Gå til innhold
Hundesonen.no

ble plutselig redd for å gå inn i garasjen


SaraSL
 Share

Recommended Posts

vi skulle ut for å sykle (noe vi gjør daglig). hun er alltid løs når vi går ut til garasjen, har alltid med en godbit for å trene henne til å gå fot. hun har alltid klart det fint men av og til løper hun i hagen for å ta en ball. vi gikk og når vi nesten ved garasjen stikker hun og bjeffer noe sykt, hun uler til og med. og løp fram og tilbake og ble helt stresset? jeg har aldri sett henne sånn. etter 10 min gikk jeg får å se etter henne (hun kommer alltid tilbake når jeg blir sur) etter noen minutter kom hun og så veldig lei seg ut. jeg tok henne med tilbake til garasjen og hun ble helt stresset og redd. hun er enda litt redd men hun forbedrer seg nå. vi trener litt og litt på å gå inn i garasjen. men noe må ha gjort henne skremt? hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være noe stort eller skummelt for at hun kanskje tror at det er noe stort eller skummelt;) Kanskje hun hørte en lyd eller så noe der inne som hun trodde var noe skummelt. Så enkelt som det. Det pleier å funke bra å oppføre seg helt normalt, gå inn i garasjen selv, og la henne følge etter når hun ser deg der inne? Er det mørkt i garasjen? Kanskje det hjelper å bare slå på lyset, og gå inn der selv så hun ser det ikke er noe skummelt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være alt fra at hun fikk vondt noe sted (tråkket på noe/strakk noe etc) til at hun lukter noe eller så en skygge feks, er hun ung så kanskje det er litt hormoner som stresser litt og som kanskje påvirker henne til og "se spøkelser", at hun fortsetter og stresse kan være årlig avreagering/forbinder plassen med noe ubehagelig (om hun fikk vondt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...