Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Åherregud så vanskelig det er å skulle la pappan orden opp selv med hysterisk unge. :gaah::lol: Kom et lite hint til meg da vi var hos HS på mandag at jeg kanskje er "litt" for kjapp til å bryte inn om han ikke får roet henne på sekundet. :icon_redface: det er jo ikke garantert at hun roer seg noe kjappere hos meg, men da slipper jeg å sitte på avstand og føle på at hjertet mitt rives i tusen biter, sys sammen igjen for så rives fra hverandre igjen og kjøres over. Med dampveivals. :aww: Men han må jo få lov å fikse han ooog...

Min erfaring er at litt klomsete pappaer blir mer og mer klomsete jo mer man bryter inn. La bonden få prøve til han får det til du, så får snupsi to foreldre som kan å trøste. (Jepp, jeg vet hvordan det skjærer i hjertet, vi mødre er laget sånn).

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså- hun reagerer spontant om ting er feil, så når grøten forsvant og ungen blir hysterisk så er det ikke så vanskelig å skjønne sammenhengen :lol: Men ja, er lettere å skjønne hva som er hva etterhvert. Utrøsteliggråt betyr ikke lenger mageknip (somregel) men overtrøtthet, og lettere å se når hun begynner å bli trøtt. Illsint gråt er somregel at vi er for treige med mat. Høye hvin er at hun er misfornøyd med det vi driver med, og betyr somregel at hun vil sitte. Hun begynner å klare å gjøre seg mer forstått det er litt godt :) Denne ungen finner seg ikke stiltiende i noe som helst :lol: Kjenner jeg avogtil er litt misunnelig på de som har unger som stort sett alltid er fornøyde med alt og bare smiler og pludrer til verden. Frøkna her har temperament til tusen allerede. :lol:

Om det er noen trøst så har Tuva også et voldsomt temperament. Enten er ting blomstereng og sommerfugler ellers så er det fullstendig krise og hun blir så sint. Det ble vel tydelig rundt 5-6 mnd når hun var en solstråle hele tiden bortsett fra når ting ikke gikk hennes vei. :lol: Husker helsesøsteren sa at hun hørte det helt fra kontoret at dette var en bestemt ung dame :P

attachicon.gifuploadfromtaptalk1386844807747.jpg

Er med på handletur og sjarmerer gamle damer ♡

Åååh, så søt :) Og så utrolig lik søsteren sin og mammaen sin!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med nav og fått en oppklaring i alt jeg trenger å vite for utbetalinger av foreldrepenger osv. Universitetets regler i forhold til NAV sine og Lånekassen sine. Huhei for et styr, men du verden så hjelpsomme og snille de er. Skjønner meg ikke på de som hater nav :huh: Min snevre erfaring er hvertfall sålangt topp, dette kommer jo til å gå bra :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, man skal ikke kimse av viljesterke jenter som vil opp og fram! Vår store utfordring er uten tvil tolmodighet (i den grad man kan gjøre noe med det i den alderen her). Hun har rett og slett ikke tolmodighet til å ville finne ut hvordan man skal komme bort til leka, hun begynner like greit å vræle først som sist..

Jeg er som deg mtp vræling, det er vondt -det er liksom bedre at hun vræler hos meg enn hos andre. Men jeg har også ei jente som ikke roer seg så lett hos pappaen (han pendlet jo første 4-5 mnd), hun vil rett og slett ha mammaen sin når noe er feil og roer seg med en gang hos meg. Jeg sitter ikke å hører på vræling bare fordi pappaen skal få en sjangs til å roe altså, hva slags signaler sender jeg ut til henne da liksom? Det vi har gjort er at pappaen gjerne kan gå ut av rommet med henne, så de er alene bare de to. Da er det ikke så lett og ville til mammaen sin og hun får kjenne litt på det å finne roen hos pappa.

Fy så mange syke barn det er her! Krya på dere alle i hopa, det er snart jul! :)

Tuva driver å får tenner igjen, hele overgommen er hoven og god og vi har bæsjebleier fra et .. Måtte de sprette ut fort -dette her er jo barneplageri...

Ååh høres litt slitsomt ut :lol: Regner med at når poletten ramler ned og hun skjønner at hun får til selv, så er det ikkeno som stopper henne. Ida blåser i leker og sånt enda hun, har det fortravelt med å lære å sitte. :lol: kun hender, klut, klær og hår som er interessant.

Her roer hun seg somregel hos pappan om det ikke er fullstendig vranglås og hyling så man slutter å puste og i det heletatt, i de situasjonene driter jeg hva han vil og grabber ungen :lol: Men er hun bare sur og lei så må han nesten få prøve. Er ikke sånn som det var en periode at hun hyler bare hun må være hos han litt heldigvis. :ahappy:

Håper tannebissene kommer fort!

