Siri Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Å herremin - hun har lært seg kassemetoden, jo :lol: 17 Siter
Mari Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Å herremin - hun har lært seg kassemetoden, jo :lol: Siter
tm100020 Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Men altsååå, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg lager en sånn Aldri heklet før, men for denne vil jeg gjerne begynne! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Artemis Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Men altsååå, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg lager en sånn Aldri heklet før, men for denne vil jeg gjerne begynne! Sent from my iPhone using Tapatalk Kan kjøpes gjennom ravelry. 1 Siter
H P Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 PDFen forklarer det i god detalj, og hun har også tutorials på nettsiden sin. Jeg brukte dem for å lære hvordan blomstene skulle lages, fordi hekling var helt nytt for meg og jeg ikke kunne lese heklemønster. Anbefaler å bare starte Selv har jeg lyst å begynne på nummer to, men jeg aner ikke hvor jeg finner garnbutikker her 1 Siter
lucy Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Skrevet 24. Februar 2014 Hvis noen har tid, betaler jeg fint 500,- + for en Siter
Hanna Skrevet 2. Mars 2014 Rapporter Skrevet 2. Mars 2014 Jeg laget denne flodhesten som det snakkes om her som mitt første hekleprosjekt. Med litt tålmodighet så er det slett ikke umulig. Edit: Perfekt ble det ikke og jeg skulle gjerne laget den igjen med litt mindre crazy fargevalg ( ): ...men overkommelig for en nybegynner synes jeg. Elska det crazy fargevalget jeg! Har egentlig ikke tid, og jeg tok 450,- for den forrige jeg lagde. Ville nok også uansett tatt hvertfall 500,- for en nå, for det er noe av det beste og fineste jeg har laget noen gang . Sammenlignet med den første flodhesten ble nummer to så sykt mye finere (den grå er nummer to). Kjempe fine! Hva gjorde du anderledes 2 gang? Siter
Mirai Skrevet 2. Mars 2014 Rapporter Skrevet 2. Mars 2014 Elska det crazy fargevalget jeg! Kjempe fine! Hva gjorde du anderledes 2 gang? Litt tynnere garn, og så stappet jeg den ikke så hardt . Sånn at de "stripene" der rutene er festet sammen stikker litt ut. Den første flodhesten ble så hardstappet at nesa ble jo kjempetung og alle rutene er dratt ut så overflaten er helt glatt. Pluss at jeg brukte nål til å sy inn ALLE trådene på den grå.... Siter
Hanna Skrevet 2. Mars 2014 Rapporter Skrevet 2. Mars 2014 Litt tynnere garn, og så stappet jeg den ikke så hardt . Sånn at de "stripene" der rutene er festet sammen stikker litt ut. Den første flodhesten ble så hardstappet at nesa ble jo kjempetung og alle rutene er dratt ut så overflaten er helt glatt. Pluss at jeg brukte nål til å sy inn ALLE trådene på den grå... Hvilken garn og heklenål(?) tykkelse brukte du? Er det mye billigere å kjøpe garn på nett? I så fall hvor? Jeg tenker kanskje bomull er lurt (vs ull), for da kan det (i teorien) vaskes hardere? Men man må kanskje demontere hele greia for å kjøre den i vaskemaskina den uansett (les = kommer ikke til å gjøres). Edit: Da har jeg kjøpt oppskriften, så nå er det bare å skaffe startustyr, snoke garnrester av min mor og hoppe i det! 1 Siter
Mirai Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Tror jeg brukte "Lanett babyull" men det var fordi det var det som passet best med fargene hun ville ha på den. Finner garantert billigere bomullsull eller akrylgarn . Brukte 3mm nål! 2 Siter
*Marianne* Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg ble grepet av et anfall av kreativitet, og kjøpte mønsteret. Men, for en som egentlig er skikkelig dårlig på sånt; går det an å hekle lappene og så sy dem sammen (med samme garn som man skulle ha hekla dem sammen med) etterpå? Den blir kanskje litt mindre da, men... Siter
Mari Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg bruker Drops merino extra fine. Marianne, jeg ville heklet slik det står i oppskriften. Du vil spare mye tid, og det er veldig enkelt. Dessuten synes jeg det blir en fin effekt. Men det går helt fint an å sy også. Siter
Hanna Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg bruker Drops merino extra fine. Marianne, jeg ville heklet slik det står i oppskriften. Du vil spare mye tid, og det er veldig enkelt. Dessuten synes jeg det blir en fin effekt. Men det går helt fint an å sy også. Jeg lurte også på dette. Happypotamusen på frontbildet i oppskriften, som jeg går ut i fra er heklet sammen, syns jeg har så store mellomrom i "runde 5" hvor man ser vatten inni? Du har heklet sammen Mari? Syns du det ble store "hull" på din? @IW, heklet eller sydde du sammen? Siter
