Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen-hatere på Canis


charlotte

Recommended Posts

haha..vel, da vil jeg kalle canis et proff-forum, der vi mindre flinke har lite og bidra med.hvertfall ble det sånn for meg. men det er jo ikke negativt ment, canis er bra, men jeg liker hundesonen mye bedre hvertfall. smilyes, bilder og bannere gjør det mer koselig og vennlig synns jeg. og folk bruker smilyes på canis også, men de er ikke animerte der blir det bare sånn : P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar
Guest Per Olav
{--]' date=' da vil jeg kalle canis et proff-forum, der vi mindre flinke har lite og bidra med.hvertfall ble det sånn for meg.[--'] og folk bruker smilyes på canis også, men de er ikke animerte der blir det bare sånn : P

Nåh. Hundesonen har så visst ingen ting å skamme seg over m h t flinke folk. Og i løpet av de siste ukene har i tillegg svært mange av de aller dyktigste fra canis valgt å komme hit, bare så det der sagt. Jeg synes ikke hundesonens "innbyggere" har noen som helst grunn til å stå med lua i hånda m h t kvaliteten på innleggene og diskusjonene sammenlignet med canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh. Hundesonen har så visst ingen ting å skamme seg over m h t flinke folk. Og i løpet av de siste ukene har i tillegg svært mange av de aller dyktigste fra canis valgt å komme hit, bare så det der sagt. Jeg synes ikke hundesonens "innbyggere" har noen som helst grunn til å stå med lua i hånda m h t kvaliteten på innleggene og diskusjonene sammenlignet med canis.

helt enig med deg jeg :D Ser det er mange av de flinke jeg husker fra canis(deg blant annet) som har kommet hit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er bra at det har kommet flere som er mer erfarne innen hund og kan bidra her inne, både til svar og i diskusjoner...

Har ikke noe imot Canis jeg, men synes forumet er litt uoversiktlig. Derfor holder jeg meg til hundesonen og trives her. Det er en god tone her inne, noen "fjortis" innlegg som dere kaller det, er det jo, men det er også mange innlegg skrevet av mer erfarne. Og det er det jeg synes er bra, det veier liksom opp hverandre, og det gjør at det blir koseligere her inne.

Mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på canis i 2-3 mnd før jeg fikk høre om hundesonen. Jeg sjekka det ut, og reigstrerte meg, men mer enn det gjorde jeg ikke. Så var jeg på canis i ca. 2-3 mnd til, før jeg fikk høre om hundesonen på nytt. Da fant jeg ut at jeg allerede hadde registrert meg her, og skre da en presentasjon. Nå er jeg mye mer aktiv her på hundesonen enn jeg er på canis :)

Jeg synes at canis er mindre oversiktlig, men det er veldig greit at det er et ekspert panel der, men en kan spøre her og få svar mye fortere :D

Synes dette er et litt hyggeligere forum enn canis, men det er ingen nettbutikk, og det er en fordel med canis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok endel bitre folk på Canis etter at mange av "guru'ene" (ingen nevnt, ingen glemt) ble mindre og mindre der, og mer og mer her på sonen.

Ethvert forum er ikke bedre enn brukerne av det. Å si at Canis er et proff-forum i forhold til sonen, synes jeg er helt feil idag. Kanskje det var sånn en stund, men nå tror jeg det er flere kunnskapsrike hundeeiere og oppdrettere her inne enn på Canis.

Rent oppsettmessig synes jeg hundesonen er penere, lysere farger og liker avatarene - ja, jeg liker tilogmed smilefjesene!.

Jeg er, som Per-Olav, ikke så glad i signatur-bildene - synes de tar mye plass og "roter til" diskusjonene litt - en enkel link hadde vært bedre imho.

Jeg synes også "tråd-oversiktene" i Canis er meget bra - at man kan se hvilke innlegg i hver tråd som finnes, og hvem som har skrevet dem. Hvis da folk er flinke til å skrive relevante overskrifter, så trenger man ikke lese hele diskusjonen hvis det er bare noen få innlegg som interesserer - noe som sparer meg for tid. En annen fordel med canis er at de har nettbutikk og endel oppslagsverk og en markedsplass som brukes.

Selv er jeg fremdeles på begge forum, men kanskje 80-90% av tiden på sonen, og 10-20% på canis. Dette fordi jeg synes folk stort sett diskuterer mer etter min smak her inne. Ikke at jeg synes diskusjonene skal være så vennlige, men at de skal være saklige. Jeg liker temperatur i diskusjonene, men synes at hver gang det blir en god diskusjon med høy temperatur på canis, så blir det også usaklig og personlig. I tillegg har vi aktive moderatorer her på sonen, noe som også er et stort pluss. Canis har også vært veldig mye "off-line" i det siste - tror de har mye server-trøbbel, siden er nede opptil flere ganger om dagen.

