Gå til innhold
Hundesonen.no

Ida ønsker seg heklet flodhest


Raksha
 Share

Recommended Posts

Det kan jeg sikkert. :) Kan du ikke kontakte meg over nyttår om du ikke har fått noen andre til å gjøre det? Har du noen fargepreferanser?

Det kan jeg gjøre :)

Kjønn på babyen er hemmelig, så noe pastell-aktig som passer både til gutt og jente? Kanskje gul som "grunnfarge"? Og så andre farger som passer til? Litt vanskelig å se for seg hva som blir fint, tror nok du er flinkere enn meg der :lol:

Jeg "oppsettet" til den i startinnlegget var fin da, med litt forskjellige farger på "lappene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Å herremin - hun har lært seg kassemetoden, jo :lol:

Elisabeth, jeg heklet den til Ida, men hør med IW og bones først, tipper de kan konkurrere på pris. Jeg heklet i ren merino til Ida, og bare utstyr med garn, frakt, fyll og øyne ble på over 400 kroner

Har egentlig ikke tid, og jeg tok 450,- for den forrige jeg lagde. Ville nok også uansett tatt hvertfall 500,- for en nå, for det er noe av det beste og fineste jeg har laget noen gang . Sammenli

Det kan jeg gjøre :)

Kjønn på babyen er hemmelig, så noe pastell-aktig som passer både til gutt og jente? Kanskje gul som "grunnfarge"? Og så andre farger som passer til? Litt vanskelig å se for seg hva som blir fint, tror nok du er flinkere enn meg der :lol:

Jeg "oppsettet" til den i startinnlegget var fin da, med litt forskjellige farger på "lappene".

Hvis du googler "happypotamus" så får du frem en del forskjellige eksempler med ulike farger som folk har laget. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket garn er brukt med de utgiftene? :)

På 5 farger (så for meg DK) så tror jeg ikke jeg klarer å komme ned i så lite og samtidig bruke grei kvalitet og naturfiber. Er absolutt åpen for tips ja.

Hvor mye garn bør man regne med på 5 farger flodhest? Ett 50 gr nøste i hver farge, to nøster i hovedfargen? Eller mer hovedfarge? Jeg ser oppskriften sier fingering/sport/sock på nål 2, men jeg så for meg DK på pinne 3 selv.

Jeg tok utgangspunkt i den jeg lagde, som er laget med 3mm heklenål og kun tre farger :) . Da brukte jeg ett nøste av hver farge + kanskje 1/5 ekstra av et nøste i de to fargene det gikk mest av på min.

Jeg kjøpte bomullsgarn, kjøpte i grunn bare det garnet som hadde bra utvalg av farger og ok pris, jeg shoppet ikke rundt på nettet eller noe (lokale garnbutikken). Kostet vel 32,- eller noe pr nøste tror jeg, jeg skulle bare hekle NÅ så kjøpte i grunnen det som var tilgjengelig der og da :whistle: . Derfor ble det også garn som passet til 3mm og ikke 2mm *host host*.

Til fyll brukte jeg puter til 25,- fra Jysk og så kommer vel øyne i tillegg.

Men det blir vel håpløst å vaske noe som er stappet med fyll i vaskemaskinen? Eller? Dere småbarnsmødre kan dette bedre enn meg vil jeg tro! :)

Edit: Jeg skal lage til AnetteH først, men jeg kan antakeligvis fikse til deg etterpå Elisabeth, om jeg ikke er mindt i eksamen! Kan si ifra når tiden nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, en sånn kunne jeg godt ha tenkt meg å gi bort til min lille niese Helene.... Noen som har tid og vilje en gang til neste år? Det har liksom ingen bråhast altså :).

jeg føler meg veldig barnslig når alle vil ha det til sine barn og tantebarn osv :P Mine tantebarn hadde sikkert likt den men jeg liker søte kosedyr også :aww::P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg veldig barnslig når alle vil ha det til sine barn og tantebarn osv :P Mine tantebarn hadde sikkert likt den men jeg liker søte kosedyr også :aww::P

*Kan jo ikke si at man egentlig skulle hatt en sånn helt selv når man er på god vei mot de 50 liksom :aww:*

Veeeldig fint å ha baby som unskyldning :lol:

Visste jeg det ikke :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg veldig barnslig når alle vil ha det til sine barn og tantebarn osv :P Mine tantebarn hadde sikkert likt den men jeg liker søte kosedyr også :aww::P

