Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Skjer da ikke bare ved forumendringer... Se bare på reaksjonene når NKK har foreslått å fjerne storcert og endre reglene for utstillingschampionat. Tenners gnissel og "verste-utfall-tenkning". Nå på mandag lanserte SAS sitt nye bonussystem, og selv om detaljene heller ikke her er på plass (som med både forumendring og nkk championatendring) så er det nøayktig samme type reaksjon. Noen ser mulighetene, andre ser bare elendighet, mens andre motsetter seg endring og mener alt var bedre før. Kunne sikkert funnet flere eksempler :P

Pssst og veldig OT; det er ikke NKK, det er klubbene ved RS, og de har ikke bare foreslått det, de har vedtatt det ;)

Ellers har jeg funnet ut at scrolling er heeelt ok, ser nesten ikke reklamen jeg, men det er kanskje fordi jeg er så vant til å overse den fra før at jeg ikke "ser" den for bare trær? *fnis*

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ikke oppskriften på suksess, men oppskriften til fiasko er å prøve å gjøre alle til lags. - Mr Bill Cosby

Jeg forstår ikke helt hvorfor Espen skal måtte svare på dette jeg. Hvem og når og for mye han selger Hundesonen for er helt og holdent hans business. Synes jeg da.

Hehe.. Vanskelig å holde maska her jeg sitter. Flirer godt av humoren folk imellom her i alle fall. Takk til de som har ønsket oss velkommen i denne tråden. Vi lover å være snille Er plasse

Skrevet

Sonen har gått igjennom flere endringer opp igjennom, og det går somregel bare bra. :D Det blir alltid litt ståhei, siden ikke alle liker endringer. Jeg syns dog det er litt rart å tro det værste, før man har sett om hva som blir å skjer / om det blir å skje noe.

Jeg har alltid fått høre at det er viktig å ta sorgene på forskudd, om ikke er det ikke sikkert man får glede av dem :D

Og selvfølgelig, velkommen til de nye eierne! :)

• Like 3
Skrevet

Velkommen til nye eiere! :flowers:

-og lykke til med å lage endringer her inne, med flere hundre (og ca 2-3 menn) meget bestemte damer som vet hva de vil og ikke vil :P

---------------------

Jeg var medlem på et STORT heste forum før, da det ble for mye endringer så satt en av brukerne opp ett nytt forum, med kronerulling (man trenger ikke å legge i så mange kroner når man er mange medlemmer), og de fleste fulgte med dit.

Man er ikke gift med et forum og det går fint an å lage noe selv dersom det blir for mye forandringer, reklamer osv osv ;)

Men vi må gi nye eiere en sjanse først, håper bare ikke det blir "vi er sjefene og dere bare hører etter og følger det vi har å si".

Der var det vell ikke bare endringene som gjorde at det kokte over for folk, men det at ledelsen var noen reale *putt inn passende upassende ord*? Var ikke på det gamle forumet, men har vært på det nye siden starten og fikk med meg noe av diskusjonen rundt det gamle. :P

Skrevet

Velkommen til nye admins :wave:

Men nå bruker jo jeg AdBlock fordi jeg er mye på youtube og hater at for vær nye video så kommer det reklame på alt fra rumpe krem til den nye plata til One Direction og maybeline sin manga maskara.. Men da er jo adblocken på over alt hvor jeg beveger meg.

Kan man slå den av på enkelte nettsider? Jeg vil jo gjerne generere litt inntekter til drift av forumet, jeg har hatt mye glede av det :sorcerer:

Når det kommer til endringer, så har jeg AS, og det ligger i min natur og hate endringer, men det morer meg stort at på forum, så er det som om nesten alle har AS når det kommer en bitteliten endring, og man kan jo banne på at folk ser den, samme hvor liten og usynlig den er og da blir det baluba :cool:

• Like 1
Skrevet

Velkommen til nye admins :wave:

Men nå bruker jo jeg AdBlock fordi jeg er mye på youtube og hater at for vær nye video så kommer det reklame på alt fra rumpe krem til den nye plata til One Direction og maybeline sin manga maskara.. Men da er jo adblocken på over alt hvor jeg beveger meg.

