Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestreninger Bergen


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Veldig med på å gjøre dette til en greie! Ikke nødvendigvis én fast dag, men at vi (som nevnt tidligere) har denne tråden hvor vi kan avtale møter Som dere som var med i går kanskje fikk med dere

Vi kommer litt over seks vi ( vi = meg og Emilie)

Jeg kan godt da ansvar om dere ønsker det Jeg har vært med på en del ringtreninger før, så jeg kan godt stjele opplegget deres Det vi pleier å gjøre der er å først jobbe med kontakt i stå foran.

Er det noen av disse treningene som er ganske sentralt i byen? Har lyst til å bli med på hundeting, men det virker som det er mye som er litt langt uti gokk :) har ikke bil, så jeg er avhengig av at det er ganske lett å komme seg frem til med buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av disse treningene som er ganske sentralt i byen? Har lyst til å bli med på hundeting, men det virker som det er mye som er litt langt uti gokk :) har ikke bil, så jeg er avhengig av at det er ganske lett å komme seg frem til med buss.

Kommer litt an på hva du mener med sentralt, vi har bl.a. vært ved Brann Stadion en gang, og det er supersentralt i min "målestokk" :D

Ellers kan vi gjerne ta bytrening en dag, vi trenger passeringstrening, men det er litt hipp som happ for oss hvor vi gjør det. På en måte er byen bedre enn et mer "øde" område, for i byen er det mer enn bare akkurat de(n) andre hunden å fokusere på for Meesha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av disse treningene som er ganske sentralt i byen? Har lyst til å bli med på hundeting, men det virker som det er mye som er litt langt uti gokk :) har ikke bil, så jeg er avhengig av at det er ganske lett å komme seg frem til med buss.

Vet ikke hva du regner som sentralt/gokk da, men linje 4 fra sentrum bruker ca 15 min til Retrieverlubbens bane på Varden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva du mener med sentralt, vi har bl.a. vært ved Brann Stadion en gang, og det er supersentralt i min "målestokk" :D

Ellers kan vi gjerne ta bytrening en dag, vi trenger passeringstrening, men det er litt hipp som happ for oss hvor vi gjør det. På en måte er byen bedre enn et mer "øde" område, for i byen er det mer enn bare akkurat de(n) andre hunden å fokusere på for Meesha.

Vet ikke hva du regner som sentralt/gokk da, men linje 4 fra sentrum bruker ca 15 min til Retrieverlubbens bane på Varden :)

Åja, jeg tenkte sånn i nærheten av Torgallmenningen og sånt :) er det bare til å bruke retrieverklubbens bane? Eller må man være medlem? Takk for tips hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Åja, jeg tenkte sånn i nærheten av Torgallmenningen og sånt :) er det bare til å bruke retrieverklubbens bane? Eller må man være medlem? Takk for tips hvertfall! :)

Men hva tenker du å trene så midt i byen? Enkle LP øvelser kan jo trenes på for å trene med ekstrem forstyrrelse, og sosialisering selvsagt, men det stopper jo der :) Liker bedre feks varden. Og det er jo ikke langt fra sentrum :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg tenkte sånn i nærheten av Torgallmenningen og sånt :) er det bare til å bruke retrieverklubbens bane? Eller må man være medlem? Takk for tips hvertfall! :)

Man kan fint delta på noen treninger før man bestemmer seg for om man ønsker å melde seg inn. Men dersom man ønsker å bruke banen/delta på treninger på fast basis må man være medlem. Tror det er halv årsavgift fra 1. sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er visst medlem av retrieverklubben! Hurra for meg! Er bana deiras ok? Kan ein bruke den når ein vil? Mange på treningar? Står alt eg lurer på på nettsidene deira?

Dagene er delt mellom AG og LP, utenom de oppsatte fellestreningene er det en del som trener på egenhånd :) Trening blir ofte avtalt gjennom gruppene på facebook. Banen er ok, men ganske hard. Utenom skoleferiene er det bra med folk på trening (LP), vet ikke med AG.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at alle raser kan være med :)

Vurderer retrieverklubben eller Bergen selskaps- og brukshundklubb som holder til på Stend. Tar gjerne imot anbefalinger.