Min erfaring er at litt klomsete pappaer blir mer og mer klomsete jo mer man bryter inn. La bonden få prøve til han får det til du, så får snupsi to foreldre som kan å trøste. (Jepp, jeg vet hvordan det skjærer i hjertet, vi mødre er laget sånn).

Han er veldig veldig lite klønete - det meste faller veldig naturlig for han. Han ble jo dytta inn i det fra time 1 siden jeg var så dårlig. :lol: Er bare at jeg blir litt overstyrende og "ikke gjør..." "har du" "kan du" :lol: Nå er han på badet og skifter på henne etter å ha gitt henne litt grøt og flaske - og de skravler og koser seg begge to. :wub: Jeg må bare la han ordne og lære meg litt mer å vurdere NÅR jeg skal gripe inn og når jeg skal la han stå løpet ut. Når hun hadde kollikk så hendte det jo at jeg gav fra meg hylende unge og sa "din tur" og han brått fikk til å roe henne, og erfaringsmessig så er å bytte person ofte effektivt i forhold til magevondtgråt av en eller annen grunn. Samme om det er fra meg til han eller han til meg. :)

Men overtrøtt Ida er det somregel kun jeg som fikser.

Om det er noen trøst så har Tuva også et voldsomt temperament. Enten er ting blomstereng og sommerfugler ellers så er det fullstendig krise og hun blir så sint. Det ble vel tydelig rundt 5-6 mnd når hun var en solstråle hele tiden bortsett fra når ting ikke gikk hennes vei. :lol: Husker helsesøsteren sa at hun hørte det helt fra kontoret at dette var en bestemt ung dame :P

:lol: Sånn har lillemor vært fra dag en, enten er hun blir som ei sol, eller så er det fullstendig katastrofe. Mellomting driver vi ikke med altså. :lol: Bestemte frøkner er bra :ahappy:

Grøt er godt! Hilsen Ida. Hun får aaaaaaaalt forlite mener hun, men vi tør ikke så mye, var litt knip og mye gulping i går, så tar det forsiktig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Sånn har lillemor vært fra dag en, enten er hun blir som ei sol, eller så er det fullstendig katastrofe. Mellomting driver vi ikke med altså. :lol: Bestemte frøkner er bra :ahappy:

Grøt er godt! Hilsen Ida. Hun får aaaaaaaalt forlite mener hun, men vi tør ikke så mye, var litt knip og mye gulping i går, så tar det forsiktig.

Jeg liker å tro det er en fordel ja. Lure unger kanskje og? Når Tuva er uenig i noe gjør vi virkelig ALT vi kan for å blidgjøre henne - for et volum! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å tro det er en fordel ja. Lure unger kanskje og? Når Tuva er uenig i noe gjør vi virkelig ALT vi kan for å blidgjøre henne - for et volum! :lol:

:lol: Ja. De finner jo ut hva som funker og ikke. Vi driver med heftig stemmetesting her - lillemor som aldri har hatt voldsomt volum på noe begynner å bli høylydt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det forøvrig skikkelig kos med to :) Sophia pleier å sitte å "lese" til han (hun forteller han hva er på hver side av bøkene sine :lol: ) og synger til han når de skal sove :lol: Og hvis han sovner først hører jeg "Jaaajan. Sove du? Jaaajan...." Hihi :) Men hun er nøye på at Jaran og Ivy sover på HENNES rom. Ikke deres :aww:

Og når han ler så synes hun at han er veldig morsom. "Du ej så søt lillegull!"

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det forøvrig skikkelig kos med to :) Sophia pleier å sitte å "lese" til han (hun forteller han hva er på hver side av bøkene sine :lol: ) og synger til han når de skal sove :lol: Og hvis han sovner først hører jeg "Jaaajan. Sove du? Jaaajan...." Hihi :) Men hun er nøye på at Jaran og Ivy sover på HENNES rom. Ikke deres :aww:

Og når han ler så synes hun at han er veldig morsom. "Du ej så søt lillegull!"