Kan man slå den av på enkelte nettsider? Jeg vil jo gjerne generere litt inntekter til drift av forumet, jeg har hatt mye glede av det :sorcerer:

Når det kommer til endringer, så har jeg AS, og det ligger i min natur og hate endringer, men det morer meg stort at på forum, så er det som om nesten alle har AS når det kommer en bitteliten endring, og man kan jo banne på at folk ser den, samme hvor liten og usynlig den er og da blir det baluba :cool:

AS?

Skrevet

Ja, Asperger Syndrom :3 Sorry forkortelsen. :icon_redface:

Jeg leste det som at du hadde et firma og skjønte ingenting hehe. :)

Skrevet

Jeg leste det som at du hadde et firma og skjønte ingenting hehe. :)

Nei, vi forkorter det ofte til AS, og så er det kanskje mer diskret. Men ja, det kan jo misstolkes som et firma, ja :D

Skrevet

Ah, jammen da skjønner jeg. Tror vi alle har ett snev av det når det kommer til forandringer, men skjønner jo at det blir ekstra tøft for deg :)

Skrevet

For å slå av på enkelte sider: Trykk på AdBlock-ikonet i nettleseren, trykk på "Deaktiver på sider under dette domenet" - trykker du bare på "Slå av på denne siden" så er det kun akkurat den spesifike siden på en spesifik tråd som AB blir slått av på.

Skrevet

Der var det vell ikke bare endringene som gjorde at det kokte over for folk, men det at ledelsen var noen reale *putt inn passende upassende ord*? Var ikke på det gamle forumet, men har vært på det nye siden starten og fikk med meg noe av diskusjonen rundt det gamle. :P

Hvilket nytt forum er det du snakker om? Vet ikke om vi snakker om likt forum skjønner du :)

Skrevet

Nå er adblock av på sonen, så får jeg generere litt penger til dere mens jeg nerder i Furry-paws tråden og plukker opp tips og triks rundt om kring her inne :3

Skrevet

Da er det ikke samme forum, dette var EO (forkortelse), og det nye forumet ble til for over 6 år siden ;)

Sorry, ot :)

Hehe lik historie for bakgrunnen av de to da :P

Skrevet

Dette forumet har ikke såå mange aktive brukere. Ingen hadde forventet en slik oppdatering på f eks kvinneguiden.no, som er et langt større forum. Sonisene har et eierforhold til forumet nettopp fordi det er lite og intimt.

Om jeg ikke har skrevet mange innlegg, er destod flere tråder saumfart og lest. Og opplever klart sonen som en liten nisje, og pusterom, i en stor hundeverden, som består av mangt. Det er derfor jeg er her.

Nye eiere presenterer seg, med å si at "vi mener Hundesonen.no har et stort potensiale i å kunne samle "Hunde-Norge" mer enn det allerede gjør". Uten å konkretisere hvem i hunde-norge som mangler pr. i dag. Jeg bruker såpass mye tid på hund, at jeg må samle meg der. Ja, sonen er en nisje, og åpen for alle nye, som leter etter dén nisjen. Men det er klart, jo flere klikk, jo mere penger. Samtidig, unner drivere av gode forum, hver krone.

Samme med "Vi tror vi har noe positivt å tilføre". Uten å konkretisere hva positivt de vil tilføre. Slikt er ok å vite.

Ekte hundeinteresse, som nye eiere presenterer seg med, oppleves troverdig. Samtidig favner hundenorge mangt. Som i alle fall jeg, ikke klarer komme overens med. Kan selvfølgelig omgås andre med ekte hundeinteresse, i helt andre retninger enn meg, ved "mind the gap." Sier lite. Det finns store forskjeller, innenfor det som omfatter lidenskap for hund.

Noen kanskje kjenner kjøpereren, jeg er av typen som liker forandring, og misliker at man forandrer det som fungerer bra.

