Gå til innhold
Hundesonen.no

Team Åstjernets Husky - Ny! Valpene 6,5 uker


Khela
 Share

Recommended Posts

Tja, liten update igjen kanskje :)

Nå har pakkingen før Finnmarksløpet virkelig begynt - så mye som skal gjøres! Tror min kjære bror er "litt" spent ;) 1.mars setter han seg i bilen og turer oppover mot en av hans livs drømmer, dette fortjener han så sykt! :ahappy: Hvilke 8 firbente helter som får være med er sånn ca valgt ut, men han skal bruke uka på å vurdere litt ekstra :)

Film fra trening 18.februar. Han andre i teamet vårt som kjører. Flinke firbente :D

1779269_687297114626033_1165054893_n.jpg

Endret av Khela
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I 2009 ville broren min begynne med hundekjøring. Vel, det hadde vært en årelang drøm og han hadde vært med kompiser og lånt spann flere ganger før han bestemte seg for at jo, dette ville han begynne

Baby Tequila

Snoopy og Kompis Casper og Pote Jølle og Frøya (omplassert) Mira (Jämthund) og Pax (nå avlivet pga kreft) Kit og Tequila som ikke ville bli med Embla og Ask Ronja og

Bilder fra den siste uka :)

Mamma lager lever/risgodis

1900083_10153888971315533_1055747017_n.j

1517426_10153901297100533_1205248574_n.j

Lavoliv :)

1962646_10153906552110533_393372834_n.jp

Treningstur

1150970_10153909006075533_40418628_n.jpg

Sokketørking :P

1426449_10153909593215533_1154400014_n.j

Campen

1896893_10153913416185533_1628863564_n.j

I dag ble depotsekkene lastet :)

1376359_10153916948030533_413442660_n.jp

Lørdag er det i gang! Og da sitter jeg på jobb og får ikke med meg starten :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede! LYKKE TIL! :D Skal følge med :)

Takk :D Blir noen nervepirrende dager å sitte hjemme på :lol:

Åh, digger denne tråden. Elsker hundekjøring, selv om jeg bare har vært tilskuer så langt :3

Hihi! :D Du som meldte deg inn i gruppa i sted? :)

Du må prøve en gang (eller hundre :P ) Er veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Blir noen nervepirrende dager å sitte hjemme på :lol:

Hihi! :D Du som meldte deg inn i gruppa i sted? :)

Du må prøve en gang (eller hundre :P ) Er veldig gøy!

Ja, var meg! :P Må jo følge med over alt på slikt selv om jeg verken har polarhund eller driver med det :)

Ja, vil gjerne prøve! Må jo gå an å få til her i Finnmark da! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var meg! :P Må jo følge med over alt på slikt selv om jeg verken har polarhund eller driver med det :)

Ja, vil gjerne prøve! Må jo gå an å få til her i Finnmark da! :P

Det liker vi :D

Haha, ja skorter ikke på mulighetene tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på løpet live,nå.. KUN etter å ha lest her inne :D

Sitter å venter på broren din :D

Har fulgt deg og hundene her inne..og blitt så fasinert over alle de bildene du har lagt ut av løse huskyer.. noe jeg hadde fått for meg at var helt umulig :o

Aaaldri brydd meg om løpet eller anything, før.. men nå venter jeg på han :o hehe ^^

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på løpet live,nå.. KUN etter å ha lest her inne :D

Sitter å venter på broren din :D

Har fulgt deg og hundene her inne..og blitt så fasinert over alle de bildene du har lagt ut av løse huskyer.. noe jeg hadde fått for meg at var helt umulig :o

Aaaldri brydd meg om løpet eller anything, før.. men nå venter jeg på han :o hehe ^^

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Ååååh så koselig og gøy å lese!! :D

Alaska huskyer er jo så forskjellige, og flere har mindre killerinstinkt enn den gjengse siberian. Vi har et par som ikke skjønner hva jakt er :P Min Tequila kan jeg avbryte i jakt med kommando :) Elsker den gjengen :wub:

