Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vet det finnes flere tråder om klippemaskiner, men nå vil jeg at dere skal gi svar som er tilpasset mitt behov. :aww:

Jeg har, for dere som ikke vet det, en wheaten og en beardis. Beardisen Symra skal vel sannsynligvis holdes nedklipt, i alle fall en stund til. Wheatenterrieren Pippin holdes også relativt kortklipt, og skal uansett være temmelig kortklipt noen steder.

Jeg vil ha en solid klippemaskin som ikke går varm så fort, den skal være trådløs (oppladbar) og den må kunne brukes med skjær som lar pelsen være så lang som mulig.

Hvilken maskin og hvilket ekstrautstyr anbefales?

Skrevet

Åh, blir så forvirret. Kikket altså på to av selene til Non Stop. Mange forteller meg at Nansen nomeselen er god nok, men de reklamerer selv for at den er til bruk ved rolig tempo/trav og ved lavt trekkpunkt. Vi skal bruke den til kickbike i ganske høyt tempo.

Skrevet

Åh, blir så forvirret. Kikket altså på to av selene til Non Stop. Mange forteller meg at Nansen nomeselen er god nok, men de reklamerer selv for at den er til bruk ved rolig tempo/trav og ved lavt trekkpunkt. Vi skal bruke den til kickbike i ganske høyt tempo.

Feil tråd, vil jeg tro :lol:

Skrevet

*Surleppe*

Neida. Men er det noen som har testa Oster Model A6 Comfort? Dyr, men det påstås at den ikke går varm og er behagelig å bruke.

Jeg kan ikke klippemaskiner, jeg har oster etellerannet, svart sak med laaaang ledning. Syns ikke den går varm spesielt fort, men jeg har bare klippet snuser med den da, ikke ordentlig pelshund. Var aldri noe problem å klippe hele kahlo med den uten pause pga varmgang. Men den svarer jo ikke til kravene dine da.

Skrevet

Tror ikke du finner en god oppladbar barbermaskin som kan ta så store hunder som dine, men du kan jo spørre på facebook, på HundiHuset, der er det mye pelsfolk og han som driver butikken har vel amerikansk cocker eller noe sånt sjøl :)

Av det jeg har hørt av disse puddelfolka så blir Andis varm på skjæret, mens Oster blir varm på maskina, så ideelt sett burde man vel hatt en av hver (evt flere skjær til andisen :P ). Vi har en Andis til puddærn, den er fin å bruke den, selv om den som nevnt blir varm i skjæret. Andis kan bruke Oster-skjær, og man får standard-kammer som passer til begge.

Andre maskiner kan jeg ikke noe større om :)

Skrevet

Brukte kumaskin på kahlo siste gangen :lol: "alt går". Men det blir ikke spesielt pent med kumaskin hvertfall. De klipper betraktelig grovere enn de maskinene man bruker på hund, er "umulig" å få det pent.

Skrevet

Seriøst. Kjøp en maskin med ledning, men der selve motoren sitter montert på veggen. Det er utrolig mye kraft i slike og de blir ikke varme. Oppdretteren min har sånn i hundesalongen sin. De selger dem hos hund-1, og de er verdt investeringa. Oppladbar maskin vil aldri gi skikkelig bra ytelse.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...