Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og smakfulle godbiter


mushi
 Share

Recommended Posts

Nei fy f***  :x  Lever lukter IKKE godt! Har brukket meg utallige ganger, og jeg har såvidt fått leveren på kok... ÆSJ! Nuka ser ut til å være interessert i lukten da, hopper opp med forlabbene på kjøkkenbenken - som egentlig er veeldig ulovlig! Dette bør være verd det!  :pinch:

 

EDIT: ÆÆÆ det blir bare værre og værre..  :x  Lukter råtten innmat  :x

Skulle lest innlegget mitt først :P LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg bruker Mix Minibein til mine hunder som belønning på trening og turgodis. Holder seg myke, lette å dele og hundene blir ikke så tørste av de. Brukte handlers godbitene før.

Jeg har også hatt prosjekt "lage levergodbiter" nå, og det fungerte aldeles strålende synes jeg Tinte først hele klumpen (så ikke tipset om at den var mer håndterlig når den var halvfrossen før det v

Nei fy f*** Lever lukter IKKE godt! Har brukket meg utallige ganger, og jeg har såvidt fått leveren på kok... ÆSJ! Nuka ser ut til å være interessert i lukten da, hopper opp med forlabbene på kjøkk

Blir ALDRI å koke lever flere ganger.. dersom det blir noe neste gang, så skal leveren kuttes opp frossen og rå, og rett i stekovn.. har i den siste timen kun pusta gjennom næsa.. og gjør det enda. Og sikkert resten av kvelden også. Kjenner halsen reagerer på det, og begynner å bli sår.. flott! Bikja e iallefall i ekstase rundt kjøkkenet.. Hakje vært bortig verre stank.. :x Sku heller hatt en hel møkkakjeller i stua enn det her...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev tidligere tråden, men siterer meg selv under:

Syntes dette blir lite klin og lukter lite når det er ferdig. Godbitene blir ikke helt tørre, bare et lite skal på utsiden, inni er de myke og smakfulle.

Lukter det mye underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter det mye underveis?

Kan love deg at det lukter uansett, men for all del - ikke kok! Det var det som gjor utslaget for at lukta spredde seg i hele leiligheta. Har stormlufta her, men like ille.. nå tenker jeg bare på den stakkars komfyren, som nå blir å stinke lever.. og der skal liksom jeg steke meg middag i imorgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter det mye underveis?

Jeg syntes ikke det lukta noe særlig, men jeg tok forhåndsregler med vifte på full guffe, vinduet på kjøkkenet åpent og en tur med bikkja. Klart så kjente man at det luktet lever, men ikke i nærheten av det som beskrives av SandraNH, det stinka med andre ord overhodet ikke med fremgangsmåten jeg brukte.

Kan love deg at det lukter uansett, men for all del - ikke kok! Det var det som gjor utslaget for at lukta spredde seg i hele leiligheta. Har stormlufta her, men like ille.. nå tenker jeg bare på den stakkars komfyren, som nå blir å stinke lever.. og der skal liksom jeg steke meg middag i imorgen..

Du får kjøpe deg ny komfyr da :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er forskjell på neser. Jeg har laget hjemmelaget lever mange ganger, og synes ikke det lukter så ille jeg. ja det lukter, men skal jo bare trekke en kort stund (om man skjærer lever klumpen opp i skiver mens den er halvfrossen)

Her bruker vi det vi har, men favoritten er kokt skinke. men det er jo rimelig klinete :P Hverdags godis er kattmat tørrfor. Har en boks stående på kjøkkenbenken til alle slags små belønninger hundene får gjennom dagen. Passer også ypperlig på turer i skog og by. Bitte små, og hundene elsker det :) Ellers går det i litt frolic, slike harde lever biter og handlers av ferdig godis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er forskjell på neser. Jeg har laget hjemmelaget lever mange ganger, og synes ikke det lukter så ille jeg. ja det lukter, men skal jo bare trekke en kort stund (om man skjærer lever klumpen opp i skiver mens den er halvfrossen)

Her bruker vi det vi har, men favoritten er kokt skinke. men det er jo rimelig klinete :P Hverdags godis er kattmat tørrfor. Har en boks stående på kjøkkenbenken til alle slags små belønninger hundene får gjennom dagen. Passer også ypperlig på turer i skog og by. Bitte små, og hundene elsker det :) Ellers går det i litt frolic, slike harde lever biter og handlers av ferdig godis :)

Det går ikke ant at dere synes denne lukten er grei.. nå er det blitt bedre da, trur ikke jeg gidder å ta de ut av ovnen engang.. Jeg lot de koke i ca 10-15 min (hadde skjært i skiver). Likevel var noen ganske rå i midten..

EDIT: altså rå lever luktet ille, men det var kun hvis du var i nærheten av kjøttstykket.. men med en gang jeg kokte det, så stinket det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natures menu. jeg deler de i 2 eller 3 så da varer en pose ganske lenge til og med for min store flat. 250kr for 12poser er vell ikke ille heller :) De fleste pleier å virkelig elske disse. Noen svært svært kresne hunder har ikke spist de men til nå har jeg kun hørt om 2 hunder som ikke elsker de :)

Jeg bruker disse også, men i fisk, veldig fin pris også :)

Ellers så bruker jeg mye frolic som jeg deler opp i mange små biter, også kjøper jeg 3kg sekk med spesific slanke fôr som er kjempe populær, til og med sære hunder liker den, tror den er veldig smak full.

