Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har et stor stålbur til salgs for en forholdsvis billig penge? Skal stå hjemme i en kjeller, så litt skavanker utseendemessig er ikke noe problem, men det bør være helt - skal brukes til en utbryterkonge ;)

Grenland og omegn.

Skrevet

Ja! Bullmastiffstørrelse. Ordentlig stålbur, ikke sånt sort. Ser nok ikke så strøkent ut, for det står i garasjen til pappa.

Mener det skal stå der, ihvertfall.

Trenger du det fort? For jeg skal ikke til Sandefjord igjen nå før etter jul, men det går evt an å hente det der selv?

Edit: Monica, gå og legg deg.

Skrevet

Jeg har et sånn sort et. Skal til Porsgrunn på søndag, kunne isåfall tatt det med. Si ifra om du vil jeg skal måle det.

edit; 60x90, H70.

Skrevet

Sandefjord for langt unna?

En dør foran og en på langsiden, pakkes sammen og transporteres enkelt.
Lengde: 92,5 cm
Høyde: 65,5 cm
Bredde: 57,5 cm

500 kr

Skrevet

Ja! Bullmastiffstørrelse. Ordentlig stålbur, ikke sånt sort. Ser nok ikke så strøkent ut, for det står i garasjen til pappa.

Mener det skal stå der, ihvertfall.

Trenger du det fort? For jeg skal ikke til Sandefjord igjen nå før etter jul, men det går evt an å hente det der selv?

Edit: Monica, gå og legg deg.

Hva legger du i stort? :P Er det litt boltreplass for Ace der?

Skal faktisk til Sdfj i morgen :)

Sandefjord for langt unna?

En dør foran og en på langsiden, pakkes sammen og transporteres enkelt.

Lengde: 92,5 cm

Høyde: 65,5 cm

Bredde: 57,5 cm

500 kr

For lite :( Har kikket på 102 på førstemål og vil ikke ha noe mindre...

Jeg har et sånn sort et. Skal til Porsgrunn på søndag, kunne isåfall tatt det med. Si ifra om du vil jeg skal måle det.

edit; 60x90, H70.

For lite det også :(

Jeg har et stort sammenleggbart stålbur til salgs. Men er kanskje litt langt unna? Lillestrøm-omr.

I utgangspunktet ikke intr, men pendler jo opp og ned med jevne mellomrom da ;)

Skrevet

Buret er 114x86. Så vet du det hvertfall :)

Hvilken pris ser du for deg? :)

Med forbehold om at buret til Monica faktisk går inn i bilen min, så kunne jeg sikkert tatt det med om det skulle være aktuelt :)

Åh, det var snilt. Men med tanke på at alt skal matche ene og andre veien (ikke jeg som skal ha det, mine foreldre) så er det kanskje greiest å kjøre innom selv :)

• Like 1
Skrevet

Hvilken pris ser du for deg? :)

Tja, det var det da... Det kostet litt som nytt, og virker litt mer solid enn de typisk europrisburene. Men 400 kanskje?
Skrevet

strips er også kjekt å bruke på utbryter kongers bur

Han spiser strips, så litt usikker på hvorvidt det er kjekt ;) (Ja, selv om tråden er klipt av)

Vel, det var stort og fint for Baghera? :P

Har ikke noen nøyaktige mål, da. :/

Hmm, er han tilfeldigvis hjemme i dag? Skal til Sdfj og klippe avkom

Skrevet

Tja, det var det da... Det kostet litt som nytt, og virker litt mer solid enn de typisk europrisburene. Men 400 kanskje?

Veldig intr, men vil gjerne sjekke sdfj først pga avstanden :)

Skrevet

Veldig intr, men vil gjerne sjekke sdfj først pga avstanden :)

Den er grei :) Bare å si ifra! Det ligger hjemme hos foreldrene mine i Fetsund, men jeg bor bare 10 min unna (par min unna Lillestrøm).

Skrevet

Han spiser strips, så litt usikker på hvorvidt det er kjekt ;) (Ja, selv om tråden er klipt av)

Hmm, er han tilfeldigvis hjemme i dag? Skal til Sdfj og klippe avkom

ojsan, den har jeg ikke hørt før og heller ikke lurt å spise så klart

Skrevet

Æsj! Sorry! Jeg var innom tråden her da jeg var på jobb, men da var det ingen nye svar, også glemte jeg det, og det har gått i ett, og jeg har ikke vært på nett igjen før nå.

Ingen fare, ikke sååå langt til den byen om det blir litt senere :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...