Puh...dette ble langt, sorry.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var unødvendig å lage en diskusjon om hundesonen på canis, personen som begynte tråden spurte jo ingen spørsmål, bare la opp til at alle andre skulle komme med sine meninger om hvor fjortis, rotete og blabla dette forumet er (sikkert mange som ikke sa negative ting og, jeg bare leste litt her og der). Jeg synes dette forumet er mye koseligere enn canis for å være ærlig, er vel ikke noe galt i at det f.eks. er animerte smilyer her osv, dessuten kan ikke jeg skjønne hva de mener med at det er useriøse innlegg her eller hva de kalte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...(klippet vekk endel jeg var helt enig i)

For å si det sånn: Det er minst like mange useriøse innlegg på Canis som det er på Hundesonen, jeg vil faktisk si det er flere der enn her - og jeg har lest såpass mange innlegg der over såpass lang tid at jeg bør vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor det er så negativt å være ungdom i hundeverden... :? Hva enn ungdommene gjør så blir det tatt imot med sarkasme og de "eldre" kritiserer og kaller en "fjortiser"...(misunnelse?)

Kanskje vi bare skal gå tilbake til drikking og røyking for det er vel det som er mest "ventet" av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh. Hundesonen har så visst ingen ting å skamme seg over m h t flinke folk. Og i løpet av de siste ukene har i tillegg svært mange av de aller dyktigste fra canis valgt å komme hit, bare så det der sagt. Jeg synes ikke hundesonens "innbyggere" har noen som helst grunn til å stå med lua i hånda m h t kvaliteten på innleggene og diskusjonene sammenlignet med canis.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(denne tråden er vel strengt talt ikke bedre enn del på Canis, men den er jo saklig og grei, så jeg lar den gå)

Jeg vet ikke hvorfor de misliker Hundesonen så sterkt. Bannere og smiley`s, ok! Vi lager faktisk nye regler på bannere nå, og første skritt er at de ikke kan være større enn standard størrelse (468x60 pixler) og at de ikke skal være animerte :) Så får vi vekk den verste blinkingen.

Jeg skjønner at smilyene kan irritere folk, det er jo en vanesak og kan fort se "billig" ut. Jeg for min del syns de er med til å hjelpe å få frem om folk skriver i en munter tone, eller om de er sarkastiske/ironiske. Vanskelig det noen ganger, med kun bokstaver.

Annet ord som ble brukt om forumet var GLORETE. Det er jo synd, men det er vel mer synd på de som går glipp av flotte brukere, hyggelig stemning og meningsfylt innhold :D

Kall gjerne Hundesonen tanteforum; jeg vil heller bosette meg i dette tanteforumet enn å mistrives andre steder.

Vi har da våre diskusjoner, har vi ikke..?

Syns da det skal være mulig å spørre om noe, og at folk svarer på en ordentlig måte. Ikke kjefter og smeller for ingenting. Det er greit når man har et problem at folk backer deg opp først, og så prøver å hjelpe, i steden for å tråkke deg ned i søla fordi du mishandler hunden din.

Piuuuh. Litt damp fra meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Kall gjerne Hundesonen tanteforum; jeg vil heller bosette meg i dette tanteforumet enn å mistrives andre steder.

Hva med oss onklene dah? Finns det steder for oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(denne tråden er vel strengt talt ikke bedre enn del på Canis, men den er jo saklig og grei, så jeg lar den gå)

Jeg vet ikke hvorfor de misliker Hundesonen så sterkt. Bannere og smiley`s, ok! Vi lager faktisk nye regler på bannere nå, og første skritt er at de ikke kan være større enn standard størrelse (468x60 pixler) og at de ikke skal være animerte :) Så får vi vekk den verste blinkingen.

Jeg skjønner at smilyene kan irritere folk, det er jo en vanesak og kan fort se "billig" ut. Jeg for min del syns de er med til å hjelpe å få frem om folk skriver i en munter tone, eller om de er sarkastiske/ironiske. Vanskelig det noen ganger, med kun bokstaver.

Annet ord som ble brukt om forumet var GLORETE. Det er jo synd, men det er vel mer synd på de som går glipp av flotte brukere, hyggelig stemning og meningsfylt innhold :D

Kall gjerne Hundesonen tanteforum; jeg vil heller bosette meg i dette tanteforumet enn å mistrives andre steder.

Vi har da våre diskusjoner, har vi ikke..?

Syns da det skal være mulig å spørre om noe, og at folk svarer på en ordentlig måte. Ikke kjefter og smeller for ingenting. Det er greit når man har et problem at folk backer deg opp først, og så prøver å hjelpe, i steden for å tråkke deg ned i søla fordi du mishandler hunden din.

