Gå til innhold
Hundesonen.no

Date i Bergen


laikamor
 Share

Recommended Posts

I helga har jeg booka typen slik at vi kan finne på noe sammen. Blir mye til at vi sitter hjemme i leiligheten uten å gjøre annet enn å se på serier...

Når vi først kommer oss ut blir det som regel pizza på Dolly + kino. Men, jeg har lyst å finne en ny plass å spise på og kanskje noe annet vi kan finne på? Noen restauranter å anbefale, gjerne litt romantiske og med god mat. Han er glad i kinesisk mat, og vil aller helst på en kinarestaurant.

Av aktiviteter vi kan finne på er jeg helt blank! Har lyst å overraske han med noe han synes er gøy, men som jeg også synes er helt greit. Ingen spesielle interesser egentlig, men vet han hadde likt seg om vi f.eks tok en fest på byen. Dessverre blir dette fort for dyrt.

Det bør være noe billig, da jeg er student og ikke har god råd. Museum er ingen av oss interessert i, så det utgår. Om det har noe å si er vi 19 og 22år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt Egon, men det er gjerne litt dyrt? Der kan man jo også ta seg et glass eller to, om han vil drikke :) Fridays liker jeg også, men Egon er det kanskje litt mer "stil" over. Eat er og et godt og rimelig spisested! :)

Hva med å se en revy? Mulig det er for dyrt. Vi var å så på Dagfinn Lyngbø i fjor, og det var fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt Egon, men det er gjerne litt dyrt? Der kan man jo også ta seg et glass eller to, om han vil drikke :) Fridays liker jeg også, men Egon er det kanskje litt mer "stil" over. Eat er og et godt og rimelig spisested! :)

Hva med å se en revy? Mulig det er for dyrt. Vi var å så på Dagfinn Lyngbø i fjor, og det var fantastisk! :)

Folk er forskjellige skjønner jeg. :lol: Egon er det ikke mye stil over i mine øyne i alle fall... Identiske restauranter med overpriset mat uten særlig smak. Det er helt greit sånn en gang i blant, men i en by som Bergen må det da finnes triveligere restauranter med spennende smaker til en bedre pris!

Jeg lagret denne lenken i sommer for inspirasjon til den gangen jeg får mulighet til å ta en helg i Bergen - kanskje det går an å finne noe der? http://reise.aftenposten.no/reise/article45772.ece#.UkQrcOBDuB9

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige skjønner jeg. :lol: Egon er det ikke mye stil over i mine øyne i alle fall... Identiske restauranter med overpriset mat uten særlig smak. Det er helt greit sånn en gang i blant, men i en by som Bergen må det da finnes triveligere restauranter med spennende smaker til en bedre pris!

Jeg skrev ikke at Egon er stil over, men at den har mer enn Fridays :) Fridays er det veldig mange som liker, men er blitt litt for "barnslig" for meg. Da er Egon bedre, og jeg synes maten er god, men ja, dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke velg Egon! Det finnes jo over alt, og er bare salt og fett. Og dyrt. Styr unna kjeder :) Jeg anbefaler Blom eller Bergen Kaffebrenneri (Møhlenpris, ved BI) til lunsj (hvis man liker kaffe da), veldig gode og spesialiserte og ikke så veldig dyre steder. Bastant i Lille Øvregaten eller i Sandviken har veldig gode og økologiske supper, og annet. Alle steder i Lille Øvregaten/Øvregaten og Skostredet er egentlig bra :) Det er vanskeligere å anbefale noe bra på kveldstid, når man er under 20... Kanskje dere har flaks på Kafé Opera eller Chagall? 18-årsstedene suger generelt. Hvis dere drar ut en lørdag, dra på søndagsbrunsj på Nobel Bopel på Møhlenpris, det er VIRKELIG å anbefale! Ellers er jo en fjelltur ikke å forakte :) Men kanskje ikke helt det dere er ute etter?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips!

Egon har jeg ikke lyst til da jeg synes maten ikke står i stil til de stive prisene. Supper som blir foreslått er heller ikke helt det jeg ser etter. Jeg liker godt sterk mat, pizza, kjøtt, ris. Og typen har som sagt lyst på kinamat. Noen erfaringer med kinaen ved torgallmenningen?