Nå må vi møtes snart altså. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, jeg kjenner at det er litt vanskelig å omstille seg at jeg ikke kan få være med på alt jeg selv ønsker :lol:

Jeg skulle egentlig ha vært med på et møte i Oslo i starten av januar, 3 uker før termin. Men det er jo litt idiotisk å fly nedover når man er 3 uker før termin med bekkenløsning, fortsatt delvis morgenkvalme og vena cava syndrom.. Så fornuften sier at jeg burde holde meg hjemme :P

Men nysgjerrighetsgenet mitt sier at vi burde egentlig ha vært på det møtet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, jeg kjenner at det er litt vanskelig å omstille seg at jeg ikke kan få være med på alt jeg selv ønsker :lol:

Jeg skulle egentlig ha vært med på et møte i Oslo i starten av januar, 3 uker før termin. Men det er jo litt idiotisk å fly nedover når man er 3 uker før termin med bekkenløsning, fortsatt delvis morgenkvalme og vena cava syndrom.. Så fornuften sier at jeg burde holde meg hjemme :P

Men nysgjerrighetsgenet mitt sier at vi burde egentlig ha vært på det møtet :lol:

Er det ikke egentlig sånn at du ikke "får lov" til å fly så nære termin? Eller "lov" får du vel alltid, men altså, en anbefaling om å la vær på generell basis ift graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig sånn at du ikke "får lov" til å fly så nære termin? Eller "lov" får du vel alltid, men altså, en anbefaling om å la vær på generell basis ift graviditet?

Ettersom jeg har lest på norwegian sine sider så er det opp til legen. De har kun flyforbud for gravide fra 14 dager før termin for å unngå at en evt fødsel kan starte oppi lufta. Selve flyturen er vist ikke "farlig" på noen måte så lenge man er frisk nok i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har lest på norwegian sine sider så er det opp til legen. De har kun flyforbud for gravide fra 14 dager før termin for å unngå at en evt fødsel kan starte oppi lufta. Selve flyturen er vist ikke "farlig" på noen måte så lenge man er frisk nok i utgangspunktet..

Ok, ja men da blir det jo opp til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps.. Men fornuften sier jeg burde holde meg hjemme.. Så får vel bare krype til korset og si jeg ikke blir med :P Men jeg liker ikke sånt :P

Jeg ville vel kanskje gjort det selv ivertfall. Men jeg var ganske usikker på mye i svangerskapet, og hadde nok ikke turt å gjort noe i det hele tatt de siste ukene (nå kom vi aldri dit, men jeg vet jo hvordan jeg er :P ). Mye som kan skje de siste ukene, og mye ting som helt naturlig skjer som kanskje gjør at man blir litt usikker... Kan hende at når du kommer til den tiden så syns du ikke det gjør så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel kanskje gjort det selv ivertfall. Men jeg var ganske usikker på mye i svangerskapet, og hadde nok ikke turt å gjort noe i det hele tatt de siste ukene (nå kom vi aldri dit, men jeg vet jo hvordan jeg er :P ). Mye som kan skje de siste ukene, og mye ting som helt naturlig skjer som kanskje gjør at man blir litt usikker... Kan hende at når du kommer til den tiden så syns du ikke det gjør så mye :)

fødselen kan uansett ikke starte før den 15./16. allikevel, har jeg bestemt.. Så for meg er det ikke et alternativ at ting kan skje :lol:

Men igjen, jeg tror jeg mangler noen gener.. Fordi jeg har ikke bekymret meg for noe under svangerskapet og kjenner ikke på noe av stresset av at jeg ikke har ordnet noe eller kjøpt inn noe. Det ordner seg, sant? :aww::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødselen kan uansett ikke starte før den 15./16. allikevel, har jeg bestemt.. Så for meg er det ikke et alternativ at ting kan skje :lol:

Men igjen, jeg tror jeg mangler noen gener.. Fordi jeg har ikke bekymret meg for noe under svangerskapet og kjenner ikke på noe av stresset av at jeg ikke har ordnet noe eller kjøpt inn noe. Det ordner seg, sant? :aww::teehe:

Oi, her har jeg gått glipp av noe (tror jeg hvertfall) - gratulerer :D

J er syk enda, men kun hoste og tett i nesen, ganske god almenntilstand heldigvis. :)

Håper dette kan utløse noen tenner jeg da, men ser ikke slikt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har jeg gått glipp av noe (tror jeg hvertfall) - gratulerer :D

J er syk enda, men kun hoste og tett i nesen, ganske god almenntilstand heldigvis. :)

Håper dette kan utløse noen tenner jeg da, men ser ikke slikt ut.

Takk :) Jeg har ikke akkurat følt jeg har hatt så veldig mye å bidratt med verken med det ene eller det andre, så derfor har jeg ikke akkurat vært så veldig aktiv her med denne delen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødselen kan uansett ikke starte før den 15./16. allikevel, har jeg bestemt.. Så for meg er det ikke et alternativ at ting kan skje :lol:

Men igjen, jeg tror jeg mangler noen gener.. Fordi jeg har ikke bekymret meg for noe under svangerskapet og kjenner ikke på noe av stresset av at jeg ikke har ordnet noe eller kjøpt inn noe. Det ordner seg, sant? :aww::teehe:

Er da ingen ting å bekymre seg over, og dessuten kan man jo føde der du skal om noe skjer der vel :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...