Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Takk :ahappy: Hun er så god. Går ikke an å bli gretten når hun forlanger å få drive på sånn istede for å sove. :lol: Heldigvis blir hun sliten av det, så blir lei etterhvert og sovner.

Ser potensialet for et arrangert ekteskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Det spreller tidvis mye i magen nå så har en følelse av det

:lol: Fikk beskjed om å forvente meg en aktiv baby. Det stemte ikke som helt ny, men når vekta og matlysta kom på plass så kom jammen aktiviteten også. Men sonenekteskap er da ikke det verste vi kan finne på. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt! Så stor hun har blitt! Og søte bollekinn!! :heart:

(Johanne var helt gæern inne i magen og da sa alle at hun kom til å bli rolig, men hun fortsatte som i magen hun!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ære for @Arkan

http://youtu.be/HgzbKKpiAg4

Hun gir selvsagt ikke alt når hun blir filma da. :lol: Men han hjelper henne ikke opp før hun spenner fra selv.

:lol: :lol: Sånn gjorde A hele tiden også, og jeg husker at ingen orket å ha han på fanget fordi de ble helt svette.

Hadde besøk av lille Iben på 4 mnd søndag og hun var prikk lik. Da ble jeg sliten og orket ikke ha henne på fanget særlig lenge, jeg hadde ikke kondisen i armene lengre :lol: Søtt da :wub:

A var så optimist når han så de få snøfnuggene som har landet. Frem med snowkickeren! Men måtte skuffe han..Det skal mye mer snø til.

Fikk beskjed om at jeg var blitt kjedelig i sted også. Men jeg var fortsatt gullet hans da, bare ikke så kul å leke med lengre. Jaja. Sånn må det jo bli.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: Sånn gjorde A hele tiden også, og jeg husker at ingen orket å ha han på fanget fordi de ble helt svette.

Hadde besøk av lille Iben på 4 mnd søndag og hun var prikk lik. Da ble jeg sliten og orket ikke ha henne på fanget særlig lenge, jeg hadde ikke kondisen i armene lengre :lol: Søtt da :wub:

:lol: Heldigvis er det pappan det er kulest å drive med sånt på, helst mens hun ser meg og jeg smiler og ler av henne eller lager grimaser og prompelyder. Prompelyder er virkelig en høydare. :lol:

Første lek i snø. :)

1557540_10152148506616399_528022738_n.jp

1525198_10152148506676399_1964316584_n.j

1546225_10152148506661399_1871927378_n.j

1044027_10152148506811399_1334297137_n.j

Det er såå gøy å være mamma! :ahappy:

Hun er så nydelig :wub: Hvor stor er hun blitt nå?

Ida hilser til C og M og sier at de har misforstått heftig, fruktmos er NAM! Hun fikk smake eple og pæremos - måtte tenke litt den første og andre skjeen - men så var det aldeles utmerket og hun spiste et halvt beger før hun mista interessen. :lol:

Hadde med ergobabyselen i dag, siden vi vet at hun ikke liker å ligge i vogna om hun er våken (skjønner henne godt, men hun er sabla tung å ha på armen over lengre tid :lol: ) Og ha henne i hofteposisjonen i den sela syns hun er aldeles utmerket, da kan hun se rundt seg og ta på ting og følge med, men kan legge hodet inntil brystet mitt og lukke øya når hun er sliten. :wub:

1531738_10153759363930171_885053418_n.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig bilde! :heart:


:gaah: så nærme, og vi vil så gjerne få det til... men istedet for å sovne så gråt hun, sovnet nesten igjen - gråt, sovnet nesten igjen før hun våknet helt og lyste opp i et smil - "mamma nå kan vi ha det gøy" ....og da startet den lange jobben om igjen bare at vi måtte kapitulere og vugge.... :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig bilde! :heart:

:gaah: så nærme, og vi vil så gjerne få det til... men istedet for å sovne så gråt hun, sovnet nesten igjen - gråt, sovnet nesten igjen før hun våknet helt og lyste opp i et smil - "mamma nå kan vi ha det gøy" ....og da startet den lange jobben om igjen bare at vi måtte kapitulere og vugge.... :( :(

