Gå til innhold
Hundesonen.no

Twix! A tale of a Smooth Collie and her friendbeast.


Jarlsimonsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt Twix! Hun er en Korthåret Collie som er kommet for å bo hos meg på fòr. Hu er født 20.Mai i Slovakia og kom til Norge den 14.September. Hun ble hentet 15.September og ble da introdu

HUNDEKAMP! BWÆÆH!WOAAHH! Idag har det vært full hundekamp på gården! Twix måtte utpå plenen og jordet for å forsvare beltene hun har jobbet så hard for denne korte uka. En verdig utfordrer entret

Update?! Daayyum! Huff.... Sliter med ganske dårlig samvittighet her Er jo tross alt ikke mer enn 166! dager siden @Mari gav en oppdatering på hvordan Twix har det Personlig kan jeg skj

Posted Images

Labradoren min hata å bli tatt på beina som valp. 5,5 år senere er kloklipp like jallagrusomt, hilsen luna the lab. Just to put the spirits out :P

Neida, men noen er bare sånn tror jeg. Det beste er å klippe stående, kjapt og konsist. Hvis man diller blir det pes (=stress).

Virkelig billedskjønn nydelig collie!!

Det sa dem om Simi også, at hun bare var en sånn som bare hatet det :aww: Hentet henne 1 år gammel. Tok meg 6 uker før hun villig ga meg hver labb og logret igjennom kloklipp :aww:

Når man klipper jevnt 4 ganger om dagen finner de fort ut at det er bedre å like det enn å hate det. Og hundene mine vinner -aldri- når det kommer til sånt :P

For en herlig oppdatering!

Lill! Hvordan klarer du få så herlig fôrvert? Instrukser på det mottas med glede! ;)

Sonen vel :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa dem om Simi også, at hun bare var en sånn som bare hatet det :aww: Hentet henne 1 år gammel. Tok meg 6 uker før hun villig ga meg hver labb og logret igjennom kloklipp :aww:

Lurer kanskje på om du skal få lov til å ta en skikkelig runde på henne en gang du har henne :icon_redface: Og gi meg en skikkelig kursing på det.

Prøvde å klippe litt i dag, med pølsebiter, mamma som hjelper og en stø hånd. Det gikk bra på en klo, på neste derimot :( Hun nappet litt med beinet og da var uhellet ute :( Klarte å klippe en nerve! Da var det over og ut for klipping den dagen :(

Har egentlig aldri klippet klørne på noen av hundene her hjemme så veldig ofte, er stort sett om de ikke går nok på asfalt slik at de slipes naturlig ned. Er nok ikke tøff nok når jeg klipper :(

Men skal gjøre nok ett forsøk i morgen, men er redd for at hun merker hvor usikker og ustø jeg egentlig er. Og da reagerer i henhold til det :hmm:

Brette ører kan jeg ihvertfall, selvom det gir lite resultater :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer sannsynligvis en tur i oktober, om Lill ikke har satt klørne (hehe) i Twix innen da så kan vi ta en runde vi. :)

Neste gang du klipper feil, for det gjør vi alle innimellom, så ikke klipp en eller to til før du gir deg. Sånn at det siste minnet hennes ikke blir at det var vondt. :)

Jo, og kjøp en ordentlig tang. Jeg sverger til Millers.

http://www.zooprodukter.no/default.pl?showProduct=533&pageId=185

edit: Millers er såpass skarp at du bare kan høvle av tynne flak. I stedet for å gjette hvor nerven starter så ser du den etterhvert i klippeflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frantics:HUNDEKAMP! BWÆÆH!WOAAHH! :frantics:

Idag har det vært full hundekamp på gården! Twix måtte utpå plenen og jordet for å forsvare beltene hun har jobbet så hard for denne korte uka. En verdig utfordrer entret banen i dag, en mørkpelset inntrenger som ville ta over tronen i Undrumsdal.

Litt kampfakta:

  • ChampionTittel på spill: Undrumsdal Queenancy (The right to "Piss on it and Own it").
  • Arena: Jordet, plenen og rundt omkring på `Simonsen Casa del Småbruk.
  • Varighet: Til de blir slitne eller "Managere" går lei av å stå og småprate om ting vi later som om vi har felles.
  • Værforhold: Solfylt med spredt skylag. Og mulighet for sikkel, skikkelig mulighet for sikkel.

Utforder 1:

Twix "The NippelTwixer" Mcdougalson the 3rd.

post-3994-0-07147000-1379709468_thumb.jp

  • Proffesjonell tittel: Champion av rundløp og genrell disorientrering, Medalje for akrobatisk urinering i mellomstor fart.
  • Vekt: Litt tung, ikke noe man blir sliten av å bære liksom, men ikke en vekt man vil ha hengende i øre for eksempel.
  • Karrierens største bragd: 5 oppadgående trappetrinn uten å tenke på det engang. "POW!" liksom så var hun oppe, No stress!

Utforder 2:

Bia "Bulldozer from Brekka" Lé Krattvattangen.

post-3994-0-14583100-1379708981_thumb.jp

  • Proffesjonell tittel: GrandChampion for Dozer i løs gange, 3.Plass i regional labbtygging under særskilte forhold (støvsuging inne, gressklipping ute og Beat for Beat på tv`n i andre etasje).
  • Vekt: Middels tung, lite muskelmasse men masseh valpefett. Mest vekt forran for økt dozer kraft.
  • Karrierens største bragd: (Todelt) 1.Fanget en gang halen sin på første "snurr", tygde dritten ut av den halen! 2.Satt seg ned på ett nytresket jorde slik at en av de stive kornstråa stakk nesten midt i brunøyet. Rynket ikke på brynet en gang! Bare bet tenna sammen og ga fan!

Kampreferat...I bildeform med kommentarer mesterlig utført av J.Simonsen.

Kampen starter med vanndrikking. Viser hverandre respekt og drikker sammen.

post-3994-0-78482500-1379709748_thumb.jp

Kampen er i gang. Twix entrer med det klassiske høyrevridde nakketwixen! Rett på special moves!

post-3994-0-22622600-1379708901_thumb.jp

Bia kontrer med lett frembensdozering som velter Twix over, går lett over heldigvis. Tar lite skade av sammenstøtet. Dette blir ikke avgjort ved første dosering nei!

post-3994-0-23949700-1379708823_thumb.jp

De tester hverandre nå ja. rask runddans for å kjenne på bevegeligheten og "sting like a bee"`heten.

post-3994-0-21276100-1379709829_thumb.jp

Twix presser bia nå, truer Bia inn i managerhjørnet. Kan se ut som om Twix legger opp til ett skikkelig Powermove nå...

post-3994-0-03439800-1379709909_thumb.jp

DER KOM DET! Powermovet Twix vant sin siste tittelkamp med, "The Highspeed Frontal TwixterJab"!

Hvordan vil Bia takle dette?!

post-3994-0-50997000-1379708662_thumb.jp

Hun Kontrer?! Utrolig for en utøver i dozerklassen å fjærlett vri seg unna det angrepet! Twix faller som følge av manglende Rottweiler-vegg som absorberer angrepet.

post-3994-0-69744700-1379708509_thumb.jp

Bia går til motangrep. Nå er overtaket på hennes side! Bia legger opp til sin signaturmessige powermove, "All-In-Rottie Bodyplunge" kan sette Twix ut av spill!

post-3994-0-35147200-1379708741_thumb.jp

Twix fikk jammen en skikkelig trøkk der. Hun reiser seg uansett med den verdighet en tittelholder skal ha. Kampen kan se ut til å trekke mot Teknisk Dømming.

post-3994-0-54549000-1379708585_thumb.jp

De er slitne begge to nå. Twix klarer ikke å holde siden fri, men Bia sliter med å få momentum nok til å gjennomføre flere DozerMoves... Kampen ser ut til å avslutte uten nedlegg eller hånpiss på motstanderen. En ytterst spennende kamp har det vært.

post-3994-0-57712200-1379708433_thumb.jp

Bia ser ut til å være den mest utslitte av de to, hun søker vannskålen raskt etter kampslutt og vegrer seg for å slippe Twix til skåla. Kampen er kanskje over, men disse to har noe usnakket seg imellom.

post-3994-0-29210600-1379709671_thumb.jp

Twix blir sendt i garderoben. Dette blir ikke avgjort med det første.

Managerene avtaler re-match på stedet og tar hverandre i hånden på det.

post-3994-0-71618100-1379709986_thumb.jp

Vi her i Undrumsdal Blodspruten Hundekamparena takker for følge denne gang og ønsker velkommen til neste tittelkamp der de verdige motstanderne skal teste hverandre i den vektklassen de er i da (hvem vet? Kanskje Bia er oppgradert til Leopard 2 tank nivå?).

Till next time: Bonjour fra Twix og Jarl (samt Bia og Marius)

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frantics:HUNDEKAMP! BWÆÆH!WOAAHH! :frantics:

Idag har det vært full hundekamp på gården! Twix måtte utpå plenen og jordet for å forsvare beltene hun har jobbet så hard for denne korte uka. En verdig utfordrer entret banen i dag, en mørkpelset inntrenger som ville ta over tronen i Undrumsdal.

Litt kampfakta:

  • ChampionTittel på spill: Undrumsdal Queenancy (The right to "Piss on it and Own it").
  • Arena: Jordet, plenen og rundt omkring på `Simonsen Casa del Småbruk.
  • Varighet: Til de blir slitne eller "Managere" går lei av å stå og småprate om ting vi later som om vi har felles.
  • Værforhold: Solfylt med spredt skylag. Og mulighet for sikkel, skikkelig mulighet for sikkel.

Utforder 1:

Twix "The NippelTwixer" Mcdougalson the 3rd.

attachicon.gifP1010492.JPG

  • Proffesjonell tittel: Champion av rundløp og genrell disorientrering, Medalje for akrobatisk urinering i mellomstor fart.
  • Vekt: Litt tung, ikke noe man blir sliten av å bære liksom, men ikke en vekt man vil ha hengende i øre for eksempel.
  • Karrierens største bragd: 5 oppadgående trappetrinn uten å tenke på det engang. "POW!" liksom så var hun oppe, No stress!

Utforder 2:

Bia "Bulldozer from Brekka" Lé Krattvattangen.

attachicon.gifP1010571.JPG

  • Proffesjonell tittel: GrandChampion for Dozer i løs gange, 3.Plass i regional labbtygging under særskilte forhold (støvsuging inne, gressklipping ute og Beat for Beat på tv`n i andre etasje).
  • Vekt: Middels tung, lite muskelmasse men masseh valpefett. Mest vekt forran for økt dozer kraft.
  • Karrierens største bragd: (Todelt) 1.Fanget en gang halen sin på første "snurr", tygde dritten ut av den halen! 2.Satt seg ned på ett nytresket jorde slik at en av de stive kornstråa stakk nesten midt i brunøyet. Rynket ikke på brynet en gang! Bare bet tenna sammen og ga fan!

Kampreferat...I bildeform med kommentarer mesterlig utført av J.Simonsen.

Kampen starter med vanndrikking. Viser hverandre respekt og drikker sammen.

attachicon.gifP1010577.JPG

Kampen er i gang. Twix entrer med det klassiske høyrevridde nakketwixen! Rett på special moves!

attachicon.gifP1010570.JPG

Bia kontrer med lett frembensdozering som velter Twix over, går lett over heldigvis. Tar lite skade av sammenstøtet. Dette blir ikke avgjort ved første dosering nei!

attachicon.gifP1010567.JPG

De tester hverandre nå ja. rask runddans for å kjenne på bevegeligheten og "sting like a bee"`heten.

attachicon.gifP1010578.JPG

Twix presser bia nå, truer Bia inn i managerhjørnet. Kan se ut som om Twix legger opp til ett skikkelig Powermove nå...

attachicon.gifP1010579.JPG

DER KOM DET! Powermovet Twix vant sin siste tittelkamp med, "The Highspeed Frontal TwixterJab"!

Hvordan vil Bia takle dette?!

attachicon.gifP1010564.JPG

Hun Kontrer?! Utrolig for en utøver i dozerklassen å fjærlett vri seg unna det angrepet! Twix faller som følge av manglende Rottweiler-vegg som absorberer angrepet.

attachicon.gifP1010562.JPG

Bia går til motangrep. Nå er overtaket på hennes side! Bia legger opp til sin signaturmessige powermove, "All-In-Rottie Bodyplunge" kan sette Twix ut av spill!

attachicon.gifP1010565.JPG

Twix fikk jammen en skikkelig trøkk der. Hun reiser seg uansett med den verdighet en tittelholder skal ha. Kampen kan se ut til å trekke mot Teknisk Dømming.

attachicon.gifP1010563.JPG

De er slitne begge to nå. Twix klarer ikke å holde siden fri, men Bia sliter med å få momentum nok til å gjennomføre flere DozerMoves... Kampen ser ut til å avslutte uten nedlegg eller hånpiss på motstanderen. En ytterst spennende kamp har det vært.

attachicon.gifP1010560.JPG

Bia ser ut til å være den mest utslitte av de to, hun søker vannskålen raskt etter kampslutt og vegrer seg for å slippe Twix til skåla. Kampen er kanskje over, men disse to har noe usnakket seg imellom.

attachicon.gifP1010576.JPG

Twix blir sendt i garderoben. Dette blir ikke avgjort med det første.

