Gå til innhold
Hundesonen.no

Varmedress til mini


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Pelsen her trenger en varmedress, den må ha bein, og helst reflekser påsydd.

Her blir det nok 30 minus etterhvert, og da blir det kaldt for en korthåret tass på 3,5 kg.

Han har allerede ullgenser, og jeg har bestilt fleecedress til han, men når han må ha refleksvest og sele i tillegg, blir det så stivt med så mange lag.

Jeg kan ikke sy selv.

Vet at Hurtta har litt av hvert, men det hadde ikke skadet om det fantes noe som ikke har en fullt så stiv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det må være en virkelig varm fòret dress i skikkelig materiale, altså ikke polyester, akryl osv, og den må være i litt nøytrale farger, synes mange av disse miniatyrhundklærne ser ut som om man skal på karneval ofte.

Perfekt den ene blå dressen/dekkenet til Hurtta med 25% rabatt på divinedog.se, men den hadde jo ikke bein..Og jeg er litt opptatt av at den bør ha bein, selv om han sikkert kommer til å tisse på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så kaldt som -30 er det grenser for hvor lenge en liten tass bør være ute uansett, spesielt om det er vind i tillegg.

Når det er kaldt og tørt, uten vind, så vil en fleecedress være det beste. Ulldress kan også være greit, men min erfaring er at snø lettere fester seg i ulldress. Fleecedressen er ikke for stiv, og hindrer ikke bevegelsene. Til små hunder bør du absolutt få en til å sy, da ferdigdressene ofte blir alt for stive.

Ragnhild Olsen syr fleecedresser på mål. Både forete dresser og enkel fleece. Hun er veldig rimelig i pris, og du får de fargene du måtte ønske.
https://www.facebook.com/ragnhild.olsen.9?fref=ts&ref=br_tf

Jeg har en liten tass selv (3,8 kg), og i - 20 bruker hun sokker og fleecedress (hjemmesydd). Er det vind eller hun er kald, så slenger jeg et vanlig (vindtett og/eller foret) dekken oppå dette. Da blir ikke bevegelsene hindret.

Jeg anbefaler ikke Hurtta dressene til små hunder, ingen av mine liker å bevege seg med dem. De er for stive rett og slett (vi har prøvd flere varianter, alt fra fleecedress, til microfleece, til vanlig vindtett dres). Har også prøvd dresser i andre merker, og ingen holder mål i forhold til hjemmesydde dresser når det kommer til bevegelsesfrihet.

Av ferdig dekken anbefaler jeg derfor bare dekken uten bein, om det er til små hunder. (Med små hunder tenker jeg nå på miniatyrer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den "strikkadressen" fra hurtta, den sitter ikke helt perfekt, er litt løs, men passer veldig fint og virker fin å bevege seg i. Nå er ikke min akkurat mini i forhold til din, men jeg synes han er veldig mini :P (34 cm, 6 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ah, da skal jeg styre unna Hurttadressene. Han nekter å gå hvis det blir for stivt.

Har bestilt en fleecedress til han, men jeg glemte i farten at den også burde hatt reflekser, så han slipper å ha på seg refleksvesten i tillegg. Jeg skal høre med Ragnhild Olsen.

Vi går ikke tur når det blir noe særlig kaldere enn -15, iallefall ikke uten skikkelig vinterklær,men han må på do når det er -33 også, og da må jeg bare kle på han, så han ikke fryser fast.

Han har en fin ullgenser, men han fryser jo på rumpa og beina med den på, og er det vind så blåser det tvers gjennom.

Jeg er litt redd han skal få frostskader på den lille tissen også, men jeg kan jo ikke pakke inn den, for da får han jo ikke gått på do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et vindtett dekken som er av type Back on track dekken i fasong, altså at dekkenet dekker godt over rompa og nedover lårene. Det trenger ikke være spesielt foret. Når det blåser, så slenger du det på hunden, over dressen. Da er kroppen beskyttet mot vind, samtidig som den er varm pga dressen. :)

Når det ikke er fult så kaldt, så kan det godt være at det holder med et godt vinterdekken og potesokker også. Jeg har det nye vinterdekkene til Hurtta til dvergpinscherne. Det er veldig fint, varmt og godt, og dekker halsen samt lårene. Og det er godt å bevege seg i.

Jeg har kjøpt den "strikkadressen" fra hurtta, den sitter ikke helt perfekt, er litt løs, men passer veldig fint og virker fin å bevege seg i. Nå er ikke min akkurat mini i forhold til din, men jeg synes han er veldig mini :P (34 cm, 6 kg)

Størrelsen har nok en del å si ja. Jeg merker til og med stor forskjell på min DP på 5 kg, i forhold til hun på 3,8, når det gjelder å bevege seg i klær. Men jeg har ikke prøvd den nye strikkede dressen fra hurtta da. De ser jo mye mykere ut enn de andre :)

Samtidig når man først skal kjøpe en sånn type dress, så kan man jo like gjerne kjøpe en på mål, som i tillegg er billigere :P

Jo mindre hunden er, jo mindre skal også til før størrelsene blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et vindtett dekken som er av type Back on track dekken i fasong, altså at dekkenet dekker godt over rompa og nedover lårene. Det trenger ikke være spesielt foret. Når det blåser, så slenger du det på hunden, over dressen. Da er kroppen beskyttet mot vind, samtidig som den er varm pga dressen. :)

Når det ikke er fult så kaldt, så kan det godt være at det holder med et godt vinterdekken og potesokker også. Jeg har det nye vinterdekkene til Hurtta til dvergpinscherne. Det er veldig fint, varmt og godt, og dekker halsen samt lårene. Og det er godt å bevege seg i.

Størrelsen har nok en del å si ja. Jeg merker til og med stor forskjell på min DP på 5 kg, i forhold til hun på 3,8, når det gjelder å bevege seg i klær. Men jeg har ikke prøvd den nye strikkede dressen fra hurtta da. De ser jo mye mykere ut enn de andre :)

Samtidig når man først skal kjøpe en sånn type dress, så kan man jo like gjerne kjøpe en på mål, som i tillegg er billigere :P

Jo mindre hunden er, jo mindre skal også til før størrelsene blir helt feil.

Jeg har ikke tatt på fleecedressen, så kan ikke sammenligne, men strikkedressen er så myk som man forventer strikking er liksom :) jeg er veldig fornøyd, ikke at den brukes så mye, er ikke så kaldt ennå, men vi har prøvd den et par ganger på tur i surt vær :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt på fleecedressen, så kan ikke sammenligne, men strikkedressen er så myk som man forventer strikking er liksom :) jeg er veldig fornøyd, ikke at den brukes så mye, er ikke så kaldt ennå, men vi har prøvd den et par ganger på tur i surt vær :)

Høres jo kjempe bra ut, og så er de veldig fine da :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hun som syr fleecedressen, kunne sy på reflekser, men jeg ble jo litt nysgjerrig på de forede dressene til Ragnhild Olsen. Har ikke fått svar derfra enda, men en fòret dress med bein hørtes bra ut, så får jeg se om jeg får tak i et vindtett dekken også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...