Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler jager dvergpinscher


Kaja
 Share

Recommended Posts

Det har seg desverre slik at jeg og Kua må bo hjemme hos mor en periode. Der bor også broren min sin lite oppdragene rottweiler. Det er MYE den hunden burde lære seg snart (hun er ett år) men hun er ikke min og jeg orker ikke å bruke mange timer på å oppdra henne når han ikke gidder å vidreføre.

Det eneste jeg virkelig vil og må bli kvitt er at Ronja (rottis) jager Kua (dvergpinsher). Ronja vil bare leke, men Kua leker ikke med andre hunder, speiselt ikke bøsehunder som Ronja. Hver morgen når jeg og Kua kommer opp i stua setter Ronja fart og løper etter. Kua sier fra som best hun kan men Ronja bryr seg ikke om det.

Dette skjer mange ganger i løpet av dagen. min bror ser virkelig ikke at dette problemet ligger hos Ronja, så Kua må lide og må ligge alene på rommet mitt når jeg ikke kan ha henne med meg fordi bror ikke gidder og gjøre noe med det. Han mener at Ronja vil jo bare leke..

Uansett. det virker ikke som om noe synker inn hos Ronja. Jeg har prøvd å rolig ta tak i henne og be henne legge seg. Jeg har fjernet henne fra rommet. Jeg har kastet ting på henne/tatt henne. Hun slutter der og da, men det hindrer henne ikke i å gjøre det neste gang kua går forbi henne.
Ronja har overhode ikke noe lydighet eller får brukt seg spesielt mye så hun har ekstremt mye energi.
Jeg vet at det roer seg betraktelig når hun får litt mer enn den daglige turen, problemet er at det i såffal er jeg som må aktivisere henne.
Så tips om å få henne til å slutte og jage og ikke minst, tips til å få min bror til å innse at han faktisk har en brukshund i hus og ikke en hund som nøyer seg med en times tur i bånd omdagen? Jeg og mamma har prøvd mange ganger å snakke med han om det, men han blir bare sur.

I det siste har jeg og Kua holdt oss på rommet, men det hadde jo vært koselig og kunne være litt sammen med mamma også når jeg for en gang skyld bor hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om mamma setter ned foten og sier at HUN vil at bror skal holde Ronja i ro, eller så får DE være på rommet sitt? Når han må reise seg ørtogførti ganger forå oppdra bikkja si innser han kanskje problemet?

Stakkars Kua, ta en liten boksekamp fra meg :hug:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunden vil bare leke, men det kan jo være både plagsomt og skremmende fordi? Fortell han det, at uansett hva intensjonen er så er det ikke greit når kua tydelig ikke liker det. Fortell han det du sier her, at du synes det er synd at Kua må sitte alene på rommet fordi du pga hans hunds oppførsel ikke kan gå fra henne i stua. Resten tror jeg nok han må finne utav selv, men enn så lenge han ikke gidder og aktivisere eller oppdra så burde det være hans hund som måtte ligge på rommet, ikke din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do it the easy way, sperr inne rottisen istedenfor Kua!

Hadde det bare vært så lett. Desverre favoriseres det hjemme og jeg er ikke den heldige..

Hva om mamma setter ned foten og sier at HUN vil at bror skal holde Ronja i ro, eller så får DE være på rommet sitt? Når han må reise seg ørtogførti ganger forå oppdra bikkja si innser han kanskje problemet?

Stakkars Kua, ta en liten boksekamp fra meg :hug:

Skal prøve å snakke med mamma om det, igjen. Men hun er "lei av maset mitt" om det. Hun mener forøvrig at om Kua hadde vært på Ronjas str så hadde vi hadde et KJEMPEPROBLEM fordi Kua tar av innimellom (hopper og spretter av glede.) No shit sherlock, men Kua veier ikke 40 kg, hun veier 4..

Ja, hunden vil bare leke, men det kan jo være både plagsomt og skremmende fordi? Fortell han det, at uansett hva intensjonen er så er det ikke greit når kua tydelig ikke liker det. Fortell han det du sier her, at du synes det er synd at Kua må sitte alene på rommet fordi du pga hans hunds oppførsel ikke kan gå fra henne i stua. Resten tror jeg nok han må finne utav selv, men enn så lenge han ikke gidder og aktivisere eller oppdra så burde det være hans hund som måtte ligge på rommet, ikke din.

Enig. Hadde det bare fungert.

Forhåpentligvis finner jeg meg et annet sted å bo snart! Jeg håper nesten at Ronja "klikker" snart, så han faktisk får seg en støkk. Tendensene er der. Hun er veldig snill og det er ikke et vondt hår på den hunden, men hun kjeder livet av seg og respekterer han ikke i det hele tatt. Hun biter i båndet, biter i han, maser, piper osv hele dagen. Hun oppfører seg når jeg holder på med henne og når mamma holder på med henne, med unntak av mot Kua. Men hun har overhode ingen respekt for sin eier.. *oppgitt*

Her omdagen kom hun forøvrig i full fart og hoppa på meg (da jeg kom hjem). Jeg fikk et kjempeblåmerke i siden og jeg tror bror fikk et lite støkk da. På tide å se at den lille søte valpen faktisk har blitt en stor hund, og hun er ingen valp lenger og jeg syns ikke alt kan bortforklares med at hun er valpete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud jeg hadde blitt så sinna. Stakkars lille kua...

Desverre kjenner jeg det igjen, for sånn er det når jeg er i nærheten av min bror og hunden hans også - er alltid min(e) som må stenges bort - aldri hans. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, men sånn blir det hver eneste gang, selv når han er på besøk hos meg. (Eneste fordel med å ikke ha mulighet for besøk av folk med hund nå. :aww: ). Ender opp med at jeg stenger bort mine og biter det i meg så lenge det varer - men det er jo ikke noe kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du binde Ronja når dere er der? Evt hive henne i bur? Ideelt sett er det såklart ro- og lydighetstrening (evt. faktisk aktivisering av det som er en arbeidshund), men det høres ikke ut som det er alternativet her.

Du kan få låne Odin noen dager, han vil glatt gi henne beskjed om at sånn gjør man ikke. :P

Klem til Kua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud jeg hadde blitt så sinna. Stakkars lille kua...

Desverre kjenner jeg det igjen, for sånn er det når jeg er i nærheten av min bror og hunden hans også - er alltid min(e) som må stenges bort - aldri hans. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, men sånn blir det hver eneste gang, selv når han er på besøk hos meg. (Eneste fordel med å ikke ha mulighet for besøk av folk med hund nå. :aww: ). Ender opp med at jeg stenger bort mine og biter det i meg så lenge det varer - men det er jo ikke noe kult.

Antagelig fordi noen bare er flinkere til og ta både hensyn og ansvar enn andre.. Uten at det nødvendigvis lønner seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...