Ta deg en prøvetrening i hver av klubbene og se hva du synes :)

Synes selv banen på Stend er tung, det er en grusridebane de trener på. Har bare gått ett stevne der, så har begrenset erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at alle raser kan være med :)

Vurderer retrieverklubben eller Bergen selskaps- og brukshundklubb som holder til på Stend. Tar gjerne imot anbefalinger.

Hva er det du skal drive med? Mitt inntrykk er at LP miljøet på varden(Retrieverklubben) er godt. Ellers har du jo agility i nordnæsdalen, Bergen agilityklubb.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å prøve LP eller rallylydighet. Har hørt flere som synes rallylydighet er artig, men jeg har null erfaring med lydighetstrening, så tenkte å begynne med et grunnleggende kurs først og se om hunden og jeg synes det er gøy. Må vente til hun er litt eldre da. Hun er bare 5 måneder nå :)

Utstillingstrening og miljøtrening er jo også kjekt å være med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene er delt mellom AG og LP, utenom de oppsatte fellestreningene er det en del som trener på egenhånd :) Trening blir ofte avtalt gjennom gruppene på facebook. Banen er ok, men ganske hard. Utenom skoleferiene er det bra med folk på trening (LP), vet ikke med AG.

Takk! Er FBgruppene opne for alle? (fann ikkje..) AG er nok ikkje så interessant for oss sånn i første omgang, har nok å drive med. :P

Og sidan eg tydeligvis er flinkare til å melde meg inn i klubbar enn eg er til å utnytte tilboda dei har, så er eg sjølvsagt og medlem av BSBK, og har aldri vore på trening med dei. Og så har eg betalt for å få trene på bana på Myrbø (dagtid), som eg sjeldan dreg nytte av. (og alltid heilt aleine dei gongane eg har vore der.) Me vil veldig gjerne trene med andre, skjønt helst på litt avstand i første omgang, og nesten uansett kvar, men midt på torgalmenningen er truleg litt uinteressant. Evt for interessant for oss i denne omgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk etter LP-Varden, den skal være åpen :) Vi er noen som skal treffes onsdag ca 19:00 om det kan passe. Siste trening før stevne på lørdag.

Fant! Tusen takk. :D Denne veka jobbar eg til åtte så då kjem eg meg nok ikkje nokonstad, men takk for tilbodet! Kan vere eg kjem dinglande ein anna gong, dersom eg tør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er visst medlem av retrieverklubben! Hurra for meg! Er bana deiras ok? Kan ein bruke den når ein vil? Mange på treningar? Står alt eg lurer på på nettsidene deira?

Banen er pr dd ok når den er våt. I sommer når det har vært tørt og varmt har den dessverre vært veldig hard. Det er årsaken til at jeg har meldt meg inn i Bergen Agilityklubb, for jeg trives ellers veldig godt med agilitygjengen på Varden. Mange engasjerte og erfarne folk :)

@Kurohime

Du kan fint begynne med både lp og rally trening med en 5 mnd gml valp.

Bergen Hundehall holder rally kurs i høst. :)

I Retriverklubben er det flere ekvipasjer som driver med rally.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Leste at noen foretrekker at man har tatt et grunnleggende lydighetskurs før man begynner med LP, og det var en annen som mente at man burde vente til valpen var litt mer moden, men viss man kan begynne så tidlig så er det jo bare å hive seg rundt :) Det må jo være bra sosialisering også. Er det egne treninger for yngre hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Leste at noen foretrekker at man har tatt et grunnleggende lydighetskurs før man begynner med LP, og det var en annen som mente at man burde vente til valpen var litt mer moden, men viss man kan begynne så tidlig så er det jo bare å hive seg rundt :) Det må jo være bra sosialisering også. Er det egne treninger for yngre hunder?

Sist jeg gikk konkuranse lp kurs var det med en valp på drøye tre mnd, så det går fint an å tilrettelegge trening til valpens nivå og modning :)

Treningstider/kalender med info finner du på klubbens hjemmeside, det er ikke egne treningstider for unghunder nei.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...