Lunatic Skrevet 3. Februar 2014 Rapporter Skrevet 3. Februar 2014 Så nydelig han er! Helskjønn når han hoppet rundt i snøen der Vorstehhunder er så fine! 1 Siter
Elita2005 Skrevet 4. Februar 2014 Rapporter Skrevet 4. Februar 2014 Vorstehhund <3 Ymse ser virkelig flott ut! :-) Alltid vært svak for vorstehhunder, da vi hadde en langhår når jeg vokste opp. Siter
Red Merle Skrevet 4. Februar 2014 Rapporter Skrevet 4. Februar 2014 Å så fin Ymse er ! Er ''oppvokst'' med vorseth hund, da naboen har og har hatt slike i alle år Nydelige godlynte hunder Siter
Evelzz Skrevet 4. Februar 2014 Rapporter Skrevet 4. Februar 2014 Han ser utrolig flott ut! Utseendemessig er det der helt klart en av mine soleklare favorittraser altså Kan jeg spørre hvordan radiusen hans er når han er løs og sånt? Siter
Kaja Skrevet 4. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Februar 2014 Han ser utrolig flott ut! Utseendemessig er det der helt klart en av mine soleklare favorittraser altså Kan jeg spørre hvordan radiusen hans er når han er løs og sånt? Takk! Du må ta bilder av han engang! Han løper sjelden mer enn 50 m før han snur, og han er lydig og kommer når han får beskjed:) enn så lenge er han ikke prøvd på jakt, men regner med han tar forskjellen fort:) Siter
Guest lijenta Skrevet 4. Februar 2014 Rapporter Skrevet 4. Februar 2014 De 50 meterne kan godt bli lengere hihi men bra han holder god kontakt Siter
Kaja Skrevet 7. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 Litt update! Ymse er fortsatt enkel og grei, litt mer aktiv og testende de siste dagene, merker at han er ungdom for å si det sånn! Noen ganger hører han og er verdens lydigste, andre ganger er ørene helt tette. I går måtte han dusje for første gang etter å ha rullet seg i jordbærsyltetøy (på besøk hos noen som hadde sølt på teppe) og etterpå tråkket i bæsj på kveldstur. Det var IKKE stas. Men han sto stille og så totalt misshandlet ut. Ymse skal meldes på Drammen Hundefestival sitt valpeshow, hans første og siste. Han står som en sagkrakk, har en litt fransk forpote og et fallent kryss. Det går nok ikke spesielt bra men morsomt å prøve! Han har et vakkert hode, og flotte steg (tror jeg:P) Finest er han uansett, men veldig tennåring i kroppen! Skal få tatt oppstillings/sagkrakk bilde senere. Treningsmessig går det framover, han bærer apporten over lengre avstander. Har fått oppklart at vi ikke trenger apportbevis i UK (unghundklasse jaktprøver) så da dropper vi å terpe sånn på det til vi kommer oss på kurs. Han får søke opp og hente fugl alikevel (kjekt å kunne i skogen). I førsteomgang er han også tiltenkt som jakthund og ikke prøvehund, så om han avleverer stående så er det greit på jakt Lære å gå pent med kløv full av bæreposer Begge to <3 Snø er dødsmorsomt! Kua syns ikke snø er dødsmorsomt Litt morsomt at noen hunder er fotogene, og andre ikke. Ymse er mye penere i virkeligheten enn på bilder! 6 Siter
Gjest Skrevet 7. Februar 2014 Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 Han er jo kjempepen på bildene Gratulerer litt forsinket! Siter
Kaja Skrevet 7. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 takk! Joda, men han er mye penere i virkeligheten! Han ser virkelig ikke helt ut som seg selv på bilder Nå kjeder han seg forøvrig, det er så drittalt vær at jeg ikke gidder å gå ut (snør og blåser storm). Han har ikke vondt av å kjede seg heller. Kua ligger sammenrullet under teppet, overlykkelig for at vi ikke skal ut. Ymse har den siste timen sitti vedsiden av meg med hodet på armen min og bedende øyne! Siter
Kaja Skrevet 7. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 jeg kjeder meg! Ja burdøra er åpen 2 Siter
Guest lijenta Skrevet 7. Februar 2014 Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 ja du måtte få med den siste kjede seg, det er den jeg ser mest når de har kjedet seg Siter
Kaja Skrevet 7. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 Ymse har for første gang hilst på og søkt opp Orrfuglvinge i huset idag! Nesa gikk og nå er han halvdau:p 1 Siter
