Ozzy Skrevet 15. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2013 En søt og snill hundevalp er drømmen for mange. Men det både smugles og selges ulovligevalper i stor skala her i landet. Forbrukerinspektørene undersøker en kynisk dyreindustri hvor penger teller mer enn hundens velferd. Sendes i morgen 19.45. http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/mdhp11004213/16-10-2013 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 15. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2013 Satt på opptak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idastef Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Herregud, hva er det med disse menneskene??? Hvordan har de det i seg? Hva i alle dager??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Æsj, det glemte jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idastef Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Æsj, det glemte jeg De sa antakeligvis ikke noe du ikke visste fra før, men filmet undercover på et marked i Polen som solgte knøttsmå valper ulovlig, og de viste også hvilke forhold valper og tisper lever under på valpefabrikker.. Helt kvalmt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 De sa antakeligvis ikke noe du ikke visste fra før, men filmet undercover på et marked i Polen som solgte knøttsmå valper ulovlig, og de viste også hvilke forhold valper og tisper lever under på valpefabrikker.. Helt kvalmt. Da er det kanskje like greit at jeg ikke så det, jeg blir så irritert av sånnt. Spesiellt når folk vet om det og velger og kjøpe lell. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 16. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Episoden ligger på nrk nett-TV. Kjenner jeg blir sint av slike mennesker. Spesielt kokte det når de viste husky-tispa som var bundet med kjetting og kort bånd så hun ikke kunne legge seg ned, fy søren så motbydelig gjort. Håper så mange som mulig ser denne så de får opp øya litt! Det er ikke OK å kjøpe valp på Oslo S liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Håper så mange som mulig ser denne så de får opp øya litt! Det er ikke OK å kjøpe valp på Oslo S liksom.. Ja, enig! Det er helt gratis å bruke hodet også. Det er i mine øyne ganske utrolig at det i det hele tatt er et merkbart marked for slikt i opplyste land. Dette var jo ikke akkurat ukjent, men bra det stadig kommer fokus på smuglerhundene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Huff, hvem er de menneskene som kjøper valper på Oslo S egentlig??? Jeg har ikke hørt om noen, så forstår ikke hvor markedet er :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 17. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2013 Det er vel mennesker som kanskje er en smule naive, og "bare" skal ha en hund. Det er vel ikke så mange som bryr seg, eller vet hvor viktig det er hvordan hundene har hatt det de første ukene.Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idastef Skrevet 17. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2013 Sikkert noen som ønsker å hjelpe også, som tenker at nå har de gitt den stakkars valpen et godt liv og reddet den fra valpefabrikken. Og akkurat dem skjønner man jo på en måte (altså IKKE STØTT VALPEFABRIKKER) men man har jo lyst til å hjelpe, i det minste klappe og trøste de to små som satt trykt inni transportburet på Oslo S. Blir alle disse valpene avlivet? Regner med det er for mye styr med å vaksinere og behandle dem før omplassering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 17. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2013 Sikkert noen som ønsker å hjelpe også, som tenker at nå har de gitt den stakkars valpen et godt liv og reddet den fra valpefabrikken. Og akkurat dem skjønner man jo på en måte (altså IKKE STØTT VALPEFABRIKKER) men man har jo lyst til å hjelpe, i det minste klappe og trøste de to små som satt trykt inni transportburet på Oslo S. Blir alle disse valpene avlivet? Regner med det er for mye styr med å vaksinere og behandle dem før omplassering? Regner med de fleste blir avlivet, men det dummeste en kan gjøre er jo å kjøpe disse valpene. Da støtter man jo dette. Jeg skjønner at det er veldig vanskelig å la være å "hjelpe" de stakkars hundene, men det er jo ikke ukjent at disse hundene uansett dør eller blir avlivet i ung alder pga sykdom. Edit: haha.. var litt rask med å poste.. Ikke ALLE er såpass syke at de dør tidlig, mente at det ikke er ukjent at noen av hundene er det. :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts