Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønskes kjøpt: Stort bilbur til stasjonsvogn og lastegitter


Recommended Posts

Tenkte jeg skulle høre om noen har et bilbur til salgs, til en rimeligere penge enn et nytt ett.

Skal inn i en toyota avensis stasjonsvogn (2001-modell).

Har ikke fått målt bagasjerommet enda, så vet ikke hvor stort det kan være, men ønsker så stort som mulig iallefall. Skal brukes til en dalmatiner, vil at han skal kunne sitte oppreist samt ha god plass til å breie seg (skal måle i morgen.)

Har veldig lyst på variocage, men tror ikke jeg kan være alt for kresen når jeg skal kjøpe brukt, så akkurat nå er alt av interesse (bortsett fra sammenleggbare bur selvsagt.)

Om det trengs et malingstrøk og er litt riper her og der gjør ingenting.

Ønsker også å kjøpe et lastegitter, som ikke skal spennes i gulvet. Gjerne de som skruvat solgte før, eller lignende type (festes i hodestøtten).

Bør befinne seg på østlandet (hamar/lillehammer/kanskje oslo, men om prisen er god kan jeg dra et stykke (kanskje-kanskje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle høre om noen har et bilbur til salgs, til en rimeligere penge enn et nytt ett.

Skal inn i en toyota avensis stasjonsvogn (2001-modell).

Har ikke fått målt bagasjerommet enda, så vet ikke hvor stort det kan være, men ønsker så stort som mulig iallefall. Skal brukes til en dalmatiner, vil at han skal kunne sitte oppreist samt ha god plass til å breie seg.

Har veldig lyst på variocage, men tror ikke jeg kan være alt for kresen når jeg skal kjøpe brukt, så akkurat nå er alt av interesse (bortsett fra sammenleggbare bur selvsagt.)

Bør befinne seg på østlandet, men om prisen er god kan jeg dra et stykke.

Sikkert ett helt åpenbart svar, men det ligger veldig mye ute på finn. Forøvrig har jeg akkurat bestilt kelabur til 2200 kr til hele baggasjerommet mitt, så det kan jo også være noe å vurdere, litt avhengig av hvor mye penger du vil legge i det. :) Og leveringstid nå var 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle høre om noen har et bilbur til salgs, til en rimeligere penge enn et nytt ett.

Skal inn i en toyota avensis stasjonsvogn (2001-modell).

Har ikke fått målt bagasjerommet enda, så vet ikke hvor stort det kan være, men ønsker så stort som mulig iallefall. Skal brukes til en dalmatiner, vil at han skal kunne sitte oppreist samt ha god plass til å breie seg.

Har veldig lyst på variocage, men tror ikke jeg kan være alt for kresen når jeg skal kjøpe brukt, så akkurat nå er alt av interesse (bortsett fra sammenleggbare bur selvsagt.)

Ønsker også å kjøpe et lastegitter, som ikke skal spennes i gulvet. Gjerne de som skruvat solgte før, eller lignende type (festes i hodestøtten).

Bør befinne seg på østlandet, men om prisen er god kan jeg dra et stykke (kanskje).

Dumt spørsmål :icon_redface: , men du følger med på Finn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål :icon_redface: , men du følger med på Finn også?

Haha ja det gjør jeg, får varsel på mobilen hver gang noe legges ut... men går mest i kaninbur gitt! (Har snevret inn søket til østlandet da, så kanskje jeg skal utvide det.)

Kelaburet er det jeg vurderer om jeg ikke finner noe rimeligere brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja det gjør jeg, får varsel på mobilen hver gang noe legges ut... men går mest i kaninbur gitt! (Har snevret inn søket til østlandet da, så kanskje jeg skal utvide det.)

Kelaburet er det jeg vurderer om jeg ikke finner noe rimeligere brukt :)

Jeg kan rapportere tilbake hva jeg synes når mitt er ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluconsultburet i Son FINN-kode: 46743501? For høyt?

Hmmm det kunne vært noe (litt langt unna da, tar egentlig tilbake det jeg skrev om å kunne kjøre et stykke :lol: ) Må få målt i morgen, det hadde vært supert om jeg kunne hatt den høyden iallefall, slik at han får sitte oppreist. Synes det er litt viktig egentlig, han liker så godt å sitte å se ut, føler jeg tar bort hele moroa hans med å kjøre bil om jeg tvinger ham til å ligge hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja det gjør jeg, får varsel på mobilen hver gang noe legges ut... men går mest i kaninbur gitt! (Har snevret inn søket til østlandet da, så kanskje jeg skal utvide det.)