Hermes Skrevet 7. Februar 2014 Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 Fine hundene! Passet halsbåndet greit? Siter
Kaja Skrevet 7. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Februar 2014 Fine hundene! Passet halsbåndet greit? Helt glemt å gi deg beskjed! Ja helt topp! Tusen takk:) 1 Siter
Kaja Skrevet 10. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 En liten film fra i går 4 Siter
MonicaT Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Blir spennende med valpeshow og ser så herlig ut med skitur (her regner alt bort) Jeg glemte helt å svare på det, men sambo er også 99% sikker på at han ikke trenger å sitte pent med avlevering på apportbeviset. Men best å spørre noen som er helt sikre Uansett, som sagt trenger du ikke det før han er over i AK/2år. Apport er som regel alltid morsomt for fuglehundene, i tillegg må de bruke hodet når de leter etter fuglen/bukken/hva man bruker. Og så koser de seg. Jeg har noen (litt lange) youtube snutter om apport på nettsiden min (under galleri - video) Ikke noe tvil om at de koser seg der de søker etter bukken. Veldig fin trening, samt at det skaper god kontakt mellom hund og eier. Noe som er en fordel når jakta kommer. Siter
Kaja Skrevet 10. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Blir spennende med valpeshow og ser så herlig ut med skitur (her regner alt bort) Jeg glemte helt å svare på det, men sambo er også 99% sikker på at han ikke trenger å sitte pent med avlevering på apportbeviset. Men best å spørre noen som er helt sikre Uansett, som sagt trenger du ikke det før han er over i AK/2år. Apport er som regel alltid morsomt for fuglehundene, i tillegg må de bruke hodet når de leter etter fuglen/bukken/hva man bruker. Og så koser de seg. Jeg har noen (litt lange) youtube snutter om apport på nettsiden min (under galleri - video) Ikke noe tvil om at de koser seg der de søker etter bukken. Veldig fin trening, samt at det skaper god kontakt mellom hund og eier. Noe som er en fordel når jakta kommer. Så bra Vi har gått litt bort fra det, og trener heller søk og at han skal komme tilbake med det! Han er superflink til å komme tilbake med alt, bortsett fra fugl, det er kjeeeempevanskelig og gi fra seg (haha). Han fikk prøve vinge her omdagen. Og han tok helt av! Lette og lette, og syns det var supertas! Gjemte den noen ganger så han virkelig måtte lete. Finner han ikke rapporterer han før han fortsetter. Vi har ikke begynt ute med fugl enda, da det ikke er alltid han kommer tilbake med den. Men det kommer seg Skal se filmene dine! Edit: Kjæresten fortalte at han hadde tatt stand på en dompap (ikke helt optimalt:P) men han bestemte seg for å sjekke lydigheten. Ymse reiste og satt seg på komando. FLINK <3 Siter
MonicaT Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Edit: Kjæresten fortalte at han hadde tatt stand på en dompap (ikke helt optimalt:P) men han bestemte seg for å sjekke lydigheten. Ymse reiste og satt seg på komando. FLINK <3 Kult Når han skjønner hva han skal jakte på, så slutter de somregel med stand på småfugl. Uansett er det jo gøy å se at ting funker og ligger der. Alltid moro 1 Siter
Kaja Skrevet 10. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 De er ganske fine <3 10 Siter
Stine Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Kua er jo bare dritsøt Men det er noe eget med dissa fuglehundene da Jeg er rimelig sikker på at neste hund kommer til å være det, så var det bare å finne ut hvem av dem da 1 Siter
Kaja Skrevet 10. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Kua er jo bare dritsøt Men det er noe eget med dissa fuglehundene da Jeg er rimelig sikker på at neste hund kommer til å være det, så var det bare å finne ut hvem av dem da Tja, hva skal du bruke den til da? Siter
Stine Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Tja, hva skal du bruke den til da? C skal bruke den til fuglejakt, mest sannsynlig storfugl og litt rype. Jeg vil ha en som trekker meg på ski, jogge og sykle med Siter
Recommended Posts