borderen Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Nå nettopp oppdaget jeg at det plutselig står "lader ikke" ved ladesymbolet på skjermen på min MacBook pro. Lyset på ledningen lyser. Dataen var fulladet i morges og ladet en liten stund når jeg kom hjem fra skolen idag også. Altså har den ikke blitt utsatt for noe som fikk den til å slutte å lade. Jeg rakk å ta backup av alt skoleaebeidet 2 min før batteriet slukket! Det var godt siden jeg har innlevering av 3 store semesteroppgaver denne helgen og ikke har tatt noen backup tidligere!! Puh! Men hva gjør jeg med min kjære Mac? Siter
Ingridhw Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Nå kan jeg ikke så mye om mac, men med pc når slik skjer prøver jeg først med en restart, om det ikke fungerer så tar jeg ut batteriet og setter det inn igjen. Det har fungert de gangene min pc har rotet med ladingen. (Det er kanskje vanskeligere å ta ut batteriet i en mac, må vel kanskje til med å skru og slikt? Om mac'en er helt ny er vel ikke det noe man skal gjøre selv, pga. garanti og slik, er litt usikker.) Siter
Mikke Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Det skjedde med min mac og sist uke! Kjenner flere med mac som har opplevd det samme faktisk.. Min fungerer helt fint igjen nå da! Gjorde egentlig ingenting spesielt, funka halvannet døgn senere eller noe sånt. Merkelige greier. Kan legge til at ingen dokumenter eller lignende forsvant hos meg.. Siter
borderen Skrevet 23. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Har fått prøvd en annen lader, og da virket det. Så nå har jeg allerede vært i ski og kjøpt ny (dyr!!!) lader. Så da er det forhåpentligvis i orden. Fikk panikk noen timer her! 1 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Skulle til å foreslå at du rett og slett kjøper deg en ny lader (det funka for meg), men du kom meg i forkjøpet! Siter
bisQuit Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Magsafe (laderen) til macbook har en lei tendens til og bare "Plutselig" dø ved strømbrudd eller spenningsfall. I enkelt tilfeller kan det være at det også slår ut batteriet i pcen, for og fikse dette åpner man rett og slett macen, og kobler fra batteriet i 10 sekunder og kobler tilbake (ikkje anbefalt med mindre du vet hva du gjør) Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Vært forskjellige feil og svakheter i flere generasjoner. Hadde en som etter kort tid, første året begynte tøyse med ladinga, pinnene i kontakta ble dytta inn mens andre vart i flere år. Siter
borderen Skrevet 23. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Oktober 2013 Laderen er 5 år gammel kom jeg på nå (fikk brukt av en kompis fordi jeg kun hadde australsk lader), så det var kanskje ikke så rart. Ny lader fikset saken 1 Siter
Recommended Posts