Jeg ble veldig blank i øynene da han skulle starte, dette er så fortjent! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå ja :D

Det var sååå kjekt :D

Følte nesten jeg visste hvem det var haha :P

Sonen er så close,så sikkert derfor :D hehe :D

Teq er sååååå fin da :o

Helt overrasket :D Kjempekjekt :D

Håper han kommer i god plassering,og vinner :D

Jeg heier på han :D

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå ja :D

Det var sååå kjekt :D

Følte nesten jeg visste hvem det var haha :P

Sonen er så close,så sikkert derfor :D hehe :D

Teq er sååååå fin da :o

Helt overrasket :D Kjempekjekt :D

Håper han kommer i god plassering,og vinner :D

Jeg heier på han :D

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Hahah, sant! :P

Ja, hun er bestest :wub: Hun er ikke med oppi Finnmark, selv om hun sikkert veldigveldig gjerne hadde villet :P

Målet er å fullføre, første Finnmarksløpet hans, så det ville vært en god start :D Håper jo selvfølgelig på en god plassering også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdateringer for de som ikke er med i gruppa

Simen har akkurat kjørt ut fra Jotka etter en kort stopp for å gi hundene drikke.
Hundene stod og bjeffet og loggret og ville vidre.
Liker ikke · · Del · for 8 timer siden i nærheten av Masi
Ca kl. 2330

Simen Bækken
Hei og tusen takk for all støtte og hilsninger.. nå ligger bikkjene i halm og fått vet sjekk.. alle bikkjer er friske og raske, en som hadde litt høy puls så han skal ha re sjekk før utkjøring i natt. :) utrolig fornøyd med hundene, fikk nok engang bekreftet at vind og litt rufsevær elsker dem:) jøjeg har fått i meg mat og kommet meg i sengs, par timer på øye :)

Simen skal altså kjøre ut igjen 02.30 i natt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen kjørte ut fra Karasjok uten Casper. (film) Casper hadde fått klarsignal fra vet, men Simen så at han lå i risiko for å slå opp skulderskaden fra Mush Synnfjell og valgte derfor å ikke utsette han for skade eller seg selv for tyngre etappe om han plutselig måtte ha han i sleden. Spannet går dritbra, og det merkes ikke at han har satt ut en :thumbs:

Simen har sovet lite, men hundene har fått god restitusjonstid. Så nå håper vi bare at han ikke sovner på sleden, får en fin etappe mot Levajok og får litt mer hvile der :) Alt går etter planen, bortsett fra at han surret litt på sjekkpunkt Karasjok når han skulle ut. Handler Claus er kjempeflink og sørger for at Simen får minst mulig å gjøre utenom det han MÅ :)

Ny oppdatering rett nå, som tilsier virkelig at Simen gjorde det rette ved å sette ut Casper:

Jeg fikk tatt bilde film av Simen når han kjørte ut.
Jeg ble opptatt med vetrinerene. Casper begynte og kaste opp rett før simen skulle dra og tilkalte vetriner.
Casper har fått betenelse i bronkkene og begynende lungebetennelse.
Flinke vetrinerer gjorde full sjekk på Casper og vi fikk medisiner og resept.
Også følger vet han opp på neste sjekkpunkt.
Han skal være hos pappan sin han og kose seg i halmen.
Blir dårlig med søvn på meg. Får forte oss til Levajok og prøve få en time på øye før simen kommer.

Filmer:

Ikke bare huskyer som trekker slede! :D

Simen på sjekkpunkt Karasjok

Trøtt musher og handler :P

10014636_699579290064482_726746667_n.jpg

1970669_699568586732219_2033977989_n.jpg

1620493_699568556732222_1338144574_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.. da er jeg på levajok.. bikkjene sjekket for alt og kun ett hånd ledd som er veldig sårt.. det behandles utover kvelden. Ellers så hadde jeg mye problemer i starten på denne etappen, fikk ikke til rytme på spannet utpå isen, gikk for fort så måtte bremse mye. Noe som førte til mye snø snapping og urytme.

