Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis du skulle hatt en annen rase en den du har hvilken da?


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Hmm.... Breton eller Grosser Münsterlander - eller Kleiner Münsterlander...

Men - så har man jo masse annet enn stående fuglhund og rypejakt man har lyst å prøve seg på, og da dukker plutselig litt andre raser opp på ønskelista: Jakt-lab eller jakt-golden, schäfer, rottweiler, toller, aussie, bc, dobberman, terv, osv osv osv - det finnes jo så sinnsykt mange flotte raser der ute!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vanskelig tenke meg noe annet en storpuddel, mellompuddel kanskje? :D

I en perfekt verden hvor ikke hundehår og sikkel gikk meg på nervene (og irriterte allergien min) så kunne jeg nok tenkt meg en mynde, kanskje en Borzoi/ Afganske mynde/ Greyhound/ Irsk ulvehund. Samtidig så synes jeg jo mastiffer er flotte og så St. Bernhards da *smelt* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en perfekt verden hvor ikke hundehår og sikkel gikk meg på nervene (og irriterte allergien min) så kunne jeg nok tenkt meg en mynde, kanskje en Borzoi/ Afganske mynde/ Greyhound/ Irsk ulvehund. Samtidig så synes jeg jo mastiffer er flotte og så St. Bernhards da *smelt* :)

Skjønner det med hundehår, men mynder som sikler? Hvor har du møtt det? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne jo aldri i verden tenke meg å bytte ut papillon for en annen rase, men hvis ejg skulle valgt en annen rase av en eller annen merkelig *slå meg i hodet hvis det skulle skje* grunn, så tror jeg det måtte blitt dobermann hvis det skulle vært en stor hund eller en cavalier king charles spaniel om det skulle være en litt mindre hund!!

men for meg er papillon rasen!!!!!! og flat da he he, men papillon er min favoritt rase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saluki' date=' borzoi, azawakh, faraohund, greyhound, italiensk mynde, lundehund, lapsk vallhund, buhund, islandsk fårehund, saarlos wolfhound, pomeranian, caanan hund, hollandsk gjeterhund...[/quote']

En i nabolaget har faraohund og makan til majestetisk rase! Selv om jeg ikke liker den hundens utseende godt, så er den samtidig bare nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet drømmerasen min da, men. Ellers:

Realistisk: storpuddel (men klippet som terrier/ schnauser)

Og i den verdenen uten røyting og allergi :) :

thai ridgeback tispe

polsk mynde

ungarsk mynde

og hvis jeg fikk ambisjoner i noe hundesport: canaan dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo aussien på vei.

Skulle jeg hatt en ny rase i tillegg til Cita og aussien hadde jeg valgt enten border collie eller newfoundlandshund (litt av noen motsetninger? Poenget er at nuffe også kan bli N lch!)

Ikke basenji? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Vipsen kan si Malle så kan vel jeg si Laekenois? :wink:

Bombe!

Men måtte jeg vekk fra firerbanden så ville det blitt Siberian Huskey selvfølgelig..

Ædiblædi liksom :) Tror jeg skal se et krølledyr (ditt) i levende live før jeg drømmer om en sånn en.

OT: hen er avartaren din? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...