Chako Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 født:04/03/2011 Birk som min hund heter ble født hos en hundekjørerfamilie i Gausdal i 2011. Jeg hentet ham hjem da han var 10 uker gammel, dagen etter at jeg kom hjem fra folkehøgskole med hundekjøring på timeplanen. I tillegg var dette min bursdag Han er min aller første hund Vi har tidligere hatt BC, en blanding og en Irsk Rød og Hvit Setter i familien. Jeg hadde egentlig sett for meg at det skulle bli en Engelsk Setter som ble min første rasen, men det endret seg i løpet av året på FHS og mitt møte med Alaska Huskien. Det er fantastiske hunder, og jeg falt pladask Birk er min trofaste turkamerat og min bestevenn - som betyr enormt mye for meg Mor til Birk Far til Birk Og puppyface Birk 1 Siter
Chako Skrevet 24. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Dere tåler sikkert litt valpebilder Fra første dag i nytt hjem Sånn skjerf som lillesøstre har er kult Utforsker i hagen "If looks could kill.." En stk misfornøyd valpis som ble bindt fast "Even the greatest dog was once a puppy" Også fra en av de første dagene i nytt hjem 9 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Så fin han er! Faren til Imouto heter Birk, så jeg er naturligvis litt ekstra begeistra for hunder som heter det, hehe. Siter
Aymee Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Skrevet 24. Januar 2014 Fiiin! Vi kan godt få litt flere bilder av han som voksen også. Siter
Ane Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Han er fin! Hvem er det han er fra? Id.nr på stamtavla? Siter
Chako Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Så fin han er! Faren til Imouto heter Birk, så jeg er naturligvis litt ekstra begeistra for hunder som heter det, hehe. Hehe, skjønner Birk er et veldig fint navn Siter
Chako Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Han er fin! Hvem er det han er fra? Id.nr på stamtavla? Han er fra familien Vinding - ikke akkurat kjent. Har flere kjente hunder bak i stamtavla da, blant annet Golden Harness Award Winner; Granite fra Susan Butcher. Synes det er litt kult ID på stamtavla er:35978 Siter
Chako Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Noen bilder fra i fjor - har ikke tatt så mange enda i det nye året Lekesøk på jordet Jeg fant, jeg fant! 4 Siter
Ane Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Han er fra familien Vinding - ikke akkurat kjent. Har flere kjente hunder bak i stamtavla da, blant annet Golden Harness Award Winner; Granite fra Susan Butcher. Synes det er litt kult ID på stamtavla er:35978 Ah! Ida har Kvitsokk, golden harness award winner(leder for Sørlie i 2005) bak seg! Er kult ja Svarten til Sørlie, og mye Jeff King langt bak. Må inn å se på han Er så spennende å titte på de synes jeg Siter
Chako Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Ah! Ida har Kvitsokk, golden harness award winner(leder for Sørlie i 2005) bak seg! Er kult ja Svarten til Sørlie, og mye Jeff King langt bak. Må inn å se på han Er så spennende å titte på de synes jeg Da har du nok fått deg en knakende trivelig hund Kjenner flere avkom etter Svarten - fantastiske hunder! Liker veldig godt hunder med linjer fra Sørlie 1 Siter
Chako Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Kanskje dele noen bilder av venninna til Birk også. Hun er en Schæferhund på 7 1/2 år, men er minst like barnslig i hodet som Birk. De er som Knoll og Tott - virkelig gode venner. Troja som hun heter tilhører min bror, og siden de bor 500m fra oss er de ofte sammen på tur og trening. Birk alias Scrat fra Istid.. Bivirkning av trening i hanefot.. de løper slik løs også Det beste Birk vet er å løpe med Troja 5 Siter
Chako Skrevet 3. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Februar 2014 Ett lite klipp filmet med mobilen under vår siste snørekjøringstur. Birk var veldig opptatt av all den deilige elglukten her. Var flere spor, men heldigvis ingen elg å se denne gangen. Nå er det sørgelige forhold her, bare sørpe og is på veiene. Skikkelig påskefeeling... PS: Noen som har tips til hvordan jeg får bildet av filmen inn her, ikke bare link? Jeg fikk ikke til jeg...http://www.youtube.com/watch?v=f3d3CcgOiKk Siter
Ane Skrevet 3. Februar 2014 Rapporter Skrevet 3. Februar 2014 Filmen ligger her? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Chako Skrevet 3. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Februar 2014 Ja, linken ligger her Men vil ha sånn at hele filmen ligger her, og bildet vises hvis du skjønner. Sånn at det bare er å trykke på play Siter
Ane Skrevet 3. Februar 2014 Rapporter Skrevet 3. Februar 2014 Den er slik hos meg Det jeg mente med at filmen er her. Ikke vare linken Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Chako Skrevet 23. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Februar 2014 Tenkte kanskje det var passende med noen bilder fra tidligere telt-turer Gleder meg til snøen forsvinner slik at vi igjen kan dra ut med teltet(nå er det så bløtt og ekkelt med sørpe). De første bildene er fra en tur i Alvdal med ei venninne og hennes AH tispe Lydia. Lydia er en meget merittert sledehund og har vært en del av tidligere team Norway, men nyter nå sin pensjon. Under denne sommeren hadde hun sitt første kull, og to av valpene var med oss på tur. Abelona og Ask på 9 uker. En flott plass! Vi hadde ikke helt været med oss, men det gjorde ikke mye - vi koste oss uansett Bål hører selvsagt med Vakre Ask - idag en plugg på over 30kg! Abelona eller Abbylou som hun kalles. Venninnen min beholdt henne selv. Ikke akkurat liten tass på 9 uker..Vakre Backens Lydia Birk og AbelonaSom perler på en snorÅ, hei hvor det går 2 Siter
Chako Skrevet 23. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Februar 2014 Tur nr.2 er fra mai i fjor. Første turen vi hadde sammen med ei venninne og hennes cocker spaniel tispe, Lucy. Vi gikk til den lokale badeplassen her hvor jeg bor - et tjern i skogen. En veldig koselig plass med litt luksus som benker, bålplass og utedo Vi hadde mest sol, men det kom en skur i ny og ne.Det tok litt tid før de lekte greit sammen da Birk er en smule voldsom i lek. Han løper fryktelig fort og tar gjerne krappe svinger som kan skremme litt mindre hunder. Men etterhvert fant de tonen Fine Birken min Lucy bader gjerne som den cockeren hun erMens min langbein er litt mer skeptisk til det våte element.. Nydelig frøken Litt posering på en av gåturene vi haddeIkke noe er som et varmt bål når man er uteHunden min tigger ikke altså..Kan ikke jeg bare smake en liten bit? 2 Siter
Chako Skrevet 25. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Tur nr.3 er også fra i fjor. Denne turen var i sterk sommervarme, og vi hadde en deilig topptur på det lokale fjellet. Var en interessant tur med et stk høyløpsk cocker spaniel og hannhund i samme telt. De var noen skikkelige flørtepuser Den gamle brannhytta på toppen - her spiste vil lunsj Her har man god utsikt over deler av det enorme regionfeltet her på Østlandet.. Noen var mer opptatt av andre ting enn utsikten.. Det obligatoriske poseringsbilde for de firbeinte Vaarmt!Litt finere utsikt - her ses StorsjøenTilbake i leieren ble det grillet pizza Må si jeg er imponert over små cockerbein som holdt ut i oppoverbakke etter oppoverbakke i +20. Til sammen gikk vi 1,5 mil i varmen, og hun hadde ingen problemer med å holde følge. Det ble en god pause på toppen hvor cocker`n var kjapp til å krølle seg sammen og sove - i motsetning til Birk som måtte bindes fast for at han skulle slappe av pga løpetid. På vei ned fikk de firbeinte bade i en bekk og vannflaskene ble fylt på ny. 2 Siter
Chako Skrevet 23. Februar 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Februar 2015 Har visst ikke vært spesielt flink til å oppdatere denne tråden Et av mine favorittbilder av Birk, fra 2012. Preger mobilen min Første topptur på Deifjellet 2012 Langbein er et av hans mange kallenavn, som dere sikkert kan forstå Bildet av Birk som ligger på stamtavla.no Den røde kongen var en av favorittlekene til Birk før den ble borte på tur Enda et favorittbilde De gærne har det godt! 4 Siter
Gjest Skrevet 23. Februar 2015 Rapporter Skrevet 23. Februar 2015 Nydelig! Utrolig kule ører på han. Skikkelig spisse. Siter
Chako Skrevet 4. Mars 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Mars 2015 I dag blir Birk 4 år! Vi har vært på skogstur i anledning dagen. Først fikk vi følge av min tante og hennes blandingshund Oskar, før vi gikk alene inn til et tjern. I løpet av vinteren har det også blitt laget en ny skogsbilvei der, og det har blitt hugget enorme mengder tømmer. Når sola bestemte seg for skinne også, ble det en perfekt dag PS: For de som kanskje synes han har lange klør på den ene labben, så har han det. Mangler å klippe på en pote 1 Siter
Recommended Posts