Piuuuh. Litt damp fra meg her :)

Kunne ikke sagt det bedre selv! All ære til de flinke moderatorene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor det er så negativt å være ungdom i hundeverden... :? Hva enn ungdommene gjør så blir det tatt imot med sarkasme og de "eldre" kritiserer og kaller en "fjortiser"...(misunnelse?)

Kanskje vi bare skal gå tilbake til drikking og røyking for det er vel det som er mest "ventet" av oss.

nå er jeg bare 20 da men har vært med på hundesonen fra begynnelsen av.. jeg har ikke noe å stille opp med i kunnskap som mange av brukerne her men jeg er utrolig imponert og glad over å se at ungdommen her har så sunn hobby.. jeg har selv en far som er misbruker av piller og flere naboer som er det, når jeg ser de unge menneskene som renner inn og ut av de leilighetene så tenker jeg av og til på dere unge ( 14++ ) her inne og kjenner at jeg blir skikkelig glad for at dere tilbringer tiden her inne istedenfor å reke gatelangs og putte i dere alkohol og div andre uhumskheter:) så det så!!! ikke slutt på sonen og gå ut og drikk!!!!!

det får dere søren med ikke lov til av meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

ÅÅÅÅ - jeg er så enig Per Olav - de derre bannerne og bilder og border og alskens rariteter i signaturen til folk her er så irriterende at jeg nesten ikke gidder å lese på forumet her i det hele tatt - trådene blir jo på så vanvittig mange sider - ett innlegg tar jo en halv side selv om selve innlegget bare er på en fire-fem ord.... Fryktelig irriterende - og for folk som bare kjører ISDN eller vanlig modem så må jo dette forumet være reine marerittet.

Jeg anmoder herved Webmaster til å stenge for muligheten til bilder og fjakk i signaturen og i alle andre forum enn "min hund" forumet. På den måten vil det bli mer oversiktlig og folk kan legge link til hjemmesiden sin på sin profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig i at bannerne er litt store hos noen brukere. Tråder går over uforholdsmessig mange sider pga dette.

Når det er sagt, så syenst jeg ikke at brukere her inne skal være så hårsåre.

Fjortis-utrykket har ikke nødvendigvis noe med alder å gjøre, som en over skrev også.

Det er ikke tvil om at det er endel yngre brukere her, men jeg syenst det er forfriskende at man kan samles alle aldre på et forum, og diskutere.

Det at det har meldt seg inn masse nye medlemmer i den seinere tid, viser vel faktisk bare at folk trivdes på forumet. :)

Synest det er bra at folk har sunne interesser uansett hvilken alder man er i, men synest man drar det litt langt, når man sier at det må da være bedre å diskutere her, enn å drikke og røyke... :?

Om man vil drikke og røyke, så gjør vel folk det. Tror ikke akkurat at det å diskutere på et forum virker preventivt på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er bra at folk har sunne interesser uansett hvilken alder man er i' date=' men synest man drar det litt langt, når man sier at det må da være bedre å diskutere her, enn å drikke og røyke... :?[/quote']

Kan man ikke gjøre begge deler samtidig? Diskutere mens man drikker og røyker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på et par forum hvor man ikke kan legge ut bilder, banner eller noenting utenom en avatar på 60x60 pixler. Og det var rett og slett litt grått og trist. Banner og dilldallet vårt gir liksom en indikasjon på hvem vi er. Med en schæfer i banneren så ser alle hva slags rase man har, man ser noenganger navnet på hunden og noen ganger til og med hva denne schæferen trener til daglig. Et lite ID merke. Joda, avataren kan brukes som det samme, men den linker ikke. Jeg liker det slik som det er jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Det at det har meldt seg inn masse nye medlemmer i den seinere tid' date=' viser vel faktisk bare at folk trivdes på forumet. :) [/quote']

Javel, nei. Som ny aner man ikke om man vil trives her, så den påstanden kjøper jeg ikke. Men nå er det "schluss" fra meg på dette forumet. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel' date=' nei. Som ny aner man ikke om man vil trives her, så den påstanden kjøper jeg ikke. Men nå er det "schluss" fra meg på dette forumet. Tusen takk.[/quote']

Det er jeg enig i, man vet ingenting på forhånd. Men mener du at du forlater dette forumet? Det vil i så fall være veldig synd! Er det noen spesielle grunner for det isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg er jo helt fersk her jeg også - og jeg blir lett "avhengig" når jeg liker ting - jeg er ikke avhengig av hundesonen for å si det sånn og det blir nok bare ett forum jeg frekventerer unntaksvis - det er ikke ett sted jeg føler engasjerende eller noe - det er for mye dilldall ......................

Har ennå ikke sett en eneste tråd som har fått meg til å virkelig ha lyst til å svare sånn "yessss - dette er jeg engasjert i og ønsker å si noe om" ..... vel, kanskje en tråd ....

Om jeg foretrekker Canis? Nope........ det finnes heldigvis andre fora enn Canis og Hundesonen *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...