Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei og hå!

Jeg kjente kanskje eller kanskje ikke en spire av inspirasjon langt der inne, som kanskje kan tenke seg å være et slags halvveis prosjekt som jeg koker sammen, som dere selvsagt ikke får vite noe mere om nå!

La oss lage en fiktiv hunderase, det skal være den perfekte hund!

Vi trenger:

1. Positive egenskaper

2. Mindre positive egenskaper (men ikke så mange, den er jo tross alt perfekt)

3. En beskrivelse av hunden (husk at det er en helt ny rase!)

4. Rasenavn

5. Hva nå enn annet dere vil legge til

  • Like 1
Skrevet

Norsk fabelsonishund?

Jeg foreslår utseende som en ulv (med noen avvik), men med ny fantastisk røytefri polarhundpels som er akkurat så varm at den ikke sliter i sommervarmen men fremdeles holder seg varm om vinteren. Alle farger og tegninger er godkjente!

  • Like 5
Skrevet

Den må jo ha litt halvlang, fluffy pels, men ikke så lang at den floker seg eller krever mye pelsstell (men tåler mye pelsstell, om man liker det). Den er god og myk, men røyter ikke noe særlig. Det lille som ramler av, det er lett å få i støvsugeren, og hunden er aldri nedrøytet, og kan alltid stilles ut! :D Den har heller ikke noen sterk hundelukt.

  • Like 6
Skrevet

Alle farger er tillat. Den er førervâr, uten diller og nerver. Den er vakker og stolt. Den er fruktbar og tispene får alltid mellom fem og syv valper.

  • Like 7
Skrevet

Den takler fjellturer i en hel måned, og å ligge på soffaen i 1 måned.

Den er ukomplisert, men allikevel så komplisert at den krever litt arbeid, hvis ikke ville den vært kjedelig.

Den har ingen diller.

Den har innkalling så innavla i genene at den aldri forlater eiers synsrekkevidde, men den går ikke i helene på deg heller.

Den er evig motivert og takler lydighetstrening (eller hva det måtte være) i flere timer.
Men den takler også at eier har en jobb og å være hjemme alene i noen timer.

Den liker alle mennesker, barn, lyder, farger, blomster og bier - men når den er løs skal den ikke være interessert i andre og den skal være trofast mot eiern allikevel.

Skrevet

Fløffy du liksom. Nei nei, kort pels er best! Den kan røyte ca 10 hår i året. Høy og slank. Og bare kul seff! Negative sider er vanskelig..

Skrevet

Den har ingen diller.

Nooo! Ingen diller, ingen sjarm! Den må ha en sjarmerende dille som får deg til å le og andre til å på deg som om du var en tussing mens du gjør det.

  • Like 6
Skrevet

Nooo! Ingen diller, ingen sjarm! Den må ha en sjarmerende dille som får deg til å le og andre til å på deg som om du var en tussing mens du gjør det.

Ok, én dille per hund og det må være tydelig allerede på valpestadiet hvilken hund som får hvilken dille.

  • Like 7
Skrevet (endret)

Den må jo ha litt halvlang, fluffy pels, men ikke så lang at den floker seg eller krever mye pelsstell (men tåler mye pelsstell, om man liker det). Den er god og myk, men røyter ikke noe særlig. Det lille som ramler av, det er lett å få i støvsugeren, og hunden er aldri nedrøytet, og kan alltid stilles ut! :D Den har heller ikke noen sterk hundelukt.

Døh,den :wub: der bor jo her,og eksisterer dermed forlengst ! :D

(nesten)

Endret av Toril
  • Like 1
Skrevet

Den skal ha flyten til en afghaner i trav, med silkepelsen bølgende nesten i bakken, den skal ha valpeuttrykket til en basenji, den skal ha vrikkerumpa til en shiba, den skal skinne som en weimaraner, den skal ha all verdens visdom i blikket som en schæfer, den skal sprinte som en saluki, den skal elske deg som en kelpie :)

  • Like 5
Skrevet

Den skal ha flyten til en afghaner i trav, med silkepelsen bølgende nesten i bakken, den skal ha valpeuttrykket til en basenji, den skal ha vrikkerumpa til en shiba, den skal skinne som en weimaraner, den skal ha all verdens visdom i blikket som en schæfer, den skal sprinte som en saluki, den skal elske deg som en kelpie :)

...og den skal være like myk i pelsen som en nygredd og nyvaska bedlington :wub:

Skrevet

Tsk, den skal være som bolla, i stram utstillingsklipp, med pels som hverken vokser eller røyter :aww:

Skrevet

Den perfekte hunderasen burde være som kameleonen. Tilpasser seg situasjon/person, og passer derfor alle, uansett.

Pluss at den ikke kommer i bare én, men mange forskjellige farger (på en gang) :aww:

Skrevet

Tsk, den skal være som bolla, i stram utstillingsklipp, med pels som hverken vokser eller røyter :aww:

...eller floker. :innocent:

Skrevet

...eller floker. :innocent:

Vel.. Ja.. Men jeg mistenker at hun har vokst seg inn i en pels som ikke floker så lett ;)

Skrevet

Den skal ha flyten til en afghaner i trav, med silkepelsen bølgende nesten i bakken, den skal ha valpeuttrykket til en basenji, den skal ha vrikkerumpa til en shiba, den skal skinne som en weimaraner, den skal ha all verdens visdom i blikket som en schæfer, den skal sprinte som en saluki, den skal elske deg som en kelpie :)

Og DER hadde vi en beardis, ja..

LOL

Selvsagt fullstendig fri for arvelige sykdommer, og behøver ingen helsesjekker på noen måte. Lever til de er minst 15 år og dør en natt mens den sover tungt på natten - ingen forvarsel, uro eller dramatikk.

Ingen veterinærregninger med unntak av selvforskylte ting.

Forandrer egenskaper og personlighet ved riktig trening - så hvis man vil gjøre om sin sofagris til jakthund når den er 7 - så går man bare på kurs og lærer den det, såklart.

Fødes og vokser opp uten noen behov for bjeffing, vokting, jakt, gjeting, valpebiting, eller noe slikt - de egenskapene man behøver trener man fram når det trengs.

Halvlang eller kort medfødt hale - så den ikke logrer ned ting fra stuebordet.

Susanne

  • Like 4
Skrevet

Den skal ha flyten til en afghaner i trav, med silkepelsen bølgende nesten i bakken, den skal ha valpeuttrykket til en basenji, den skal ha vrikkerumpa til en shiba, den skal skinne som en weimaraner, den skal ha all verdens visdom i blikket som en schæfer, den skal sprinte som en saluki, den skal elske deg som en kelpie :)

... og smilet til japaneren. :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...