Det blir nok ikke til at vi tar en fest på byen, det blir nok for dyrt. Men mulig vi setter oss et sted med uteplass og drikker et glass eller to. Men, vi bor et stykke utenfor byen, så vi blir uansett ikke så sene hjem siden vi må rekke buss.

Revy hadde vært supert, har vært på noen før, men redd det blir litt dyrt ja. Og litt sent å bestillw 2 dager før :P

Men kom gjerne med mer erfaringer på spisesteder, og forslag til noe vi kan finne på. Fjelltur er nok dessverre ikke helt det vi er ute etter. Vanskelig dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt sterk mat, pizza, kjøtt, ris. Og typen har som sagt lyst på kinamat. Noen erfaringer med kinaen ved torgallmenningen?

Det blir nok ikke til at vi tar en fest på byen, det blir nok for dyrt. Men mulig vi setter oss et sted med uteplass og drikker et glass eller to. Men, vi bor et stykke utenfor byen, så vi blir uansett ikke så sene hjem siden vi må rekke buss.

Revy hadde vært supert, har vært på noen før, men redd det blir litt dyrt ja. Og litt sent å bestillw 2 dager før :P

Men kom gjerne med mer erfaringer på spisesteder, og forslag til noe vi kan finne på. Fjelltur er nok dessverre ikke helt det vi er ute etter. Vanskelig dette!

Jeg har spist italiensk pizza på Eat, og den var veldig god. Escalon som noen skriver har også veldig god og forskjellig mat :) Jeg og samboer er veldig glade i kinamat, og har vært der flere ganger. Veldig god mat der! :)

Edit: Ja, den på Galleriet er god også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kom gjerne med mer erfaringer på spisesteder, og forslag til noe vi kan finne på. Fjelltur er nok dessverre ikke helt det vi er ute etter. Vanskelig dette!

Jeg skjønner at det kanskje ikke er helt greien å ta en fjelltur, men hva med Fløyen, gå eller ta banen (banen er jo litt dyr, men kan jo ta den en vei)? Hvis det er fint vær ute så kan jo det være litt fint. Og så spise etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe passende denne helga hvertfall :/

Noen aom vet om det er bowling i Bergen eller Åsane?

Bowling på Vestkanten i Loddefjord. Ishall med skøyter og curling, og badeland :) Bowling eller badeland er noe jeg og samboer kunne gjort. Koselig og deilig :)

På Badeland/Vannkanten har de egen avdeling for de over 18 som heter Olden Relax. Der har de utendørs boblebad, badstuer, steambad, solarium(må betale litt), varmt oppholdsrom med tilgang på te, vann, isbiter, kaffi osv. Også er det lite varmt basseng der som man kan svømme ut i. Også kan man fritt gå opp og ned til resten av badelandet :) Koster litt mer, men jeg liker det godt! Hadde mnd. kort på Relax'en før :) Blir kvitt ungene som de gjerne florerer av nede, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favorittspisesteder i Bergen er Kafé Spesial (ved Vektertorget), Pingvinen og Zupperia. Er ikke alltid det er ledig plass hos to førstnevnte. Spesial har mest pizza og den slags, og stort ølutvalg. Pingvinen skifter ut meny hele tiden, serverer ikke mer enn 3-4 middager, i hovedsak norsk tradisjonsmat, hjemmelaget fiskegrateng og slikt. Kun noen få bordplasser. Zupperia er litt større.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinaen på Galleriet er god, synes jeg. Jeg liker den bedre enn den på Torget.
Den på Torgallmenningen er også god, men dyrere enn de andre to. Fun fact, alle tre har samme eiere.

Og om dere en gang har råd til og lyst på en litt dyrere middag, anbefaler jeg Salsa i Vågsallmenningen på det sterkeste.

Knallgode biffer og tex-mex-inspirert mat, og verdens beste dessert (sjokoladeis og pæreis) :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinaen på Galleriet er god, synes jeg. Jeg liker den bedre enn den på Torget.

Den på Torgallmenningen er også god, men dyrere enn de andre to. Fun fact, alle tre har samme eiere.

Og om dere en gang har råd til og lyst på en litt dyrere middag, anbefaler jeg Salsa i Vågsallmenningen på det sterkeste.

Knallgode biffer og tex-mex-inspirert mat, og verdens beste dessert (sjokoladeis og pæreis) :drool:

Den på torget er vel vekke? Tror den forsvant for vel et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...