Gå til innhold
Hundesonen.no

Gult bånd på hund


tm100020
 Share

Recommended Posts

Ja, er helt enig med dere at dette kommer til å gå mange ikke-hundefolk hus forbi.. Men som den optimisten jeg er håper jeg den kommer litt rundt siden så mange på min facebook deler den (og det er ikke nødvendigvis hundefolk).

Jeg lurte på om folk her inne visste om det og evnt prøver å praktisere det?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle burde brukt alle "kodene". Grønn for vennlig , rød for fare , aggressiv osv", hvit for trening osv. Har selv kjøpt en grønn sele og koppel på ebay som det står friendly på :)

Mener du virkelig det? Og hva skal man da gjøre med en hund som er vennlig med de fleste hunder og aggressiv mot noen få? Men som helst vil gå i fred ved passeringer likevel? Skal han ha en rød sløyfe for å signalisere en "falsk" fare?

Gul sløyfe-kampanjen er en god tanke, og tilsvarende er godt etablert i en del stallmiljøer, men jeg tror dessverre at de som bryr seg til syvende og sist er de som uansett tar hensyn. :/

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig det? Og hva skal man da gjøre med en hund som er vennlig med de fleste hunder og aggressiv mot noen få? Men som helst vil gå i fred ved passeringer likevel? Skal han ha en rød sløyfe for å signalisere en "falsk" fare?

Gul sløyfe-kampanjen er en god tanke, og tilsvarende er godt etablert i en del stallmiljøer, men jeg tror dessverre at de som bryr seg til syvende og sist er de som uansett tar hensyn. :/

Regnbuefarget! :D Så får man inn at man er homovennlig i tillegg. :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg vet om det, men mange aner det ikke.

Tenkte å teste det ut neste gang han skal passes, og oppholde seg i Oslo.

Forrige gang var det litt av et mas for de som passet han, de måtte gi beskjed til temmelig mange om at min hund ikke skal hilse i bånd.

Og det kom en del negative kommentarer i retur, så da tenkte jeg å se om noen skjønner hva gul sløyfe betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbuefarget! :D Så får man inn at man er homovennlig i tillegg. :lol:

Harly kan ha regnbuefarget! Kelpienes svar på blomster-Finn! :wub:

Hvorfor kan ikke folk bare spørre før de slipper hundene sine bort? En liten kampanje på folkeskikk istedenfor å innføre nye fargekoder?

Hear hear!

_____________________

Gav beskjed til 5 stykker på tur i dag om at hundene ikke skulle hilse i bånd, fordi jeg har en som overhode ikke liker det.

2 av de slapp bort hundene alikevel. Jeg blir så forbanna! :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tru om det finnes et egent hippie farge å sette på. Så Noomi kan få et egent et.

Men hun elsker alle hunder som er snill mot henne. Likevel liker hun ikke båndhilsing på fremmede hunder. Løs er det aldri et problem. Men få slipper hunder bort til to schäfere. Og særlig ikke Vida av en eller annen grunn, enda hun ikke ser farlig ut...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbuefarget! :D Så får man inn at man er homovennlig i tillegg. :lol:

Kanskje ikke alle hunder er det? :huh:

Jeg vet om det, men mange aner det ikke.

Tenkte å teste det ut neste gang han skal passes, og oppholde seg i Oslo.

Forrige gang var det litt av et mas for de som passet han, de måtte gi beskjed til temmelig mange om at min hund ikke skal hilse i bånd.

Og det kom en del negative kommentarer i retur, så da tenkte jeg å se om noen skjønner hva gul sløyfe betyr.

