Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei,

Burde vel lagd denne tråden for ca 10 mnd siden, men jeg tenkte at jeg kun skulle observere her og ikke skrive noe. I det siste har jeg skrevet litt mer og tenkte da at det var på sin plass å introdusere lille Vilde.

Etter jeg flyttet for meg selv har jeg alltid ønsket meg hund, men har hele tiden tenkt at det må vente og bare slått det i fra meg. Helt til jeg en dag jeg surfa rundt på internett og dagdrømte og følte at jeg plutselig fant en oppretter som hadde akkurat det jeg ville ha, nemlig minidachs! Eller kanin- og dvergdachs om du vil. Før jeg visste ordet av det så hadde jeg kontaktet oppdretter og satt meg på venteliste til et kull som snart skulle komme. Panikken tok meg ikke før dagen hun skulle hentes, hva i helv.... har jeg gjort nå.. Skal jeg klare å passe på en valp uten å ødelegge den, helt alene? Må innrømme at jeg angra sykt når vi kjørte for å hente hun. Angeren var glemt i det sekundet oppdretteren pekte ut valpen min.

Det har egentlig gått over all forventing og jeg har fått en hund som passer meg perfekt. Jeg ville ha en hund som tåler en trøkk samtidig som den kan slappe av på sofan sammen med meg. En hund som liker å kose, som er sosial og liker alle mennesker og andre hunder. En hund som synes at jeg er verdens beste person, og som jeg har god kjemi med.

Kan uten tvil si at jeg har fått alt jeg ønsker meg. Hun er snill som dagen er lang, elsker å kose, elsker å ligge og dra seg på sofan i timesvis, elsker å gå tur(hvis været er fint) og elsker å få besøk.

Har vært heldig og har aldri hatt problemer med verken biting, bjeffing, draing i bånd, at hun stikker av. Hun er enkel å trene. Det eneste vi hadde problemer med var å være hjemme alene, men vi klarte heldigvis å knekke koden ganske kjapt, så nå er det null problem å være hjemme alene. Skal også sies at hjemme alene-treningen ikke hadde gått uten samboeren min(som ikke har ansvar for hunden, men har hatt en del mer ansvar enn det som var meningen) :)

Kunne sikkert ha skrevet en hel bok om Vilde, men får nøye meg med å legge ut noen av de 1000-vis av bildene jeg har av hun ;)

Fra den første dagen. Litt nysgjerrig på sitt nye hjem:

post-12238-0-19162100-1394917816_thumb.j

Fra den første tiden:

post-12238-0-59365800-1394917844.jpg

post-12238-0-02057500-1394917849_thumb.j

post-12238-0-98343800-1394917854_thumb.j

Litt diverse:

post-12238-0-32164600-1394918084.jpg

post-12238-0-26737300-1394918096_thumb.j

post-12238-0-26073000-1394918098_thumb.j

post-12238-0-29090400-1394918102_thumb.j

post-12238-0-46545600-1394918357.jpg

post-12238-0-21888200-1394918362_thumb.j

post-12238-0-28337300-1394918366_thumb.j

post-12238-0-15377800-1394918373_thumb.j

post-12238-0-50042200-1394918556_thumb.j

post-12238-0-66345500-1394918561_thumb.j

post-12238-0-23636300-1394918566_thumb.j

post-12238-0-26620500-1394918376_thumb.j

Det var en liten presentasjon av Vilde og veldig mange bilder. Som man ser så liker hun godt å sove, i alle mulige forskjellige stillingen(er flere bilder av det der det kommer fra :P ).

Hilsen Vilde og Anine :)

  • Like 4
Skrevet

Jeg er skikkelig svak for dachsvalper! Finere valper finnes ikke :wub: Litt vanskelig å finne ett bilde som slår resten (er jo en dachs eller fler i alle :o ) men det av mini-valpen i skogen er jo bare komisk :lol:

Glemte jeg å si at hun var søt? :wub:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

For en nydelig liten jente!

Tusen takk, hun er veldig fin :)

Mange kule bilder!

Hehe ja, er ikke så vanskelig å få til, for hun driver med mye rart.. ;)

Så søt hun er :wub:

Ja :)

Så søt!!

:)

Jeg er skikkelig svak for dachsvalper! Finere valper finnes ikke :wub: Litt vanskelig å finne ett bilde som slår resten (er jo en dachs eller fler i alle :o ) men det av mini-valpen i skogen er jo bare komisk :lol:

Glemte jeg å si at hun var søt? :wub:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha ja, tror det var en av de første gangene vi var i skogen og gikk tur. Og den første gangen jeg slapp båndet(tok det helt av etter bildet ble tatt). Så det var en stor dag, hehe :)

Skrevet

Hadde en liten photoshot i dag. Her er et lite utvalg :)

post-12238-0-97076200-1394980558_thumb.j

Øver på et av triksa sine, "sjeke" på komando :D

post-12238-0-73313200-1394980566_thumb.j

post-12238-0-39822100-1394980574_thumb.j

Ganske lei etter ca 300 bilder, så det var på tide å gi deg ;)

post-12238-0-81369200-1394980584_thumb.j

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...