Frida og fuglehundene Skrevet 11. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2014 Ja, altså, mange gode forslag, men vi har stoppet litt ved Pyhton. Men det er jo ikke voldsomt fint alene Ja, skjønner det! Men i hodet mitt veier humoren opp for det, haha Pyton kan bli kult da (at man sier det sånn rett ut og ikke med th), tror ikke det er mange hunder som heter det, hehe Ja, det har kommet gode forslag, man må bare kjenne på hva man liker best Jeg er veldig glad i navn ikke alle andre har, og gjerne om det ligger noe bak navnet, at det ikke er helt tilfeldig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2014 Fordi hunden er på for fra Justisia og Justisia har allerede en Mio Åjaa Måtte bare vite for jeg vudrerer navnet selv, haha. Jeg er helt ræva på navn, men gleder meg til å se hva dere faller på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 11. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2014 Åjaa Måtte bare vite for jeg vudrerer navnet selv, haha. Jeg er helt ræva på navn, men gleder meg til å se hva dere faller på! Mange vorsthere som heter Mio Fint navn! Har en ved oss som heter O sole mio Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2014 Mange vorsthere som heter Mio Fint navn! Har en ved oss som heter O sole mio Sent from my iPhone using Tapatalk For å OT'e litt mer, så foretrekker jeg mye mer utradisjonelle navn, men siden han har levd en stund må jeg finne et navn som er likt det han allerede har, som jeg nekter å kalle han Så da ble det Mio, tror jeg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 11. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2014 Gratulerer med nydelig valp Da jeg leste at mannen din ville kalle den Hest, så minnet det meg på hva en venninne kalte hesten sin. Det ble Gris, det er en kaldblods med to ord i navnet sitt og det første navnet er Ris, og det rimer på Gris. Var litt vanskelig i begynnelsen å kalle en hest for Gris, men nå går det som smurt, spesielt siden hun har en del sider ved seg som kan minne på sine frender med samme navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 14. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2014 Ja, skjønner det! Men i hodet mitt veier humoren opp for det, haha Pyton kan bli kult da (at man sier det sånn rett ut og ikke med th), tror ikke det er mange hunder som heter det, hehe Ja, det har kommet gode forslag, man må bare kjenne på hva man liker best Jeg er veldig glad i navn ikke alle andre har, og gjerne om det ligger noe bak navnet, at det ikke er helt tilfeldig Ja, det veier definitivt opp og er blant topp tre i alle fall Vi venter litt, så får vi se hva vi finner ut av etterhvert.. Hmm.. Åjaa Måtte bare vite for jeg vudrerer navnet selv, haha. Jeg er helt ræva på navn, men gleder meg til å se hva dere faller på! Næsj, Mio er veldig fint synes jeg. Vi er elendige vi og, så vi gleder oss også til å se hva vi ender opp på Gratulerer med nydelig valp Da jeg leste at mannen din ville kalle den Hest, så minnet det meg på hva en venninne kalte hesten sin. Det ble Gris, det er en kaldblods med to ord i navnet sitt og det første navnet er Ris, og det rimer på Gris. Var litt vanskelig i begynnelsen å kalle en hest for Gris, men nå går det som smurt, spesielt siden hun har en del sider ved seg som kan minne på sine frender med samme navn Tusen takk, Renate Yeah... Jeg er liksom ikke like med på det der med å kalle han for et dyr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 14. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2014 Jeg syntes heller ikke noe om det, finnes så mange andre fine navn å kalle hunden sin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 11. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2014 Såååå fikk han endelig et navn. Han heter jo Dylan på stamtavlen. Snakket med oppdretter og i Nederland uttaler de Y-en med I/i. Altså Dilan. Med forkortelse Dill. Greit at han får et D-navn og. I kveld kommer Dill (litt usikker på hvordan vi skal skrive det) til Norge, alle hjerter gleder seg! 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2014 Tøffeste navnet ever!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 11. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2014 Kjempe stilig Monti og Dilan 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2014 Kjempe stilig Monti og Dilan Dill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 11. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2014 Dill! Var ikke det bare en forkortning da? Tenkte han kom til å hete Dilan, men bli kalt for Dill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 12. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2014 Dylan (med i-uttale) og Dill for kort. Ingen grunn til å omskrive Dylan til Dilan, mener nå jeg da. Og kommer til å skrive Dylan 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 12. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2014 Dylan (med i-uttale) og Dill for kort. Ingen grunn til å omskrive Dylan til Dilan, mener nå jeg da. Og kommer til å skrive Dylan 17.jpg Helt enig, Dylan uttales jo da uansett Dilan og forkortelsen bruker vi sikkert muntlig og litt skriftlig, men i utgangspunktet Dylan. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts