Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod i avføring.


tm100017
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg var nettopp ute å lekte med hunden min da jeg oppdaget masse blod i avføringen. Hun har også de siste dagene dratt seg litt på teppe, men først i dag det har vært synlig blod i avføringen. Noen som har opplevd dette? Er det farlig?

Dette skulle jo selvfølgelig skje 15 min etter veterinæren har stengt. Hun har ikke spist noe uvanlig, annet enn hundemat tørfor og våtfor blandet, bortsett fra den ene dagen 2 dager siden hvor hun klarte å snike seg opp på kjøkkenbordet å spise litt av "toro - meksikanskgryte". Men hun startet å dra seg langs teppe for 4-5 dager siden.

Det var ganske mye blod, men har ikke følt hun er mindre glad eller aktiv. Noen som vet hva jeg kan gjøre fram til i morgen når veterinæren åpner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har avføringen vært da, har hun bæsjet mer eller hardere enn vanlig? Noen ganger er det så enkelt som en rift. Men spørs om blodet er ferskt og utenpå bæsjen, eller om bæsjen er mørk av "gammelt" blod, da kan det være noe lenger inne, et fremmedlegeme for eksempel. Det at hun har dratt seg på teppet tyder på at noe klør og/eller er vondt og ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har avføringen vært da, har hun bæsjet mer eller hardere enn vanlig? Noen ganger er det så enkelt som en rift. Men spørs om blodet er ferskt og utenpå bæsjen, eller om bæsjen er mørk av "gammelt" blod, da kan det være noe lenger inne, et fremmedlegeme for eksempel. Det at hun har dratt seg på teppet tyder på at noe klør og/eller er vondt og ubehagelig.

Avføringen var type terrakotta-rød og helt fast og fin sånn sett, blodet var mest utenpå ja. hvertfall ikke "gammelt" blod. Så ikke så mye slim heller, var liksom litt mer blanda inn i bæsjen, ikke rent blod liksom =/ Hun er veldig frisk ellers, ikke noe diare eller oppkast, men har hatt hard avføring inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avføringen var type terrakotta-rød og helt fast og fin sånn sett, blodet var mest utenpå ja. hvertfall ikke "gammelt" blod. Så ikke så mye slim heller, var liksom litt mer blanda inn i bæsjen, ikke rent blod liksom =/ Hun er veldig frisk ellers, ikke noe diare eller oppkast, men har hatt hard avføring inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskt blod betyr at blodet stammer et sted nært fra endetarmsåpningen, noe som er positivt (ikke indre blødninger e.l). Så normalt sett ville jeg bare ha sett an det, men aking i tillegg så blir jeg veldig skeptisk og redd det kan være analkjertlene som er fulle og evt. betente, men har de blitt så betente at de/en har sprukket så bør du ha merket det på allmentilstanden for det gjør vondt.

Og sprekker de så kommer det mye friskt blod.

Hvor bor du? Skal være fullt mulig å dra til veterinær med akuttvakt, eller få en veterinær til å dra ned utenom åpningstid. Ring veterinærhøgskolen dersom du ikke finner noen du kan ringe til i ditt nærområde utenom åpningstidene, de skal ha oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...