Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen-hatere på Canis


charlotte

Recommended Posts

Som ny innbygger her synes jeg faktisk det er greit å være litt ydmyk og forsiktig med bombastiske krav om hvordan jeg ønsker å ha det eller ikke ønsker å ha det (selv om jeg nok synes disse bannerne kan ta litt plass og fokus bort fra det skrevne ord).

For min del, som sitter på litt avleggs internettoppkobling, tar det dessverre litt lang tid å få lastet opp diskusjonene når disse bannerne benyttes (omtrent like lang responstid som på Canis). Jeg hadde kanskje håpet på et litt kjappere forum enn Canis da jeg kom hit, men det var det dessverre ikke, men det er vel i grunnen bagateller for de fleste andre, så jeg skal vel egentlig ikke skrike om det heller... :-)

Jeg er i grunnen fornøyd med dette forumet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar
Som ny innbygger her synes jeg faktisk det er greit å være litt ydmyk og forsiktig med bombastiske krav om hvordan jeg ønsker å ha det eller ikke ønsker å ha det (selv om jeg nok synes disse bannerne kan ta litt plass og fokus bort fra det skrevne ord).

For min del, som sitter på litt avleggs internettoppkobling, tar det dessverre litt lang tid å få lastet opp diskusjonene når disse bannerne benyttes (omtrent like lang responstid som på Canis). Jeg hadde kanskje håpet på et litt kjappere forum enn Canis da jeg kom hit, men det var det dessverre ikke, men det er vel i grunnen bagateller for de fleste andre, så jeg skal vel egentlig ikke skrike om det heller... :-)

Jeg er i grunnen fornøyd med dette forumet jeg...

Så enig, så enig, Siri - men jeg synes også at de som har motforestillinger må kunne få lufte dem uten å bli "halshugget"? Jeg synes fortsatt det er ulogisk å skille mellom hundesnakk og spørsmål om hund, og (antagelig pga alderen min) glemmer jeg rett som det er hvor jeg har lest et innlegg :?

(Så er jeg også av dem som har bedt om hjelp - og fått det, tusen takk! - en rekke ganger, uten å beklage meg noe synderlig heller...).

Jeg synes generelt moderatorene er både flinke, saklige og konsekvente - og SYNLIGE - og setter veldig stor pris på det, desto mer "out of line" synes jeg ordvalget til IW var i denne tråden, "vi" har nemlig ikke kommet "dansende inn her og vært bråkjekke - en og annen har stilt spørsmål og kommentert layouten, det bør man tåle, mener JEG, og synes det er både uhøflig og bråkjekt å takle saklig framført kritikk på en slik måte...

Nå dukker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt det er ulogisk å skille mellom hundesnakk og spørsmål om hund, og (antagelig pga alderen min) glemmer jeg rett som det er hvor jeg har lest et innlegg

Det er jeg også helt enig i - men jeg har nå greid å manøvrere meg etterhvert likevel (selv om hukommelsen er som en sil og jeg aldri husker hvor jeg svarer hva liksom... heheheh... men det er jo MITT problem stort sett).

Jeg synes generelt moderatorene er både flinke, saklige og konsekvente - og SYNLIGE - og setter veldig stor pris på det,

Det skal moderatorene ha all ære for :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig' date=' så enig, Siri - men jeg synes også at de som har motforestillinger må kunne få lufte dem uten å bli "halshugget"? Jeg synes fortsatt det er ulogisk å skille mellom hundesnakk og spørsmål om hund, og (antagelig pga alderen min) glemmer jeg rett som det er [i']hvor jeg har lest et innlegg :?

(Så er jeg også av dem som har bedt om hjelp - og fått det, tusen takk! - en rekke ganger, uten å beklage meg noe synderlig heller...).

Jeg synes generelt moderatorene er både flinke, saklige og konsekvente - og SYNLIGE - og setter veldig stor pris på det, desto mer "out of line" synes jeg ordvalget til IW var i denne tråden, "vi" har nemlig ikke kommet "dansende inn her og vært bråkjekke - en og annen har stilt spørsmål og kommentert layouten, det bør man tåle, mener JEG, og synes det er både uhøflig og bråkjekt å takle saklig framført kritikk på en slik måte...

Nå dukker jeg!

