Gå til innhold
Hundesonen.no

Handle andres hunder


Maria
 Share

Recommended Posts

Altså.. Jeg har SÅ abstinenser og er så keen på å stille litt hund. Ingen av mine er spesielt dugandes, så jeg tenkte - kanskje jeg kunne låne hunder av andre/hjelpe andre. Det er erfaringene jeg er på jakt etter. Stilte mye før, men det er noen år siden.

Har noen ideer om hva man kan gjøre for å få mer erfaring? Hvem vil la meg stille deres hund liksom, når jeg selv ikke har stilt på så lenge?!

Planen er jo å stille egne hunder etterhvert, men med en pensjonist og en tannløs hund er ikke mine så innmari aktuelle å stille. Å trene med, ja... Joda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn at jeg er åpen for ulike erfaringer også nå. Så om jeg får prøvd meg litt så kanskje det? Jeg er IKKE dreven lengre, for å si det sånn. Men har flydd på utstillinger i snart ti år og skal i gang med ringsekretærutdannelsen, så kjenner liksom reglene ;)

Spesielt mot sommeren har jeg etter all sannsynlighet mye tid, og hjelper gjerne! Østlandsområdet da, sånn hovedsakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det lureste er om jeg fikk prøve meg litt med aktuelle hunder først. Øve litt med dem. For rett i ringen med ukjent rase er jo litt heavy :P Jeg har ikke tenkt på spesifikke utstillinger eller noe sånt. Mest av alt vil jeg komme litt inn i gamet igjen. :) Men når jeg kommer litt i gang, så kanskje jeg kan hjelpe flere?! :) Det er i alle fall noe jeg elsker å holde på med. Men igjen - jeg mangler mye trening etter så mange år. Heidi: jentene dine kjenner jeg jo til dels. Hadde vært kult å prøve litt med de. Kunne truffet hverandre og prøvd litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det lureste er om jeg fikk prøve meg litt med aktuelle hunder først. Øve litt med dem. For rett i ringen med ukjent rase er jo litt heavy :P Jeg har ikke tenkt på spesifikke utstillinger eller noe sånt. Mest av alt vil jeg komme litt inn i gamet igjen. :) Men når jeg kommer litt i gang, så kanskje jeg kan hjelpe flere?! :) Det er i alle fall noe jeg elsker å holde på med. Men igjen - jeg mangler mye trening etter så mange år. Heidi: jentene dine kjenner jeg jo til dels. Hadde vært kult å prøve litt med de. Kunne truffet hverandre og prøvd litt :)

Det må vi få til! :) Hadde lyst til å stille Nuka om ikke så lenge, men nå har hun begynt røytinga, så tror ikke det blir aktuelt på en stund. Kan sende deg en lyd når jeg tenker å melde på til noe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at så mange ville latt meg prøve :D Jeg kan forsåvidt høre litt med de enkelte hva de tenker at det kan gå an å få til. :) Har som nevnt ingen konkrete planer i hodet ift utstillinger jeg skal på eller sånt. Det tar jeg i så fall litt ettersom hva som byr seg og hva som passer. Dere må gjerne sende meg PM da :) Marie: Ja, i utgangspunktet er det en lur ide, men oppdrettere av min rase er noe for seg selv, så det er ikke bare bare :P Hehe. Men skal muligens stille en hannhund for en kommende oppdretter litt frem mot sommeren pga at eier skal gå helgekurs i ag med de andre hundene. @Justisia: Hadde egentlig tenkt meg til Bø på søndag Hm.. EDIT: neida! Jeg tulla! Er lørdag jeg tenkte å kanskje dra nedover. Send meg en PM da, så kan vi snakke om det :) Det er ikke akkurat en liten svipptur bort til Bø gitt.. Hadde glemt hvor langt unna det er! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...