindre tilskuddet er testet at det inneholder det det står at det skal inneholde så bør man styre unna. Produkter som er testet og garantert inneholder det varedeklarasjonen sier det inneholder er merket med noe som heter "informed sport" - alt annet kan inneholde hva som helst.

Vel - møllers tran er neppe noe annet enn møllers tran, men en del andre "supermidler" kan det være greit å styre unna.

Guest Yellow
Skrevet

Da leste jeg feil, sorry. Men hvorfor vil du ikke bruke olje i ren form? Enkelt og greit - og mye billigere liksom. :P

Rett og slett fordi at jeg har en nesten hvit bartehund, pluss at jeg råfôrer PM slik at det ble mer vrient å ha noe å blande oljen i. :)

Skrevet

Sånn funker det ikke her :P Leo får også den olja, men fra måleskje, helles den over maten nekter han å spise maten sin :P prøvde en olje far et annet merke, den nektet han å spise helt :P

Skrevet

Her går det også i kapsler.
Chicka spiser mat med ren olje, men jeg syntes det er mindre gris og rett og slett enklere med kapsler :)

Hun er pensjonist og skal ikke gå konkurranser så jeg slipper å tenke på dopingreglementet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...