Lunatic Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Jeg har ikke mulighet til å ta med hunden til dyrebutikken idag, men jeg skal ha med meg en Biabed til en liten (ca 55cm høy og 27/28 kg) Labrador. Har noen av dere erfaring med ca hvilken større jeg burde ha? Jeg vurderer #3 (den som er 60x70), men kanskje den som er 70x85 også. Og vet dere ca hvor prisen ligger? Det er vel rett under tusenlappen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Størrelsen kommer jo an på hvordan hunden din liker å ligge. Kovu foretrekker kurven og sengen til Odin, framfor egen størrelse seng... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Skulle til å si det samme. Tetris er nok større enn en labrador og høyde og lengde (men mindre vektmessig). Han bruker 100x80 er det vel, og den er akkurat passe. Han elsker å strekke seg utover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 10. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Det har dere jo helt rett i. Jeg er litt usikker på om hun liker seg litt "trangt" eller om hun breier seg ut. Tror det er litt begge deler. Kanskje jeg klarer å dra henne med meg ned. Det er vel litt lurt å "prøve" en for å se hvor hun føler seg mest komfortabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Hvordan ligger hun mest? Strekker hun seg utover så ville jeg kjøpt en stor seng, men dersom hun ligger mye som en ball så ville jeg valgt en litt mindre. Jeg ville valgt 70x85 hvis hun liker å ligge som en ball og så stor som mulig om hun liker å strekke på seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 10. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Hvordan ligger hun mest? Strekker hun seg utover så ville jeg kjøpt en stor seng, men dersom hun ligger mye som en ball så ville jeg valgt en litt mindre. Jeg ville valgt 70x85 hvis hun liker å ligge som en ball og så stor som mulig om hun liker å strekke på seg Hun ligger vel mest på siden egentlig, og mye bare vanlig på magen. Hun ligger ikke krøllet sammen med mindre hun får komme opp i sofa/seng. Kanskje hun skal få en størrelse større enn 70x85 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Jeg skal kjøpe den største til Tetris etterhvert, så får han skikkelig god plass 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Jeg har nr 3 til min staff på 16 kg/40cm, den synes jeg er akkurat passe til han, han ligger helst sammenkrøllet. Ville nok tatt nr 4 eller kanskje enda større(?) til en labrador tenker jeg edit: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 10. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Jeg har nr 3 til min staff på 16 kg/40cm, den synes jeg er akkurat passe til han, han ligger helst sammenkrøllet. Ville nok tatt nr 4 eller kanskje enda større(?) til en labrador tenker jeg edit: For det første: AAAW For det andre: det er sånn jeg ser for meg at Luna liker å ligge! Ligger sånn på sofaen vår ihvertfall (når hun får lov). Så da blir det nok #4 Takk! Mister biabeden fasongen sin fort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gåsa Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Jeg synes de aldri mister fasongen sin Den første jeg kjøpte hadde jeg i 10 år var ikke noe galt med den bare jeg som tenkte at madrassen nok ikke var så god lenger. Mulig den var det da! Den jeg har nå er snart 8 år ser ikke brukt ut Forrige hunden min som hadde den første senga i 10 år før jeg kjøpte ny lå i den veldig mye. Hun jeg har må ligger mest i sofaen men,endel i senga også da. Jeg synes de er geniale med at er så lett rengjøre og alle hundene jeg har passet har likt de godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Jeg hadde 80x100 til labradortispa mi. Den hadde hun danseplass i. Men hun foretrakk å ligge krøllet sammen, da (favorittsengen hennes var en knøttliten seng som hun omtrent måtte trøkke seg selv nedi. Da var hun fornøyd!). Lå hun utstrakt i BiaBeden var det en fin størrelse til henne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Nå er ikke vår mer enn 1 år gammel, men den ser helt ny ut! Vi kjøpte sånn teddystoff-trekk til å ha utenpå vi da, Melvin synes det var kaldt å ligge rett på "skinnet" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gåsa Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Jeg har også 70 * 85 til frøkena her som er samme størrelse som din hund . Har god plass,passer jeg hunder på samme størrelse deler de den noen ganger også Har egen barne dyne oppi da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 10. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Ble 70x85 her vi hadde bare #4 og #6, samt #5 i hvit oval. Og jeg skal IKKE ha hvit seng med sort hund.. *grøss* Men jeg synes størrelsen likevel ble ganske bra! Tror bikkjus kommer til å like den her, ja 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gåsa Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Egentlig har hun god plass .... Ups ble feil vei ser jeg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Ahh, her var jo liknende tråd! Dere som har Biltemas etterligning, hvilken størrelse har dere? Har en på 55cm som ligger både som ball, på siden og på rygg med beina strakt ut, altså er det ikke fullstendig nødvendig at beina er innafor hele tiden Biltema sier: 50x60 70x80 80x100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Ahh, her var jo liknende tråd! Dere som har Biltemas etterligning, hvilken størrelse har dere? Har en på 55cm som ligger både som ball, på siden og på rygg med beina strakt ut, altså er det ikke fullstendig nødvendig at beina er innafor hele tiden Biltema sier: 50x60 70x80 80x100 Milo på 6,5 kg har 80*100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Milo på 6,5 kg har 80*100 Fyller du den med vann slik at han har svømmebasseng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Fyller du den med vann slik at han har svømmebasseng? Da hadde han aldri nærmet seg! Den innholder minimum 3 fleecetepper, et pelsteppe, et saueskinn, babydyne og -pute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Ahh, her var jo liknende tråd! Dere som har Biltemas etterligning, hvilken størrelse har dere? Har en på 55cm som ligger både som ball, på siden og på rygg med beina strakt ut, altså er det ikke fullstendig nødvendig at beina er innafor hele tiden Biltema sier: 50x60 70x80 80x100 Jeg har den minste og den store hunden klarer akkurat ikke å krølle seg sammen oppi. Rumpa eller hodet detter ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Jeg har den minste og den store hunden klarer akkurat ikke å krølle seg sammen oppi. Rumpa eller hodet detter ut.Luna er vell cirka like stor som Keo, tenker jeg. Så da blir den minste for liten for udyret her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WelshenNemi Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Tror jeg har den mellomste @maysofie . Min liker best å ligge sammenkrøllet i sengen, så hadde vært plass til i alle fall en til ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Ahh, her var jo liknende tråd! Dere som har Biltemas etterligning, hvilken størrelse har dere? Har en på 55cm som ligger både som ball, på siden og på rygg med beina strakt ut, altså er det ikke fullstendig nødvendig at beina er innafor hele tiden Biltema sier: 50x60 70x80 80x100 Kelpisene har 85×70, akkurat passe til både sammenkrølling og utstrakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Luuurer på om vi skal gå for den største da, siden han for det meste ligger på rygg eller siden utstrekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 7. August 2015 Rapporter Share Skrevet 7. August 2015 Luuurer på om vi skal gå for den største da, siden han for det meste ligger på rygg eller siden utstrekt Til en såpass lang hund så hadde jeg kjøpt den største Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts