Gå til innhold
Hundesonen.no

lurer på om hunden min er dverg?!?


black damion rex
 Share

Recommended Posts

Dvergvekst er et syndrom som har endel andre ting ved seg, så det kan man se ganske tydelig som oftest. Og det er noe annet enn å bare være liten, som en kan være uten å være dverg :)

Det er vanskelig å anslå voksen str på en 5 mnd gammel valp, men hvordan er hunden ift søsken etc?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse på valper har også endel med kjønn og type å gjøre, ei venninne sin GDhannvalp på 7 mndr er nå 84 cm og 65 kg, mens en annet vennepar sin 6 mndr tispe er 57 cm og 35 kilo. Tispa er ikke liten/dverg, men virker veldig liten i forhold til hannen, men hun er korrekt for sin type, akkurat som han er korrekt for sin type.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingshund av dunker/engelsk setter/border collie... Han er veldig kort iforhold til en 5mnd burkshund/jakt hund blanding... Ja, har det men de sier ikke så mye...

Border collier kan jo være relativt små de innimellom.. dunker er heller ikke kjempe stor, så kan jo hende hunden din har bare arvet litt de genene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja Border Collie trenger da ikke bli større enn ca 15 kg og oppover, Dunker husker jeg ikke vekta på. Setter ville jeg nesten si fra ca 17 kg og oppover. Kommer akkurat ann på om det er hanne eller tispe som har vært de forskjellige og har foreldrene vært små så blir jo barna små.

Så sier som dem andre at vi vil se et bilde gjerne hvor den står med siden til og forfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra profilbildet ditt så ser den da ikke spesielt liten ut! Hvertfall ikke i forhold til andre dunkervalper jeg har sett (og var det jeg syntes han var mest lik), men såklart, har jo ikke noe å sammenligne med da.


Men selv om han er en spesifik blanding så kan hundene være vidt forskjellige. Jeg har sett en og samme blanding og kull hvor kullsøsken har vært nesten dobbelt så store både i høyde og vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...