Takk :ahappy:

Åååh :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig bilde! :heart:

:gaah: så nærme, og vi vil så gjerne få det til... men istedet for å sovne så gråt hun, sovnet nesten igjen - gråt, sovnet nesten igjen før hun våknet helt og lyste opp i et smil - "mamma nå kan vi ha det gøy" ....og da startet den lange jobben om igjen bare at vi måtte kapitulere og vugge.... :( :(

Du vet at det blir sånn i blant. Dette klarer dere! Det er så frustrerende, men dere klarte det jo faktisk nesten! Neste gang eller gangen etter der, kanskje! For hver gang dere nesten klarer det er dere et steg nærmere å klare det, stå på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den videoen før @Mari - den er grei nok, men den virker å strekke seg etter en slags utopisk verden.

Blant annet ser den på ADHD som Amerika isolert. Hadde kanskje vært mer interessant å se på verden… Blir lite konklusivt å bare se på Amerika.

For det andre legger den fram virkeligheten som "oooh det er KLOKKER SOM RINGER INN på skolen…" grusomt :P Hvordan foreslås det at man ellers skal varsle elever ute i skogen som leker og hoier om at "nå er friminuttet ferdig"? Ultrasonisk lyd? :P Sende SMS til alle? :P Og at noen fungerer bedre på morgenen mens andre på natta… Samfunnet funker ikke om alle skal få lov å gå på skole når det passer dem, jobbe når det passer dem osv :P ergo fånøttes argument. At elever grupperes etter årskull er da ingen norm, mange skoler i norge har grupper hvor elever fra 8-10 klasse går sammen og får tilpasset nivået sitt.

Jeg er enig i at kreativitet ikke får nok plass, men det har kommet seg og jeg opplevde en veldig kreativ mattelærer på både ungdomsskolen og videregående. Som gjorde ting annerledes og som inspirerte til "skråtekning". Det var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig bilde! :heart:

:gaah: så nærme, og vi vil så gjerne få det til... men istedet for å sovne så gråt hun, sovnet nesten igjen - gråt, sovnet nesten igjen før hun våknet helt og lyste opp i et smil - "mamma nå kan vi ha det gøy" ....og da startet den lange jobben om igjen bare at vi måtte kapitulere og vugge.... :( :(

:) Man må ha litt tilbake tilbakeslag for å nå målet, eller blir det for lett ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Mye av dette har jo vært oppe til diskusjon før ( spesielt før reform 94) , men jeg likte måten det ble formidlet på.

Også tror jeg ikke jeg oppfattet videoen likt som kanger.

Det med ringeklokka etc oppfattet jeg som et forsøk på å illustrere hvor institusjonspreget skolen er. Det var ingen vesentlig del av budskapet i seg selv.

Og joda, han kunne brukt hele verden på AdHd kartet ( selv om det sannsynligvis var lite relevant i settingen dette ble gjort ) og fått samme resultat. At AdHd er geografisk betinget har vært oppe til debatt veldig veldig mange ganger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det blir sånn i blant. Dette klarer dere! Det er så frustrerende, men dere klarte det jo faktisk nesten! Neste gang eller gangen etter der, kanskje! For hver gang dere nesten klarer det er dere et steg nærmere å klare det, stå på. :)

Takk :flowers:

Og skal ikke være for lett nei, tydeligvis :) Sov 2,5 time i natt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Mye av dette har jo vært oppe til diskusjon før ( spesielt før reform 94) , men jeg likte måten det ble formidlet på.

Også tror jeg ikke jeg oppfattet videoen likt som kanger.

Det med ringeklokka etc oppfattet jeg som et forsøk på å illustrere hvor institusjonspreget skolen er. Det var ingen vesentlig del av budskapet i seg selv.

