Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og Marianne og ei fra jobben skal trene kl 12 (tror jeg) på lørdag på økern, om flere vil være med.

For et teit tidspunkt! :lol: (Jeg liker best å trene enten tidlig eller litt utpå ettermiddagen, så jeg kan få mer utav dagen. :aww: )

Neida... Hvor på Økern? Kanskje jeg skal slenge meg på det. Selv om jeg selvfølgelig heller burde lese. Men.

Skrevet

Jeg kan komme til Økern.. Men trenger mer spesifikk veibeskrivelse/ adresse jeg kan søke opp på google :poke:

Er ikke så kjent enda :)

Skrevet

Jeg kan komme til Økern.. Men trenger mer spesifikk veibeskrivelse/ adresse jeg kan søke opp på google :poke:

Er ikke så kjent enda :)

For et teit tidspunkt! :lol: (Jeg liker best å trene enten tidlig eller litt utpå ettermiddagen, så jeg kan få mer utav dagen. :aww: )

Neida... Hvor på Økern? Kanskje jeg skal slenge meg på det. Selv om jeg selvfølgelig heller burde lese. Men.

skal finne kart nå ;) hun fra jobben skal gå bronsemerke der til uka så hun ville helst trene der :P spurt hun nå om kartet.

Skrevet

Er det et sted det er greit å trene?

Skal trene på Økern i dag jeg, men på åpen parkeringsplass da. Ulvenveien 87 fra kl 18, om noen vil hive seg med.

vel hun har gått kurs fast der lenge :) så skal være greit.

Skrevet

er bare å bli med ja :) hadde jo ikke annonsert det her om jeg ikke ville være med folk ;P

:banana-santa:

Men jeg skjønte ikke helt hvor det er.. Er det langt å gå fra t-banen?

Skrevet

Bronsemerket hos Oslo hundeskole, Anette? De pleier å ha kurs der :)

Mulig jeg slenger meg med på Økern kl 12 på lørdag, men hvis noen vil trene på søndagen også så rop ut! Eller møtes tidligere på Økern på lørdag for å starte treningen litt tidligere :D Jeg tror jeg er ledig da, og vil trene så mye som mulig når jeg har tid. Da helst sent på søndagen fordi vi muligens skal på julebord på lørdag i Lillestrøm, og skal visstnok sove over der.

Skrevet

Noen som vet om det er langt å gå fra t-banen, evt. vet hva det heter der det er? :P

For meg er økern bare et eneste stort trafikkaos, så jeg skjønner ikke helt hvor det er dere skal fram til. :Pissed:

Skrevet

Noen som vet om det er langt å gå fra t-banen, evt. vet hva det heter der det er? :P

For meg er økern bare et eneste stort trafikkaos, så jeg skjønner ikke helt hvor det er dere skal fram til. :Pissed:

Anette la ut kart litt lenger over her. :) T-banestasjonene er merket av, så da kan du jo se hvor det går an å gå. For meg ser det ut til at det er greiest å gå av på Risløkka. Det er jo en del byggevirksomhet og store veier i det området der som gjør det vanskelig å være fotgjenger i området der.

Jeg kommer forresten ikke. Dagen blir alt for oppstykket hvis jeg skal være der til tolv, og jeg er nødt til å prioritere lesing...

Skrevet

Anette la ut kart litt lenger over her. :) T-banestasjonene er merket av, så da kan du jo se hvor det går an å gå. For meg ser det ut til at det er greiest å gå av på Risløkka. Det er jo en del byggevirksomhet og store veier i det området der som gjør det vanskelig å være fotgjenger i området der.

Jeg kommer forresten ikke. Dagen blir alt for oppstykket hvis jeg skal være der til tolv, og jeg er nødt til å prioritere lesing...

Åå, nå skjønte jeg! Det er rett ved Kuben vgs.

Men da kommer jeg, men hvis jeg ikke kommer er det fordi jeg har rotet meg bort. :P

Skrevet

Jeg får dessverre heller ikke kommet, julebordet starter tidligere enn jeg trodde så vi må dra hjemmefra senest kl 14. Da blir det litt knapt med tid til å dra et stykke for å trene.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om jeg klarer å dra meg og bikkja opp av senga før 11, så da kommer vi nok litt etter 12. :lol:

Skrevet

Er det noen som kommer? :P Gidder ikke leite meg fram dit hvis det kun er 3 som kommer, blir litt for lite forstyrrelser for oss.. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...