Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjellige godbit"baller"?


Recommended Posts

Baller i hermetegn fordi det er ikke det jeg er ute etter, men vet ikke hva slike ting heter... godbitdispensere eller ett eller annet? Uansett...!

Casper synes slike greier man putter godbiter i er kjempemorsomme, kong wobbler er en stor favoritt her. Pleier å putte middagen hans i den noen ganger, så har han litt å jobbe med. Men... her jeg bor er det veldig lite, og det er ikke langt mellom møbler og kriker og kroker... så det skal ikke mange labbeslag til før jeg må til pers for å fiske den frem fra under sengen eller bak en stol. Han prøver så godt han kan å få den frem selv, men den er så stor og glatt at han ikke får til å bære den noe særlig, iallfall ikke fra trange steder (han er skikkelig søt når han tar den ut fra en krok den har havnet i og bærer den ut på gulvet igjen :wub: )

Så jeg lurte bare på om noen vet om noe lignende som jeg kan kjøpe, som ikke er så bevegelig kanskje? Aner ikke hva det skulle være, men skader jo ikke å spørre :D Har sett på dyrebutikken at de har en som ligner på en ufo, men ser for meg at den og bare kommer til å gli rundt.

En IQ-leke av noe slag? Finnes det noen der et er plass til et måltid/halvt måltid? Og som ikke er svindyre? De Nina Ottesen (?) lekene ser jo morsomme ut, men er jo veldig dyre, og ser ikke ut som det er plass til så mye i dem. Forsåvidt ikke et must, men greit å ikke måtte fylle på hvert minutt.

KONG_Wobbler_200x100.png

(det foregår ikke like fredelig hjemme hos oss altså, den slenges virkelig veggimellom, dunkes rundt og sikla spruter).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel alle variantene som finnes av dette. Og den som kanskje beveger seg minst er en firkant- Buster Cube?? En stor firkant som ser ut som en terning. Tåler mye, ikke så lett å stille størrelse til godbiter på( og det savner jeg på den kongleken). Det finnes også billige plastkopier av Ottesen lekene, de tåler mindre, er billigere og det finnes ikke ekstradeler til de.

Jeg synes Ottesen lekene er gøyale, men har hunden lært de, noe som går fort så er det ikke like moro lenger. Og de bør være under oppsyn når de leker med de.

Du kan også ta en flaske, lage hull i til godbiter, henge den opp i snøre i taket- hunden må da dytte på den for at godbitene skal rulle/falle ut. Her i huset måtte den fjernes da den fikk god fart og truet med å herpe interiøret

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn rund ball fra Otteson, en sånn ufo sak og den firkanta til Buster. Sistnevnte er den som er minst bevegelig, og som han bærer med seg til stueteppet om den havner utenfor :) ufoen brukte han litt tid på å skjønne faktisk, mens ballen er easypeasy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Veldig glad i leker fra kong, så blir nok noen kong genius iallefall! :D Den Buster-cuben skal jeg og ta en titt på, lurt at den er firkantet (men jeg tror likevel den kommer til å bli skjøvet under overalt da...) egentlig burde jeg hatt noe som veide mange kilo. Hadde vært deilig med noe som ikke trenger at jeg kommer til unnsetning hele tiden, noen ganger har Casper lyst til å finne på noe mens jeg bare har lyst til å dø litt i sofaen helt i fred :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke, usikker selv. Ser ut som hullene er ganske store, men er kanskje noen innstillingsmuligheter?

Har lyst til å kjøpe en godbitball til, og tror vi kommer til å gå for en av variantene til Kong. Ser ut som varianten jeg linket til er hard plast, så den er uaktuell hos oss. Men den "sette sammen leken", som er linket til over så fin ut.

Vi har en vanlig rund ball i gummi som de digger. Den kan gjøres vanskelig ved å ta "vanskelige" godbiter oppi (klippe opp f.eks sener, griseører og sånt), eller enkel med harde små godbiter.

Har også en kube i hard plast, den bruker de ikke. Det forstår jeg, for på vanlig tregulv blir den bare skjøvet bortover gulvet, ruller aldri. Og siden vi ikke har noen tepper her, så funker den liksom dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo også en fra kong:

Oj, den har jeg ikke sett før!

At den er enkel gjør egentlig ikke noe, den wobbleren er jo også veldig enkel. Men kanskje denne oppfordrer ham til å prøve å få godbitene ut på en roligere måte, altså ikke labbe den veggimellom... usikker, men tror den havner på ønskelisten hans, mamma lurte på hva han ønsket seg så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...