Og joda, han kunne brukt hele verden på AdHd kartet ( selv om det sannsynligvis var lite relevant i settingen dette ble gjort ) og fått samme resultat. At AdHd er geografisk betinget har vært oppe til debatt veldig veldig mange ganger .

Men det var jo poenget mitt. Hva er vitsen med å argumentere for et syn (skolen er instutusjonspreget) med begrunnelser som er syltynne (det er en ringeklokke). Som jeg etterlyste: hva skulle alternativet være for å informere lekende barn om at nå er tiden inne for å komme inn igjen? :)

At vi trenger mer individuelt tilpasset pensum i skolen er utvilsomt, en av hovedgrunnene til at jeg stemte høyre. Jeg har selv vært der at jeg fikk nivåtilpasset matematikkundervisning. Også har jeg selv vært der at jeg fikk beskjed om å skru ned tempoet og ikke jobbe i fra de andre (pluss at jeg fikk matteboka til trinnet over meg, uten noen instrukser "her, bla i denne da"). Det virker for meg som at det er stor kvalitetsforskjell på norsks skoler, ikke bare mellom fylker og kommuner, men også mellom kommune og fylkeskommune - mellom grunnskole og videregående - og mellom skoler selv innenfor et lite geografisk område. Blir loddtrekning hvilken skole man ender opp på, ukult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang barn og TV-titting. Hva gjør dere? Vi fikk aldri lov til å se noe annet enn Barne-TV og lørdagsmorgenen. Film var forbeholdt når vi var syke eller det var elendig vær ute. Selv synes jeg det er fint. Det ble satt så stor pris på og var virkelig hverdagslykke.

Men overalt hvor jeg går så ser jeg at folk lar ungene sitte foran tv-en hele tiden. Er det bare sånn det er nå? Det har jeg vondt for å akseptere.

Husker også jeg leste en artikkel en gang om at små barn aldri skulle se TV. Tuva har vel ikke sett noe særlig før, men i dag leser jeg til eksamen i morgen (æh,har pause nå :lol: ), mannen er ganske så sjuk og Tuva virker pjusk. Hun sitter som et tent lys, synger og danser når det kommer musikk. :P Så i dag blir det bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger jeg barnematglass til? Har det for meg at det er lurt å ta var på dem, men husker ikke hvorfor... Kan jeg fryse hjemmelaget mat i dem?

@soelvd : Tenker det avhenger av hvordan barnet er jeg, et aktivt barn vil aldri ha ro i kroppen til å sitte å se tv lenge uansett, så da kan man la det se tv når det har lyst og ro nok i seg, mens passive barn blir mer passive av tv, da hadde jeg begrenset. Sånn jeg tenker nå hvertfall. Tvtittingen kan ikke helt sammenlignes med da vi var små heller syns jeg, nå er det alltid noe på tv på en eller annen kanal for barna, vi hadde nrk vi, det var kun der det var barnetv. :lol: Bortsett fra de heldiggrisene som hadde cartoon network. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger jeg barnematglass til? Har det for meg at det er lurt å ta var på dem, men husker ikke hvorfor... Kan jeg fryse hjemmelaget mat i dem?

@soelvd : Tenker det avhenger av hvordan barnet er jeg, et aktivt barn vil aldri ha ro i kroppen til å sitte å se tv lenge uansett, så da kan man la det se tv når det har lyst og ro nok i seg, mens passive barn blir mer passive av tv, da hadde jeg begrenset. Sånn jeg tenker nå hvertfall. Tvtittingen kan ikke helt sammenlignes med da vi var små heller syns jeg, nå er det alltid noe på tv på en eller annen kanal for barna, vi hadde nrk vi, det var kun der det var barnetv. :lol: Bortsett fra de heldiggrisene som hadde cartoon network. :lol:

Mja, nå er jeg noen år yngre enn deg og vi hadde barnetv-kanaler så kunne nok sett ganske mye. Og selv om det er tilgjengelig i mye større grad, er det okei å la unger sitte og se på opptil flere timer daglig? Litt, ja, ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...