Trendy da ;) Du har selv et skarpt tastatur (?), så jeg håper du hadde tatt den håpløse spøken min ;)

Det jeg sa var skrevet overdrevent. Altså, som sagt, det er flott med nye brukere. Men som Flash sier kan det noen ganger være greit å henge rundt et par dager for å finne ut hvordan ting fungerer, ikke lage sin første tråd med å klage over hvordan ting er ;)

Kall meg gjerne uhoflig og bråkjekk - det er ikke alltid like lett å telle til 400 og så skrive knallgode og saklige innlegg (jeg er jo i en meget hormonell alder også, haha). Prøver hvertfall så godt jeg kan, og jeg viderefører MYE av det som blir spurt om i Postboksen til forumledelsen. Derfor blir jeg litt oppgitt når jeg ser folk klager på det samme om og om igjen i stedet for å spørre om det faktisk blir gjort noe med.

Designmessig kunne vi sikkert hatt et mer "voksent" og enklere forum - men jeg tror da de fleste trives slik det er :? Jeg liker hvertfall fargene og livet med smilyene - selv om ejg noen ganger nesten skriker i frustrasjon når folk må skrive slik som dette :) :) :D :D :D:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Og det er jo det som tar vekk noe av gleden med smilyene; overdreven bruk. Så alt må brukes med måte, det gjelder vel for det meste.

jeg mener seriøst at disse bannerne er alt for store og tar enormt stor plass. Det blir ikke plass til mange innleggene på hver side' date=' og de er generende og tar oppmerksomheten fra innlegget. [/quote']

Ang. bannere (IGJEN) så lager vi regler på dette nå. For alt jeg vet blir bannerne i signaturen borte etter hvert, men dette er noe vi må se an. For meg er det ingen nødvendighet, det holder med avatarbilde og link i signaturen. Men bare for å nevne det kan jeg jo si at uansett hvor langt ett innlegg er, eller om det har banner i signaturen, så spiller det ingen roller for hvor mange innlegg det er plass til pr. side. Om jeg ikke tar helt feil er det alltid 15 eller noe slik, jeg har ikke telt.

Men jeg skjønner argumentet fra de som har treg kobling - jeg fikk jo spader da jeg satt med det selv, så vi tar anklagene på alvor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har nå blitt slettet fra Canis, hva med å følge etter? På en måte bekrefter man bare det som blir sagt på Canis.. det er litt fjortis å skrive over 100 innlegg om at de prater skit på den andre siden. *dukker*

Nei, kjære Moderator, jeg annmoder deg å om stenge tråden, mens hundesonen fortsatt har noe ære i behold.

Jeg sier nå Ja takk til begge deler.

Første og siste innlegg fra min side, klarte bare ikke å sitte på hendene mine lenger.

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte bekrefter man bare det som blir sagt på Canis.. det er litt fjortis å skrive over 100 innlegg om at de prater skit på den andre siden. *dukker*

Nei, kjære Moderator, jeg annmoder deg å om stenge tråden, mens hundesonen fortsatt har noe ære i behold.

Vel, det var ikke vi som begynte, og jeg syns ikke dette har utartet seg til drittslenging om Canis :) Tvert om er det nå kritikk av Hundesonen, hehe :) Men dersom det fortsetter med drittslenging skal tråden selvfølgelig stenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det jeg sier, og det tror jeg du skjønner 2ne.

Men for meg blir det litt som de som har postet et par ganger på Canis, for så å skrive et avskjedsinnlegg der de ramser opp alt som er galt med "tonen" og hva det nå måtte være.

Et forum/nett-community er sjelden verken mer eller mindre enn det engasjerte deltakere gjør det til. Og ja, jeg synes de som har lengst fartstid og har lagt ned mest tid og innsats bør ha en viss styringsrett. For alt de vet vil mange av oss være borte om fjorten dager.

Det betyr ikke at man ikke skal kunne foreslå endringer, men av og til kan det være smart å henge litt rundt og bli vant til generell tone, layout, funksjoner osv. før man går ut med endelig dom. For meg var Canis et mareritt å orientere seg i i starten (var vant med forum mer lik dette), men det gikk seg da til det også...

Jeg er helt enig jeg, det er teit å klage på et forum du omtrent ikke har postet noe på, og jeg skjønner godt at det er provoserende for de som har vært her en stund.. Jeg har så vidt jeg veit ikke klaget på forumet her heller, hverken på avatarer, bannere, sitering eller oppbygging.. Og ja, jeg skjønner at nye med denne typen forum trenger tid til å finne ut av enkelte funksjoner, og stort sett så er "de gamle" her flinke til å hjelpe til når man spør..