Kaja Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg kommer ikke over hvor fantastisk søte de er! Jeg har veldig lyst til å lage meg en sånn en, bare for å ha stående på sofaryggen <3 I brun, beige og hvit ^^ 2 Siter
Mari Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Om den er heklet eller sydd sammen har ingenting å si for hullene, det handler om hvor tett man hekler og hvor hardt man stapper flodhesten. Litt hull vil man få, det blir ikke som butikkkjøpt med håndarbeid, men man kan styre endel selv også. Ved å bruke tynnere nål feks. Jeg bruker 2,5 mm denne runden kontra 3 mm sist. Tror hullene blir mindre i tillegg til at selve flodhesten blir mindre også. Siter
Mari Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Ja, den på bildet er heklet sammen. Du ser at sømmene stikker litt ut? Det er en effekt du får av å hekle sammen. Jeg synes det kler flodhesten veldig godt. Siter
Artemis Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg lurte også på dette. Happypotamusen på frontbildet i oppskriften, som jeg går ut i fra er heklet sammen, syns jeg har så store mellomrom i "runde 5" hvor man ser vatten inni? Du har heklet sammen Mari? Syns du det ble store "hull" på din? @IW, heklet eller sydde du sammen? Jeg heklet min sammen. Enkelt og greit å gjøre synes jeg. Har dessverre ikke noe nærbilde, men jeg brukte 2.0 mm nål, og synes ikke at vatten stikker noe ut eller er spesielt synlig. Jeg tror det kommer litt an på hvordan du hekler. Jeg hekler generelt fast/stramt. Kanskje litt lettere å se på dette bildet, men jeg synes ikke at hullene ble store, selv om jeg stappet vatten ganske hardt i: Siter
MiO Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Er det mye billigere å kjøpe garn på nett? I så fall hvor? Du kan jo kikke litt rundt på Atelje Margrethe ? Har selv handlet garn der et par ganger, og de har godt utvalg. Siter
Hanna Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Takk for råd. Da prøver jeg meg på 2mm nål, er jo det som står i oppskriften også. Nei, det ser ikke ut som om din har like store mellomrom som bildet over, @. Veldig fine farger Jeg har ikke helt bestemt meg for offwhite grunnfarge eller en litt mørkere farge mot grå. Hm... Siter
MiO Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg anbefaler alle som kjøper et potensielt nytt favorittkosedyr til barnet sitt, å kjøpe to like Den ene får barnet og kose med og drasse rundt i armkroken med seg overalt, og den andre gjemmes. Den er reserve til den dagen barnet kanskje mister sitt favorittkosedyr og det blir fullstendig krise...! Gråt og tenners gnissel unngått, reserven dras frem fra kottet. Hvis barnet mistenker noe muffens fordi den ikke ser så slitt ut og kost med, host opp en forklaring at den er nyvasket.... ;-) Hilsen en mor som har opplevd det at favorittkosedyret til barnet som betydde ALT ble borte...! (også klarte vi ved et mirakel og lokal-avisas hjelp å skaffe en ny, 7 år etter at de sluttet å selge dem i butikkene) 2 Siter
*Marianne* Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg bruker Drops merino extra fine. Marianne, jeg ville heklet slik det står i oppskriften. Du vil spare mye tid, og det er veldig enkelt. Dessuten synes jeg det blir en fin effekt. Men det går helt fint an å sy også. Takk for svar. Da prøver jeg meg på hekling. Angret nesten litt på at jeg kjøpte mønsteret, for min håndarbeidshistorie er ikke spesielt imponerende. Nå må jeg jo;) Siter
Artemis Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg håper at dere nye ivrige flodhestheklere deler arbeidet underveis og det ferdige resultatet med oss i håndarbeidstråden. Siter
Khela Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Jeg kommer ikke over hvor fantastisk søte de er! Jeg har veldig lyst til å lage meg en sånn en, bare for å ha stående på sofaryggen <3 I brun, beige og hvit ^^ Samme her! Eller en elg ofc 1 Siter
Kaja Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Samme her! Eller en elg ofc Må finne oppskrift på elg først, vet du om? Siter
Khela Skrevet 4. Mars 2014 Rapporter Skrevet 4. Mars 2014 Må finne oppskrift på elg først, vet du om? Aner ikke. Men har ikke lett heller da Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.