Noen ganger kjøper jeg sånne myke bein eller i andre former, mest når jeg ser at de er på tilbud.

Nettdyret.no har mye bra priser på godbiter, feks provit sine frysetørkede godbiter til 35kr, nå vet ikke jeg hvor mye de koster i butikk siden jeg bare handler dem der :)

Tørket kylling/and? 1 kg med kyllingfilet koster 75 kr på Rema 1000 (frossen). Skjer i tynne strimler og tørk på 50-75 grader med døren på gløtt i 2-3 timer :) Skjær så i mindre biter. Ellers går det også an å tørke lever, men det lukter ikke så godt :P

Da skal jeg prøve på å tørke kylling, takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker Axi trainer godbiter - 450g for 69kr på nettdyret og Nogaas kylling/okse til 35kr for 500g, Disse har såppas størrelse at de kan deles til SBT, også på nettdyret... Mye for pengene :) Kjøper også leverbiter på Animail for 75kr for 3kg, samt 4kg Frolic til 129kr som jeg deler opp til godbiter, Da det møkkaforet egner seg godt til godbiter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tattaaa!

Lukta er så og si borte, og godbitene lukter ikke så ille nå når de er tørket :) Halvparten av bitene gikk i fryseren utørket, og dette ble resultatet av resten: 1939724_10151915285946816_308751231_n.jp

Nuka liker dem, men hun var mer interessert når det lukta som værst :P Nå har vi bare trent inne uten forstyrrelser, skal teste neste onsdag på fellestrening om de fungere bedre enn ost og pølse :P Alt i alt, billig hundegodis - men man må ofre en kveld med stank i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lever i ovnen, og det lukter faktisk ikke i det hele tatt :)

Kommer nok til å lukte litt akkurat i det jeg tar ut av ovnen, men det er jo ikke lenge akkurat.

Hihi .. den var god ;-) Ta deg en tur ut og kjenn på stanken når du kommer inn igjen! Når det er sagt så bryr jeg meg fint lite om to timers leverlukt i huset, da er det verre med oppvarmet vom&hundemat, som jeg faktisk har forsøkt å blande med mel for å lage godbiter :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hihi .. den var god ;-) Ta deg en tur ut og kjenn på stanken når du kommer inn igjen! Når det er sagt så bryr jeg meg fint lite om to timers leverlukt i huset, da er det verre med oppvarmet vom&hundemat, som jeg faktisk har forsøkt å blande med mel for å lage godbiter  :x

Gjorde det, ingen forskjell. Kanskje ovnen min som er tett, ikke vet jeg.

Det andre tipset mitt er å skru av ovnen å vente til innholdet er kaldt før jeg tar det ut :)

Det kjipe er at Norvegia i biter er mye mer poppis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det, ingen forskjell. Kanskje ovnen min som er tett, ikke vet jeg.

Det andre tipset mitt er å skru av ovnen å vente til innholdet er kaldt før jeg tar det ut :)

Det kjipe er at Norvegia i biter er mye mer poppis...

Men skal man ikke ha ovnsdøren på gløtt når man tørker, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt prosjekt "lage levergodbiter" nå, og det fungerte aldeles strålende synes jeg :) Tinte først hele klumpen (så ikke tipset om at den var mer håndterlig når den var halvfrossen før det var for sent, men var ikke noe problem å dele selv om den var tint), så kutta jeg den i strimler og hadde det i ovnen på et sted mellom 50 og 100 grader. Stod inne i et par timer eller noe, og lukta minimalt. Så ble de vel stående over natta i kald ovn før jeg gadd å dele de i mindre biter og så havna de i fryseren. Mio fulgte med med store øyne, så dette tror jeg blir bra :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble ikke helt gjennomtørka, så jeg hev mine i fryseren etter de var kuttet opp. Skal de holde seg en stund på benken, må de i hvert fall være helt tørre, uten at jeg vet hvor lenge de holder da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble ikke helt gjennomtørka, så jeg hev mine i fryseren etter de var kuttet opp. Skal de holde seg en stund på benken, må de i hvert fall være helt tørre, uten at jeg vet hvor lenge de holder da heller.

Mine blir ikke helt gjennomtørka, og må oppbevares i fryseren. Holder noen dager ute av frysen.

Men det hjalp å la de stå i ovnen over natten, så på benken et døgn for å tørke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget egne godbiter et par ganger. Da tiner jeg lever og kjører så i blendern sammen med 4-5egg, deretter smører jeg det utover to stekeplater (på bakepapir altså) lar det stå i ovnen på 50grader i ca 4t. Når det er passe avkjølt tar jeg pizzakutter og lager passende biter.

Putter i glass/boks, og det som ikke skal brukes med det første går i frysen.

Veldig enkelt egentlig!

Åh, det var jo bare en genial måte å gjøre det på! Har drevet å kokt, delt opp, tørka, klippa og alt, men så enkelt kan det altså gjøres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...