Jeg går ofte gjennom butikker og sier "åååå se det søte kosedyret". Sammen med samboern min. Tror du han dævver mye innvendig? Garantert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte gjennom butikker og sier "åååå se det søte kosedyret". Sammen med samboern min. Tror du han dævver mye innvendig? Garantert :lol:

Min mor KASTET en pose bamser nå! Jeg fikk tak i den og plukket ut de som betydde mest og har laget plass på boden til de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor KASTET en pose bamser nå! Jeg fikk tak i den og plukket ut de som betydde mest og har laget plass på boden til de :P

:o Tilogmed min mor vet at man ikke kaster bamser som betyr noe. Hun hinter stadig om at jeg ikke trenger å kjøpe kosedyr til Ida, for står en søppelsekk med bamser i stavanger - og det er egentlig bare en brøkdel av det jeg har hatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Tilogmed min mor vet at man ikke kaster bamser som betyr noe. Hun hinter stadig om at jeg ikke trenger å kjøpe kosedyr til Ida, for står en søppelsekk med bamser i stavanger - og det er egentlig bare en brøkdel av det jeg har hatt :lol:

Nei gud hjelpe seg! Vi har en hel bod full av bamser. Noen er donert bort til overhodene i kelpie-mafian etter at eier personlig hadde plukket ut og godkjent og jeg hadde søkt i 14 eksemplarer. Kaste resten, nei det tør jeg ikke!

Forøvrig må Ida ha nye bamser som er bare hennes!

Endret av Margrete
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Drar opp denne igjen jeg.

Er det noen som har tid til å hekle, med frist 23. mars? :D @ @Mari @ ? Andre?

Jeg kan gjerne betale litt ekstra siden det er tidspress, jeg aner ikke hvor lang tid det tar å lage dem i utgangspunktet :P

Til en jente, jeg skal gi den i dåpsgave. Tenker lyse duse farger, rosa eller gult?

Syns denne var fin, men gjerne med mer rosa istedenfor blå:

wvGlFwd.jpg

Likte også denne godt, litt enklere variant. Kanskje litt mer passende til dåpsgave?:

happypotamus2600.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, jeg heklet den til Ida, men hør med IW og bones først, tipper de kan konkurrere på pris. Jeg heklet i ren merino til Ida, og bare utstyr med garn, frakt, fyll og øyne ble på over 400 kroner. Tok 500 for den til slutt. Den ble forresten veldig stor. Store, tjukke, Klara. :) hun ble heklet i rosa og lillatoner. Veldig fin! Kan finne bilde om litt.

edit: Klara

11500423046_347fe39275_c.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg OT tråden litt og spørre dere som har lagd slike om hvor vanskelig de er å lage? Vil det være fullstendig håpløst å få til hvis man ikke er veldig flink til å hekle? :)

Jeg laget denne flodhesten som det snakkes om her som mitt første hekleprosjekt. Med litt tålmodighet så er det slett ikke umulig. :)

Edit:

Perfekt ble det ikke og jeg skulle gjerne laget den igjen med litt mindre crazy fargevalg ( :lol: ):

hippo1_medium.jpg

...men overkommelig for en nybegynner synes jeg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg OT tråden litt og spørre dere som har lagd slike om hvor vanskelig de er å lage? Vil det være fullstendig håpløst å få til hvis man ikke er veldig flink til å hekle? :)

Absolutt ikke vanskelig. Og oppskriften er helt sykt detaljert og med bildebeskrivelser hele veien. Det er en PDF på 35 (!!) sider. Det er den eneste oppskriften jeg har skrevet ut, for scollingen ble bare litt vill til slutt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, jeg heklet den til Ida, men hør med IW og bones først, tipper de kan konkurrere på pris. Jeg heklet i ren merino til Ida, og bare utstyr med garn, frakt, fyll og øyne ble på over 400 kroner. Tok 500 for den til slutt. Den ble forresten veldig stor. Store, tjukke, Klara. :) hun ble heklet i rosa og lillatoner. Veldig fin! Kan finne bilde om litt.

edit: Klara

11500423046_347fe39275_c.jpg

Så fin! :D

Har du mulighet til å lage? Jeg betaler gjerne litt mer enn 500 altså, 100 kr for jobben er jo ingenting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tid, og jeg tok 450,- for den forrige jeg lagde. Ville nok også uansett tatt hvertfall 500,- for en nå, for det er noe av det beste og fineste jeg har laget noen gang :) .

Sammenlignet med den første flodhesten ble nummer to så sykt mye finere (den grå er nummer to).

IMAG1382.jpg

IMAG1380.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...