De fleste som ikke er interessert i hund (eller har venner/familie som er det) aner ikke. Jeg hadde ikke giddet å prøve en gang. Man må rett og slett bare gå og gjenta seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke alle hunder er det? :huh:

Men da må de få et russisk farget bånd, så skjønner man at de ikke er det. :aww:

Nirm trur jeg var det nærmeste pansexuell man kommer på hunder. Han var på flørteren både med hannhunder og tisper. Og kunne flørte mye mer med enkelte hannhunder enn han gjorde med løpske tisper. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det aller beste trikset er å kjøpe seg to hunder som ser ut som schäfere. Da er det egentlig ikke så veldig stort problem at folk slipper hundene sine borti lenger :P ikke at de egentlig er så skumle, men... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for mye å ha en drøss fargekoder, men akkurat den gule tror jeg endel kan ha mulighet for å få med seg, hvis det blir annonsert mye på facebook og sånt. I hesteverden fungerer jo rød sløyfe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for mye å ha en drøss fargekoder, men akkurat den gule tror jeg endel kan ha mulighet for å få med seg, hvis det blir annonsert mye på facebook og sånt. I hesteverden fungerer jo rød sløyfe. 

Nå er ikke akkurat dette et nytt fenomen. Er det ikke ca et år kampanjene begynte da? Var tråd på sonen da. Florerte og ble delt på Facebook. Problemet at det når ikke de personen som er problemet, de som allerede ikke bryr seg!

De som allerede går i skogen og mener hundene skal hilse på alt bryr seg neppe om du deler et bilde om gule hunder, de kommer til å le av det også.

Etter å ha hatt hunder med problemer så er jeg veldig glad pi er så omgjengelig som hun er men fordi absolutt alle på området her skal hilse og si hei og gubben ikke tørr å si nei så har jeg en hund som må hilse på alt :gaah:

Jeg tror faktisk eneste som kan fungere er en kampanje fra myndighetene sin side om folkeskikk med hund, men den blir vel garantert helt skjev og rart vinklet. Men den ville nådd fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke akkurat dette et nytt fenomen. Er det ikke ca et år kampanjene begynte da? Var tråd på sonen da. Florerte og ble delt på Facebook. Problemet at det når ikke de personen som er problemet, de som allerede ikke bryr seg!

De som allerede går i skogen og mener hundene skal hilse på alt bryr seg neppe om du deler et bilde om gule hunder, de kommer til å le av det også.

Etter å ha hatt hunder med problemer så er jeg veldig glad pi er så omgjengelig som hun er men fordi absolutt alle på området her skal hilse og si hei og gubben ikke tørr å si nei så har jeg en hund som må hilse på alt :gaah:

Jeg tror faktisk eneste som kan fungere er en kampanje fra myndighetene sin side om folkeskikk med hund, men den blir vel garantert helt skjev og rart vinklet. Men den ville nådd fler.

Helt enig i at det alltid vil være noen som ikke respekterer eller bryr seg, men de bryr seg jo ikke uansett. Jeg tenker at dersom det kunne fått noen til å bli mer oppmerksomme som er det verdt det liksom. Og som sagt, det fungerer jo i hesteverden, selv om det er mange som ikke vet om det der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så selv om min hund verden er aggressiv, redd, i trening eller lignende så må vi altså ha på han en gul greie for at ikke andre skal slippe hundene sine rett bort til min? Nei, vet du hva. Gjensidig respekt og "Kan hundene få hilse" burde være en så utrolig mye lettere løsning. r

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så selv om min hund verden er aggressiv, redd, i trening eller lignende så må vi altså ha på han en gul greie for at ikke andre skal slippe hundene sine rett bort til min? Nei, vet du hva. Gjensidig respekt og "Kan hundene få hilse" burde være en så utrolig mye lettere løsning. r

Veldig enig!

Dessverre er det langt fra burde til realiteten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det, så får man heller si ifra om det er en spesifikk hunderase hunden ikke takler, eller et menneske.
Men fargekoder på bånd er fremdeles bra, og kan vise hvordan hundene er generelt. Ja, alle har vel et eller annet de ikke liker, men om jeg hadde hatt en hund som ikke likte hannhunden (kun tisper) , ville jeg gått for et rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...