Glemmer ikke ett innlegg fra et helt nytt medlem.

Ca. " jeg har en tispe (xx rase)" - som har løpetid nå! "Vet noen en hann i nærheten, jeg kan parre den med"? NB, det haster! Hun har løpetid akkurat nå! - Tror du er kommet til feil forum) :D

Presentasjonen nye eiere hadde, sa meg ingenting. Noe som bringer meg, i avvente_og_se posisjon. Det ville vært ok med en presentasjon, hva dere konkret ønsker tilføre.

Som andre har sagt :D "Vi som flyktet til Nye hundesonen-sonen". :D Det håper jeg virkelig, hvis tilstander som skaper behov for det dukker opp. Jajaja, her er hundesonen et sted man løper innpå, og spør, løper ut med hundene, i hvilepausen sjekker svar.

Som jeg ikke rekker svare på :icon_cry:Vi skal hjem, lage mat, søskenkrangel ordnes opp i, hvordan trente vi hunden i dag, hva endre i morgen.

Håper med dette, ingen er fornærmet eller støtt :) heller ikke nye eiere, men forstår det, som ment:

Jeg er glad i sonen, og setter pris på folkene her.

:)

• Like 2
Skrevet

Om jeg ikke har skrevet mange innlegg, er destod flere tråder saumfart og lest. Og opplever klart sonen som en liten nisje, og pusterom, i en stor hundeverden, som består av mangt. Det er derfor jeg er her.

Nye eiere presenterer seg, med å si at "vi mener Hundesonen.no har et stort potensiale i å kunne samle "Hunde-Norge" mer enn det allerede gjør". Uten å konkretisere hvem i hunde-norge som mangler pr. i dag. Jeg bruker såpass mye tid på hund, at jeg må samle meg der. Ja, sonen er en nisje, og åpen for alle nye, som leter etter dén nisjen. Men det er klart, jo flere klikk, jo mere penger. Samtidig, unner drivere av gode forum, hver krone.

Samme med "Vi tror vi har noe positivt å tilføre". Uten å konkretisere hva positivt de vil tilføre. Slikt er ok å vite.

Ekte hundeinteresse, som nye eiere presenterer seg med, oppleves troverdig. Samtidig favner hundenorge mangt. Som i alle fall jeg, ikke klarer komme overens med. Kan selvfølgelig omgås andre med ekte hundeinteresse, i helt andre retninger enn meg, ved "mind the gap." Sier lite. Det finns store forskjeller, innenfor det som omfatter lidenskap for hund.

Noen kanskje kjenner kjøpereren, jeg er av typen som liker forandring, og misliker at man forandrer det som fungerer bra.

Glemmer ikke ett innlegg fra et helt nytt medlem.

Ca. " jeg har en tispe (xx rase)" - som har løpetid nå! "Vet noen en hann i nærheten, jeg kan parre den med"? NB, det haster! Hun har løpetid akkurat nå! - Tror du er kommet til feil forum) :D

Presentasjonen nye eiere hadde, sa meg ingenting. Noe som bringer meg, i avvente_og_se posisjon. Det ville vært ok med en presentasjon, hva dere konkret ønsker tilføre.

Som andre har sagt :D "Vi som flyktet til Nye hundesonen-sonen". :D Det håper jeg virkelig, hvis tilstander som skaper behov for det dukker opp. Jajaja, her er hundesonen et sted man løper innpå, og spør, løper ut med hundene, i hvilepausen sjekker svar.

Som jeg ikke rekker svare på :icon_cry:Vi skal hjem, lage mat, søskenkrangel ordnes opp i, hvordan trente vi hunden i dag, hva endre i morgen.

Håper med dette, ingen er fornærmet eller støtt :) heller ikke nye eiere, men forstår det, som ment:

Jeg er glad i sonen, og setter pris på folkene her.

:)

Nå har jo denne tråden sporet ganske av, men ok. Jeg skal prøve å dempe bekymringene litt til :ahappy: Vi har ingen konkrete planer, og derfor er ikke disse heller presentert eller luftet. Noen store endringer er det uansett ikke snakk om, vi liker også Hundesonen som den er.

