SandyEyeCandy Skrevet 22. Februar 2014 Rapporter Skrevet 22. Februar 2014 Litt OT, men som svar på denne. Om hannen ikke vil parre seg, er det ikke greit å la naturen "gå sin gang"? I stedefor å skulle tappe ham? Hadde han levd i naturen hadde ikke hans gener gått videre, og det kan jo være en grunn til det?"Morsomt" at du skulle nevne det, vi diskuterte faktisk dette i går, og jeg er helt enig med deg. Jeg vil gjerne at han forsøkes tappa for å se om spermen er levedyktig, for om den ikke er det, kan det forklare den manglende evnen til å fullbyrde, mens om det ER liv, er det i mine øyne noe galt med han når han tilhører en så viril og frisk rase hvor all parring (i alle fall i Skandinavia) foregår på hundens premisser, og likevel ikke gidder å parre. Jeg synes derfor også at en skal være restriktiv med å vurdere inseminering av sånne type hunders sperm, uansett rase. 1 Siter
Kiyomi Skrevet 24. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Ikke rart han ikke fullbyrdet... Drittbikkja er i høyløp NÅ! Siter
Guest Michellus Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Ååååhhh!! Få ho bort nuh! Siter
roxie88 Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Åneeeeeei! Hvor langt unna hannen bor du? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Kiyomi Skrevet 24. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Ååååhhh! Få ho bort nuh! Åneeeeeei! Hvor langt unna hannen bor du? Sent from my iPhone using Tapatalk Sånn omtrent syv timer kjøring? Siter
roxie88 Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Sånn omtrent syv timer kjøring? Hopp i bilen så er du der på mårrakvisten Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Kiyomi Skrevet 24. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Hopp i bilen så er du der på mårrakvisten Sent from my iPhone using Tapatalk Får igjen ungen kl 11.30 i morgen... Siter
Kaja Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Får igjen ungen kl 11.30 i morgen... Søren at jeg ikke er hjemme:( Siter
Kiyomi Skrevet 24. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Søren at jeg ikke er hjemme:( That's life.. Uansett ****** langt for en hannhund som ikke har gitt valper og ikke har villet parre de siste to gangene han har vært forsøkt... Spesielt når vi allerede har vært der en gang. 1 Siter
SandraNH Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Hadde det vært meg så hadde jeg kjørt avgårde, fått barnepass - eller fått andre til å kjøre med bikja Prøve det som prøves kan Kanskje de kan møte dere på halvveien? Siter
Kiyomi Skrevet 24. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Hadde det vært meg så hadde jeg kjørt avgårde, fått barnepass - eller fått andre til å kjøre med bikja Prøve det som prøves kan Kanskje de kan møte dere på halvveien? En hannhund som ikke har villet parre de siste to gangene han har vært forsøkt og ikke har gitt valper på noen vellykkede parringer etter han kom til Norge..? Siter
Guest 2ne Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 En hannhund som ikke har villet parre de siste to gangene han har vært forsøkt og ikke har gitt valper på noen vellykkede parringer etter han kom til Norge..? Hvorfor vurderte du han i utgangspunktet da? Evt hva har forandret seg på 3 dager? Siter
Kiyomi Skrevet 24. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Hvorfor vurderte du han i utgangspunktet da? Evt hva har forandret seg på 3 dager? Jeg orker ikke nok en tur til Bergen for noe som det meget sannsynlig ikke blir noe av. Jeg har allerede brukt noen tusenlapper på ingenting, jeg har ikke råd til flere. Om jeg skulle dratt, måtte jeg dratt NÅ. Jeg kan vente på neste løp. Om han er tappet innen den tid og svømmerne hans er i orden er det fullt mulig jeg prøver igjen, hvis ikke blir det nok en annen hann.... Siter
SandraNH Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Ja jeg hadde nok kjørt, i allefall forhørt meg om de kunne møttes på halvveien. Hvis dette var den hannhunden jeg helst ville hatt valper av, så hadde jeg ikke nølt. Men dette er jo meg da, jeg har ingen barn å ta hensyn til. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Ja jeg hadde nok kjørt, i allefall forhørt meg om de kunne møttes på halvveien. Hvis dette var den hannhunden jeg helst ville hatt valper av, så hadde jeg ikke nølt. Men dette er jo meg da, jeg har ingen barn å ta hensyn til. Greia er at han siden ankomst i Norge ikke har fått en eneste valp etter seg, så OM han hadde giddet å parre Kiyomi, så ville det neppe blitt valper likevel. Jeg skjønner godt at det ikke blir hysterisk hastekjøring over fjellet i dag. Det er ikke uten grunn at tråden heter "Usannsynlig-kullet". 2 Siter
Mari Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Greia er at han siden ankomst i Norge ikke har fått en eneste valp etter seg, så OM han hadde giddet å parre Kiyomi, så ville det neppe blitt valper likevel. Jeg skjønner godt at det ikke blir hysterisk hastekjøring over fjellet i dag. Det er ikke uten grunn at tråden heter "Usannsynlig-kullet". Enig. Og det spiller ingen rolle hva alle andre ville gjort når det er Kiyomi som sitter i situasjonen. Jeg forstår deg også godt, Kiyomi. Sette verden opp ned for en liten sjanse når du i tillegg har god tid og er helt ok med å vente. 4 Siter
Kiyomi Skrevet 25. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Jeg liker at man alltid kan regne med støtte fra sonen. Om jeg hadde valgt å dra hadde noen heiet, om jeg hadde valgt å bruke en annen kjekk fyr i nærheten hadde noen heiet og heldigvis heier noen på det kjipe valget om å bli hjemme med febersyk unge istedenfor mange timer og mange mil i bil. Sent from my iPhone using Tapatalk 4 Siter
SandraNH Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Altså.. Har ikke sagt at det var galt å ikke dra. Sa bare at hvis det va meg så hadde jeg kjørt. Men selvsagt må du jo se om du i det hele tatt har mulighet. Og jeg skjønner jo hvorfor du velger å ikke dra. Siter
Kiyomi Skrevet 25. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Nå fikk jeg uansett ikke noe svar fra de som har hannen før langt utpå dagen i dag, og hun var tydelig på topp i går kveld. Nå er det ikke lenger blotting av greiene ved berøring, men fortsatt riding på Yari og pesing iblant. Jeg har lært mer om henne dette løpet da i det minste. Denne gangen gjorde hun som sin mor, hun var villig og billig i noen dager for så å stoppe opp, før hun gikk inn i høyløp. Når man har hatt parring på dag 12+13+15 og 15+16, så tenker man ikke at høyløpet kan komme etter dag 19 (når hun kom hjem)... Jeg må innrømme at jeg hadde en rekke desperate tanker i går kveld, men denne gangen vant fornuften etter lange diskusjoner. Siter
Recommended Posts