Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye Femundløpet - lengre, tøffere og mer rettferdig


Khela
 Share

Recommended Posts

http://www.femundlopet.no/article.jsp?id=1448

Omfattende regelendringer skal gjøre Femundløpet mindre komfortabelt for kjørerne, men sørge for mer hviletid til hundene. Målet er et løp hvor ingen skal kunne kjøpe seg fordeler. Og på sikt kan langdistanseløpet bli enda lengre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk at det skal litt tilbake til opprinnelsen og selve GREIA med hundekjøring :D

1. Det jevner mer ut mellom de evige topp 10 og de evige 10-40.plass

2. Muligens mer underholdende for publikum at det blir litt mer utskiftninger i toppsjiktet, flere å se.

Trooor jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig positiv til dette her :) Er mange som vil back to basics, så dette er jo en god start. Allikevel tror jeg at de beste er best, bobil eller ei.

Ja, absolutt. De beste vil nok være best, men det vil kanskje gjøre at de som sparer seg opp til å kunne delta kan stille med det samme utgangspunktet i forhold til effektiv hviletid enn de som har bobiler, handlere som gjør alt og lever reine luksuslivet på sjekkpunkt. Hundekjøring er dyrt nok som det er, om ikke det skal være vanlig å bruke hundrevis av tusner på luksus på sjekkpunktene. Dette gir jo et skille :) Det er jo ingen tvil om at de med mest penger får en mer effektiv og bedre hvile som gjør at de kanskje kan kutte ned på hviletidene..

Liker veldig godt denne utviklingen! Hundekjøring skal være knalltøft og en konkurranse for hardbarka friluftsfolk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...