buddy13 Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Beklager om det finnes en slik tråd fra før, men hvilket materiale har du/dere i gifte/forlovelsesring? Hvorfor? Hvilket materiale krever minst vedlikeholdt? Siter
Meg Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 hvitt gull har vi, for vi synes det er penest. MEN det krever en del vedlikehold.. ringene bør sendes inn til rhodinering en gang i ny og ne for å beholde "hvitt gull"-fargen, og i tillegg blir ringene fort ripete. Har ikke sendt inn våre på en stund og følgelig er de mer "gult gull" (ikke som vanlig gull, men mer gulfarget enn "gull"farget) enn "hvitt gull" Siter
soelvd Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Sølv. Hvitt gull er penere og blir vel ikke like fort ripete og sånn, men for vår del så tok vi heller noen billgere ringer siden det kun er forlovelsesringer. Gifteringene blir i hvitt gull Siter
Annegru Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Min forlovelsesring er i hvitt gull. Jeg liker best hvitt gull, men gifteringene er i gult gull. Alle mine andre smykker er i hvitt gull eller sølv, og da er det litt fint at gifteringen skiller seg ut, selv om det er det desidert "enkleste" smykket jeg har (vi har helt plaine gullringer uten pynt på, men med bryllupsdato på innsiden). Men det er også det viktigste. Har bare hatt gifteringen i ett år, og foreløpig trenger den ikke noe vedlikehold. Har faktisk ikke tenkt på det. Noen som vet hvordan man best vedlikeholder en glatt ring i gult gull? Siter
Malamuten Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Vi kjøpte gull i våre forlovelses/gifteringer, rett og slett fordi vi syntes det var finest på oss. Gull er jo ganske mykt da og får lett riper, så jeg tok av meg ringen på jobb og i andre settinger hvor den var veldig utsatt, samme gjorde gubben når han skulle skru bil etc. Omtrent som disse, bare litt annet mønster og en sten midt på istedet for flere. Litt upraktisk mtp at slitasje vises veldig godt også, men det var nå de vi likte da, og ikke så mye som skal til for og unngå den verste slitasjen Siter
Mari Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Helt vanlig gullringer uten noe ekstra. Vedlikehold? Hva har jeg gått glipp av? 1 Siter
Arkan Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Hvitt gull, diamant i min så jeg kommer til å ha en glatt giftering i tillegg når vi kommer dit Blir litt riper, men ikke voldsomt mye Siter
MorBilly Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Helt vanlig enkle i gult gull. Vedlikehold? Siter
Wachita Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Tror våre forlovelses ringer er i hvit gull, husker ikke. Gifteringene våre blir i hvit gull og palladium. Palladium er veldig slitesterk og riper ikke veldig mye. Forlovelsesringene våre ser helt grusome ut. Så mtp at min kjære spiller i band, og fikser en del ting, og jeg på det tidspunktet vi valgte ringene jobbet med å fikset datamaskiner så måtte vi ha noe slitesterk. Min ring er full i riper etter komponenter inni datamaskin, og hans er full i riper etter han har fikset gitarer og spilt bass etc. Siter
buddy13 Skrevet 12. November 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 12. November 2013 Palladium høres veldig slitesterk ut ja. Ligner det mye på hvitt gull? Siter
Wachita Skrevet 12. November 2013 Rapporter Skrevet 12. November 2013 Det er litt mørkere enn hvitt gull. Kan legge inn et bilde av de ringene vi skal ha når jeg kommer på maskinen. Der ser du forskjellen på hvit gull og palladium (: Siter
buddy13 Skrevet 12. November 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 12. November 2013 Det er litt mørkere enn hvitt gull. Kan legge inn et bilde av de ringene vi skal ha når jeg kommer på maskinen. Der ser du forskjellen på hvit gull og palladium (: Det hadde vært supert, takk. Jeg liker hvitt gull veldig godt, men er ikke intr. i hyppig vedlikehold, og vi trenger ringer som "tåler litt". Noen som vet hvordan palladium er vs. platinum eller hva det nå heter? Siter
Wachita Skrevet 12. November 2013 Rapporter Skrevet 12. November 2013 Disse skal vi ha. Det er det eneste bilde av dem på nett, men de er litt lysere i virkeligheten enn på bilde. Disse kan du og velge å ha i platinum, palladium og en gullmix ser jeg på en facebook side av et firma som selger dem. Vi fant dem i butikk her i bergen (: Siter
Enits Skrevet 12. November 2013 Rapporter Skrevet 12. November 2013 Gult og hvitt gull. 18 karat. Aner ingenting iforhold til vedlikehold Siter
Khela Skrevet 12. November 2013 Rapporter Skrevet 12. November 2013 Disse skal vi ha. Det er det eneste bilde av dem på nett, men de er litt lysere i virkeligheten enn på bilde. Disse kan du og velge å ha i platinum, palladium og en gullmix ser jeg på en facebook side av et firma som selger dem. Vi fant dem i butikk her i bergen (: Så lekre! Siter
Wachita Skrevet 12. November 2013 Rapporter Skrevet 12. November 2013 Så lekre! I know! Vi digger dem begge to 1 Siter
Recommended Posts