Men, JEG personlig syns det er teit å ha en tråd om hvor teit det er å ha en tråd om hvor teit det er, sant? Hvordan er DENNE tråden bedre enn den på canis? Den gjennomgående er at det er teit at de på canis hater hundesonen, fordi at alt er så mye bedre her.. Hele greia ligner på en sånn "pappaen min er større og sterkere enn din"-diskusjon..

Det er helt valgfritt å delta på forum, og vil man ikke være på canis, så er man ikke på canis. Vil man ikke være på hundesonen, så er man ikke på hundesonen. Vil man være på både canis og hundesonen, så må det da kunne gå an å være både på canis og på hundesonen? For det er det ganske mange som er..

Jeg kan ikke helt se at min deltagelse på hundesonen har noe med min deltagelse på canis å gjøre? Jeg er hverken her eller der for å diskutere hvilket forum som er best, jeg vil helst diskutere hund.. Men på canis slipper jeg å høre de smily-krydra variantene av "det var mye hyggeligere og koseligere her på hundesonen før alle dere sure og misfornøyde caniserene kom hit".. For jeg syns ikke jeg har kommet dansende inn her og vært bråkjekk?

Og, for å være helt ærlig, jeg syns at begge tråder er fjortis.. Og det irriterer meg litt at jeg gadd å svare her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være noe enten eller. Jeg er ennå en god del på canis - men da spesielt i ekspertpanelforum og leser svarene der, og ser om det dukker opp noen nye artikler. Og er det en god diskusjon der - så henger jeg meg selvsagt på.

Det er flott at nye brukere sier hva de syns om forumet, for de husker førsteinntrykket bedre enn oss som har vært her en stund og blitt godt vandt med tingene her. Og førsteinntrykket teller mye når man ville ha nye brukere til et forum!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, JEG personlig syns det er teit å ha en tråd om hvor teit det er å ha en tråd om hvor teit det er, sant? Hvordan er DENNE tråden bedre enn den på canis? Den gjennomgående er at det er teit at de på canis hater hundesonen, fordi at alt er så mye bedre her.. Hele greia ligner på en sånn "pappaen min er større og sterkere enn din"-diskusjon..

Det er helt valgfritt å delta på forum, og vil man ikke være på canis, så er man ikke på canis. Vil man ikke være på hundesonen, så er man ikke på hundesonen. Vil man være på både canis og hundesonen, så må det da kunne gå an å være både på canis og på hundesonen? For det er det ganske mange som er..

Jeg kan ikke helt se at min deltagelse på hundesonen har noe med min deltagelse på canis å gjøre? Jeg er hverken her eller der for å diskutere hvilket forum som er best, jeg vil helst diskutere hund.. Men på canis slipper jeg å høre de smily-krydra variantene av "det var mye hyggeligere og koseligere her på hundesonen før alle dere sure og misfornøyde caniserene kom hit".. For jeg syns ikke jeg har kommet dansende inn her og vært bråkjekk?

Og, for å være helt ærlig, jeg syns at begge tråder er fjortis.. Og det irriterer meg litt at jeg gadd å svare her..

=D> =D>

Jada,jeg vet jeg motarbeider mitt eget ønske ved å svare mer i det hele tatt -men kan ikke denne tråden bare dø i fred nå?

Dette er sannsynligvis den tåpligste tråden jeg har sett på lenge med unntak av den på canis.Herregud,det er hundeforum vi krangler om!Hvor mye idiotisk skal man sutre over?Nei,forresten:ikke svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har antagelig en av moderatorene her fått slettet mitt innlegg,eller at Canis har gjort det selv.

Charlotte og dere andre som har uttrykt dere så negativt til min starttråd på Canis,dere har bevisst forvrengt det jeg skrev og jeg presiserte overfor IW to ganger at det var et humoristisk innlegg og som jeg ikke fikk svar fra.

Jeg synes det er utrolig at det går an å være så til de grader hårsår på vegne av eget forum,men ser til min glede at noe nå blir gjort med bannerne,og at flere av innleggene i denne tråden er enige med meg.

Jeg bøyer meg ikke i støvet,men klarte ikke holde meg fra å svare på urimelige svar og for meg utrolig negativ innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...