Gå til innhold
Hundesonen.no

Sår/øm/smerte etter bitt?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg sikkert overbeskyttende eier, men jeg er ikke vant til dette. En hund kom i god fart og bet Monti i skinnet på siden av halsen. Den bet seg fast og det tok noen sekunder før noen lempet den vekk. Monti ristet av seg hendelsen med en gang og hadde en fin lydighetsøkt med en gang, så jeg klarer ikke se at det er noe mentalt som gjør at han reagerer.

Men han virker altså sår og øm, og har ved et par anledninger snudd seg fort mot meg med jeg har tatt han der han ble bitt, det er tydelig at han synes det er ekkelt eller ubehagelig.

Dette er vel en uke siden nå.

Helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om det er en uke siden skulle det vært omtrent grodd nå. Så det er et hull, nå med betennelse dere har oversett.

Jeg klarte ikke finne et eneste hull på han bortsett fra ett som det pirplet litt blod av. Men det ser ut som det har grodd fint.. Men skal ta en skikkelig gjennomgang til. Kan de ikke bli ømme/"blåmerker" på samme måte som vi får altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke finne et eneste hull på han bortsett fra ett som det pirplet litt blod av. Men det ser ut som det har grodd fint.. Men skal ta en skikkelig gjennomgang til. Kan de ikke bli ømme/"blåmerker" på samme måte som vi får altså?

Det som er litt skummelt med de små bittsår er at de ofte kan få en lomme på innsiden som kan være et perfekt sted for bakterier å formere seg (betennelse). Inngangssåret trenger ikke å være stort. Det trenger ikke å blø engang. Derfor er det viktig å barbere bittstedet for å vurdere grundig skylling/antibiotika ut fra det en klarer å se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du ett hjørnetallhull så er det veldig ofte et "mot"hull en plass. Sikkert noe som har lukket seg og lagrer puss. Det går veldig fort!

Hunder kan jo bli ømme og få blåmerker og sånt. men da merker man det somregel ganske fort gjerne verst dagen etter, og så blir det gradvis bedre. Men jeg finner alltid to tannhull om det først er ett, er bare ikke så lett å se dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Rak sier, blåmerker er vondest dagen etter og ev tredje dag, etter sju dager er det omtrent borte. Smerter nå er klassisk betennelse. Selv om hullet bare er pyttepittelite, er det nok at en bakterie slipper inn, men ikke ut... Tro meg, jeg har stelt såpass med bittsår på Gubben at jeg er bombesikker i min sak.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...