Kelaburet er det jeg vurderer om jeg ikke finner noe rimeligere brukt :)

Du har jo bil, så det gjør vel ikke noe om du må kjøre litt for å hente? :) Jeg vet i hvert fall at jeg hadde gjort det, hvis jeg hadde funnet det perfekte buret.... :) I tillegg får du jo treningen i å kjøre bil også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henta aloconsult i fåberg for noen dager siden, 1000 kr og god pkass til vorsteh! Finn <3

Skal høre med broren min om han har solgt sitt, husker ikke merke men solid. Tror det vil passe i bilen og deg er stort nok til Casper:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte over 6000,- for vårt doble aluconsult nytt, så det der er billig!
Synd det er for langt syd på "feil" side av fjorden,ellers kunne jeg tatt det med opp igjen for deg neste uke jeg :)

Om du ønsker å forsøke å finne et bur i Lillehammer/Hamar (hvilket jeg tror gjør det 'mye' vanskeligere ville jeg kanskje spandert en post i gruppa til Lillehammer brukshundklubb eller lignende.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et dobbeltbur til salgs, men skilleveggen kan tas ut. Dessverre litt teite mål på det, så spørs vel om det passer stasjonsvogn.

Selges billig! http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=Bilbur&sort=5&ref=fas&finnkode=46475949&searchclickthrough=true

Det så stort nok ut iallefall, men spørs litt ja, om det blir for høyt iallefall. Skulle gjerne hatt det så høyt men.

Jeg henta aloconsult i fåberg for noen dager siden, 1000 kr og god pkass til vorsteh! Finn <3

Skal høre med broren min om han har solgt sitt, husker ikke merke men solid. Tror det vil passe i bilen og deg er stort nok til Casper:)

Heldigfis! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk varsel om det på mobilen min! Kanskje jeg har innstilt søket feil. Hør gjerne med ham ja :D edit: solgt ja, jaja... takk for du sjekket iallefall :)

Har et Kela-bur om du er interessert. Ligger under kjøp og salg, kan ta mål i kveld :)

Hmm det blir nok litt for lite altså, dessverre :)

Vi betalte over 6000,- for vårt doble aluconsult nytt, så det der er billig!

Synd det er for langt syd på "feil" side av fjorden,ellers kunne jeg tatt det med opp igjen for deg neste uke jeg :)

Om du ønsker å forsøke å finne et bur i Lillehammer/Hamar (hvilket jeg tror gjør det 'mye' vanskeligere ville jeg kanskje spandert en post i gruppa til Lillehammer brukshundklubb eller lignende.)

Såpass ja, da var ikke 1000 kr dyrt i det hele tatt, selv om det kommer bensin i tillegg (eller, syntes ikke det var dyrt i utgangspunktet, er mer at det er upraktisk langt unna.)

Det var lurt, skal lage en post på litt facebookgrupper, hadde helt glemt den muligheten :P

Skal ut å måle buret nå, så får jeg se om det i gokk i det hele tatt er aktuelt. Går jo kanskje an å lure søsteren min som bor i oslo til å hente det for meg, og ta med til hamar i påsken.

Ellers så minte mamma meg på at vi jo skal til danmark i påskeferien, mulig det kan lønne seg å kjøpe der (hvis jeg går for nytt iallefall). Men vet ikke hvor mye det er å spare på det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kjøpte hadde liggi ute i 2 mnd:p

Virkelig? Skjønner ikke at jeg ikke fikk med meg det. Kanskje jeg har sett det, og det var en grunn til at jeg klikket forbi da... hmm

Guri, jeg skrev det litt tidlig. Selvfølgelig blir det for lite for Casper, tipper han er større en Tetris :P

:lol: ja han er nok større ja :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt bilen nå, og synes aluconsult-buret ble litt lite i forhold til hva jeg har plass til (men også for stort i dybden, siden det ikke er skrått foran.) Og Monica sitt blir for bredt, samt jeg er usikker på om det vil passe inn i bilen mtp. vinkelen.

Målene på bilen:

Høyde: 80 cm (men er noen cm å gå på, målte slurvete)

Dybde: 105 cm

Dybde før det blir skrått: 73 cm

Bredde på smaleste parti mellom hjulene: 90 cm (eller 94, målte slurvete der og, men greit å ha litt å gå på)

Bredde på bredeste parti: 140 cm (+)

Kanten på bagasjerommet: 10 cm høy

Slik jeg ser det nå er det enten spesialtilpasset som må til for at det skal bli stort nok, ellers så må de bli variogate (kjøpe i danmark kanskje, litt billigere) og en skillevegg for å begrense plassen under kjøring + ha muligheten til å sperre av for bagasje.

Fordelen med variogate er at bagasjerommet kan brukes til bagasje når jeg ikke har med hund, uten å måtte ta ut bur. Det kan også brukes i neste bil, blir mer anvendelig enn et veldig spesialtiplasset bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...