linesuhr Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Sist lørdag hentet jeg og min samboer @MariusJ hjem denne søte jenta for å ha på prøve i noen dager. Hun heter Akira og er en 2 år gammel blanding av Rottweiler/Svensk Lapphund og Rottweiler/Border Collie. Vi bestemte ganske raskt, hun var kommet for å bli Hun er den perfekte hunden for oss, som både går og løper ganske ofte i fjellet. 8 Siter
Alvira Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Så fiiiin! Det blikket da, *smelt* Gratulerer med hund, og tommel opp for å velge omplasseringshund! Siter
linesuhr Skrevet 10. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Takk for det, @Alvira. Ja, hun har et nydelig blikk 1 Siter
LinL Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Så søt hun er Blandingshunder har en tendens til å bli så ufattelig søte og unike Siter
linesuhr Skrevet 10. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Ja, de tre rasene ga et veldig fint resultat Siter
Guest Yellow Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Så pen hun er! Synes hun så ganske liten ut (hvertfall på første bildet) for å ha mye Rottweiler i seg, hvor stor er hun? Veldig fint av dere å velge omplasseringshund også! Siter
Gjest Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 FOR et blikk Så artig at dere er fra Bø forresten. Jeg er oppvokst i Sigerfjord og hunden min kommer fra Bø Siter
linesuhr Skrevet 10. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Så pen hun er! Synes hun så ganske liten ut (hvertfall på første bildet) for å ha mye Rottweiler i seg, hvor stor er hun? Veldig fint av dere å velge omplasseringshund også! Ja, hun er ganske petite, veier bare 23 kg Vi har rett og slett ikke mulighet å oppdra en valp nå, derfor var det enkelt å gå for en omplasseringshund. Hun er godt oppdratt, så vi var heldige som fant henne FOR et blikk Så artig at dere er fra Bø forresten. Jeg er oppvokst i Sigerfjord og hunden min kommer fra Bø Så gøy! Vi har sett at det er noen whippet'er her i Bø. De er så flotte! Siter
MariusJ Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 FOR et blikk Så artig at dere er fra Bø forresten. Jeg er oppvokst i Sigerfjord og hunden min kommer fra Bø Whippet sto på lista over aktuelle raser vi vurderte, og da jeg så en annonse for whippet fra Bø-oppdretter på Finn i fjor, så hadde jeg veldig lyst på. Meeen.. Som @linesuhr skriver, så er vi litt i beit for tid til å gi full fokus og den tålmodighet som en liten valp trenger. Så da Akira dukket opp, og det var perfect match, var det bare å gripe sjansen og ta imot henne som nytt familiemedlem. Hun er superskjønn, oppmerksom, snill og veldig keen på å lære(eller var det keen på godbiter kanskje...). Noe som var viktig for oss var å ta til oss en hund som også orket å bli med på lange og raske løpeturer i fjellet. Med gener fra border collie og en vekt på 23 så var det vel ikke noe å lure på, men etter dagens lange løpetur i fjellet er all tvil i alle fall borte. Akira er en perfekt "trail dog" og treningspartner! 1 Siter
linesuhr Skrevet 12. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Februar 2014 Vi tenker at vi kaller henne "Gira" heretter. Hun passer navnet helt utmerket Siter
Kaja Skrevet 12. Februar 2014 Rapporter Skrevet 12. Februar 2014 Så søt! gratulerer med tilskuddet:) 1 Siter
Renate A Skrevet 12. Februar 2014 Rapporter Skrevet 12. Februar 2014 Så skjønn hun er, ser ut som ei skikkelig go jente Siter
linesuhr Skrevet 12. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Februar 2014 Hun er det Nå har hun bare vært her noen dager, men har allerede slått seg godt til ro. 1 Siter
Tabris Skrevet 12. Februar 2014 Rapporter Skrevet 12. Februar 2014 Gratulerer! Hun var nydelig! 1 Siter
linesuhr Skrevet 15. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Februar 2014 Det viser seg at hun er et skikkelig "pinnedyr". Det finnes ikke noe som er morsommere enn at vi kaster pinne som hun kan rase etter å hente tilbake. Og jo større, jo bedre! Jeg prøvde å gi henne en godbit for å avlede henne fra en diger pinne som vi rett og slett ikke orka å kaste (større enn den på bildet), men hun enset ikke godbiten 2 Siter
MariusJ Skrevet 26. Februar 2014 Rapporter Skrevet 26. Februar 2014 Hmm... Jeg tror hun er skyldig: Video 1 Siter
tm100020 Skrevet 26. Februar 2014 Rapporter Skrevet 26. Februar 2014 Gratulerer med nydelig hund! Kjempefin var hun Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
MariusJ Skrevet 26. Februar 2014 Rapporter Skrevet 26. Februar 2014 Gratulerer med nydelig hund! Kjempefin var hun Sent from my iPhone using Tapatalk Takk for det! Kjempefin og kjempeperfekt for oss Siter
SoppenCamilla Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Ah, herlig! Fantastisk blikk på henne! Siter
linesuhr Skrevet 9. Mars 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Mars 2014 Ja, hun har et ordentlig nydelig blikk! Litt ulv i fåreklær, men ikke noe vi skal klare å få kontroll på Siter
MariusJ Skrevet 9. April 2014 Rapporter Skrevet 9. April 2014 Og nå begynner hu jaggu å føle seg skikkelig hjemme her. Vi har allerede begynt å sette opp sofaputene for at hun ikke skal ligge i sofaen om natta istedenfor på sitt nye flotte saueskinn. Men nå har hun altså funnet ut at å ligge på duken på stuebordet om natta er en kjempefin erstatning for sofaen. Ramp! 2 Siter
linesuhr Skrevet 9. April 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 9. April 2014 Her kommer et par bilder av valpefjeset Bade heeele året! På stranda for et par uker siden. Ekstremt glad i å rulle seg i sanda 3 Siter
Recommended Posts