Vi er ikke noe stort medieselskap som skal flette inn forumet i en større helhet, suge ut blodet og rasere alt. Vi har ikke som formål å ødelegge noe som helst :) Vi har bare konstatert at Hundesonen nok kan ha godt av litt mer oppmerksomhet fra beslutningstaker enn tidligere.

Så langt har vi egentlig bare notert oss noen tekniske småfeil, samt fått en god oppdatering fra andre admins og moderatorer. Vi har ellers "på baksiden" satt opp automatiske backup-rutiner av Hundesonen. Om noe nå skulle skje, så vil vi nå kunne få den opp igjen uten nevneverdig datatap. Ellers skal vi fokusere på å støtte admins og moderatorer rundt sine funksjoner og etterhvert bidra rundt noen initiativ som allerede har blitt mer eller mindre innarbeidet her allerede. Jeg kan ikke være mer spesifikk siden vi ikke forhaster oss med noe som helst, og da heller ikke har noen planer spikret :)

• Like 7
Skrevet

Hvilket nytt forum er det du snakker om? Vet ikke om vi snakker om likt forum skjønner du :)

Var EO som gikk nedenom og hjem da eier av forumet trodde de kunne overkjøre brukerne

Da ble FH dannet av noen av brukerne av EO, og ble et nytt stort hesteforum.

Det varte i 5-6 år før det ble store konflikter der mellom de som brukte forumet og de som modererte og administrerte det. Da var vi 9 brukere som gikk sammen om å danne et nytt forum: EF

Dette er nå det mest aktive hesteforumet i Norge. Bygget opp på samme forumskall som hundesonen.

Koster ikke mye å drive slike forum, og hos EF så deler vi 9 på de årlige utgiftene, og dermed er forumet reklamefritt. Er ikke snakk om store kostnader heller

• Like 3
Skrevet

Var EO som gikk nedenom og hjem da eier av forumet trodde de kunne overkjøre brukerne

Da ble FH dannet av noen av brukerne av EO, og ble et nytt stort hesteforum.

Det varte i 5-6 år før det ble store konflikter der mellom de som brukte forumet og de som modererte og administrerte det. Da var vi 9 brukere som gikk sammen om å danne et nytt forum: EF

Dette er nå det mest aktive hesteforumet i Norge. Bygget opp på samme forumskall som hundesonen.

Koster ikke mye å drive slike forum, og hos EF så deler vi 9 på de årlige utgiftene, og dermed er forumet reklamefritt. Er ikke snakk om store kostnader heller

Ponniklubben ble også dannet av brukere av EO, iallefall så gikk den "indre kjernen" over dit, vi har også hatt kronerulling sammen for å holde forumet gående ;)

Mener å huske at FH ble dannet før den store flukten fra EO, FH ble vel dannet i 2000 og flukten fa EO var i 2006?

Hva er hele navnet på det nye forumet (EF)?

Skrevet

Ponniklubben ble også dannet av brukere av EO, iallefall så gikk den "indre kjernen" over dit, vi har også hatt kronerulling sammen for å holde forumet gående ;)

Mener å huske at FH ble dannet før den store flukten fra EO, FH ble vel dannet i 2000 og flukten fa EO var i 2006?

Equiforum :)

• Like 1
Skrevet

Kan jeg spørre om dere fikser på quote-problemene @MariusJ ? Det går f.eks ikke an å dele opp en quote, skal du på død og liv gjøre det må det klippes og limes, jeg savner en litt lettere løsning på det.

Skrevet

Kan jeg spørre om dere fikser på quote-problemene @MariusJ ? Det går f.eks ikke an å dele opp en quote, skal du på død og liv gjøre det må det klippes og limes, jeg savner en litt lettere løsning på det.

Se mitt svar her.

Skrevet

Jeg skal ikke si for sikkert når FH ble dannet, men tror ikke det ble laget før høsten 2006

www.euiforum.net er navnet på det nye hesteforumet

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...