Etter hvert ble også lederen lei alt rotet. Da puttet jeg en hund i sleden for å få roligere fart, det var pote som var den (u) heldige å få skyss noe som ført til konstant skriking og bjeffing så jeg ble heeeelt gal i hodet. Videre skiftet jeg ut de rutinerte lederen med unghunden fra ørsliens kull. Noe som fungerte utrolig bra, rytmen og farten stabliserte seg og vi fløt fint nedover elva.. knall kjedelig tur når det gjelder utsikt men veldog lærerikt.

Pote er den som var mistet mest vekt under løpet så det passet utrolig fint å spare han litt samt at han innimellom bjeffingen fikk slafse Laksefileter under sledetrekker:) det er selma som er den med ett sårt håndledd.

Så litt frem og tilbake,så har jeg bestemt meg for litt ekstra hvile her slik at jeg kan bruke masse tid på behandling av selma. For nå venter helvetes turen med 70km oppoverbakker opptil vidda. Og da håper jeg at jeg får behandlet selma slik at hu blir med videre.

Fy fader for en opplevelse dette er, søvn, ja det er det verre med stått på sleden i 19 timer og totalt vært i gang ca 30 timer med bikkjene.. fått sovet 1 time og ett kvarter på den tiden. Ser utsom jeg kan få 3 timer nå kanskje. før det blir springing og sparking i 7 mil opp til vidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen har stelt hunder og spist varm mat og ligger nå i soveposen og sover.

Skal vekke han 24.00

Da blir det en god stell av hunder før han kjører ut i natt i 1 - 2 tiden.

Casper er i god form etter og sovet i bilen siden karasjok og har begynt på 9 dagers tablett kur mot bronkitt og betennelse i luftveiene.

Jeg blir og kjøre til karasjok igjen i morgen på apotek.

Jeg har fått sovet vel 2 1/2 time og det var utrolig godt.

Simen er veldig flink med hundene og steller de og gjør en kjempe god jobb, det er ikke en ting han han ikke tenker på.

Dette er utrolig morsomt og vere her i Finnmark med det teamet vi er.

Det er dårlig dekkning på mob nettet her så jeg venter med og poste bilder til det bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort status.. selma har gjort store fremskritt, alle hadde matlyst så dem fikk en god porsjon mat og slukte det... kjempe godt tegn men med mette mager så må vi drøyen en stund til før avreise. Og det passer selmas håndledd veldig bra. Bikkjer med matlyst er ett veldig godt tegn nå simen happy;) simen kan legge seg nedpå 30 min til:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoopy satt i sleden inn til Skoganvarre, men vet ikke om han blir satt ut der eller ei. Det får tiden etter 6timershvilen vise :) Har vært en drittetappe i følge Simen. Opp og opp og opp og opp og ingen ende på oppstigningen :P Men han kom inn som nr.37, starta som nr 70 :D Blir spennende å se hvordan han ligger an etter obligatorisk hvile + tidsutjevning :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen fra skoenvare :) kjempe følese å vøre her, men vært en røff tur over fjellet.. mye skikelige motvind med det samme jeg kom opp på fjellet fra levajok. Lite med spor men bra stikka.. bikkjene gikk utrolig bra hele turen men det ble tungt da snoopy havnet i sleden med sårt håndledd.. håndledd er noe alle snakker oppi her under årets løp.. mye is på vann og elver er grunnen og ellers hardt underlag som gjør at det går fort.

Ellers var det omtrent bare stigning i natt og en "kort" bratt nedkjøring. Tøffeste etappen jeg har hatt til nå.

Ut tiden min etter obl hvile er ca 5 tru jeg. Nå er det bare 10.8 mil igjen:) og har nok med meg ut 7 eller 6 hunder fra her, mange håndledd som er påbegynnende såre og trenger masse massasje.
Har igjen 4 ledere som jeg kan rotere på, så full parkering innpå vidda i kveld tror jeg ikke det blir. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...