Managerene avtaler re-match på stedet og tar hverandre i hånden på det.

attachicon.gifP1010582.JPG

Vi her i Undrumsdal Blodspruten Hundekamparena takker for følge denne gang og ønsker velkommen til neste tittelkamp der de verdige motstanderne skal teste hverandre i den vektklassen de er i da (hvem vet? Kanskje Bia er oppgradert til Leopard 2 tank nivå?).

Till next time: Bonjour fra Twix og Jarl (samt Bia og Marius)

det var artig lesing Jarl. Bia inntok horisontalen når hun kom hjem :)

Hun er allerede i gang med å lade opp til neste gang..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE! :lama:

Takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen! Vi har det virkelig topp sammen :)

Vi sniker oss nå forsiktig inn i tredje uke sammen Twix og jeg. De foresående ukene har vi hatt det veldig bra og vi ser ut til å ha kommet greit overens med hverandre. Twix har rukket å bli barnebarnet til min mor og gulljenta til tante Helene :) Akkurat slik det skal være :P

Neste uke skal jeg tilbake på jobb for fult og da må Twix få kjenne på hvordan det er å være uten the Friendbeast mange timer om dagen. Det kan bli litt spennende kjenner jeg, men jeg tro det skal gå veldig greit. Heldigvis er det ofte noen hjemme her en del timer på dagtid så hun slipper å være helt alene HELE dagen :)

Denne uka har vi vært mye ute på tur, en tur på fjellet og en del i Tønsberg. Hun liker veldig godt å løpe løs i skogen og er nå blitt mer trygg på å løpe ett stykke fra meg (da selvfølgelig med klart synsfelt til hvor jeg er hen :P) På fjellet fikk hun løpe løs i flerfoldige timer uten at det var noe problem, hun holdt seg nærme oss og gav meg en gylden mulighet til å trene på innkalling :D

I Tønsberg har hun også funnet roen i senga si hos tante Helene :) Hun lærer seg fort at det lønner seg mer å flekke frem dådyrøynene mot Helene i steden for meg da det er gangske mye lettere å få godbiter hos henne :P

På fredag var vi på besøk hos Kensington Gate og fikk en innføring i hvordan man skal oppføre seg under kloklipping :S Her hadde ikke minst jeg MYE å lære :P Kort oppsummert hva jeg gjorde galt: Jeg gjorde den store synden av å slippe benet jeg jobbet med når Twix begynte å vri på seg for å komme unna. DET, gjorde ikke Kensington :P Etter tre-fire klør ble det åpenlyst for Twix at dersom hun holdt seg i ro så ville alt gå mye raskere :D

Samtidig så fikset Kensington det slik at ørene nå er limt fast i sin riktige "brett" :P Nå håper jeg bare at jeg klarer å holde bretten ved like og at ørene til Twix blir helt hundre prosent perfekt :P

Pictorama?!

Twix koser seg i buret sitt :D Hun sovner veldig raskt når vi begynner å kjøre og det passer meg veldig bra.

post-3994-0-96886100-1380358709_thumb.jp

Ute på tur på jordet:)

post-3994-0-08083400-1380358047_thumb.jp

Refleksvest er viktig i jaktsesongen #ikkeskytgulehunder!

post-3994-0-60485700-1380358265_thumb.jp

post-3994-0-73322000-1380358349_thumb.jp

post-3994-0-73024000-1380358436_thumb.jp

På tur hos Kensington Gate :D = Vill herjing med både jevngamle, litt eldre og voksne Collies!

Supersøteh alle sammen!

post-3994-0-51666500-1380358512_thumb.jp

post-3994-0-08700000-1380358588_thumb.jp

Lekesloss med jevngammel Collie! (Husker ikke navnet i farta :hmm:) Men det var virkelig stor stas for begge to virket det som :)

post-3994-0-19308100-1380358669_thumb.jp

post-3994-0-46742400-1380359576_thumb.jp

post-3994-0-75835700-1380359706_thumb.jp

Etter liming av ørene :D Stakkar, hu ser rett og slett ut som en dame med hårruller i håret :teehe:

post-3994-0-19016100-1380359785_thumb.jp

Det var det for denne gang. Jeg håper nå at ørebretteissuet skal ordne seg etter at Kensington fikset det for oss :D Tusen takk for hjelpen og gode råd generelt :)

Till we meet again! Adios fra Twix og Jarl.

P.S

Holdt på å glemme The PooPooPicture! Nå med refleksvest for økt synlighet som igjen fører til økt awkwardness :teehe:

post-3994-0-28880500-1380358185_thumb.jp

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kensington Gate fikset det greit igår, med litt streng stemme fikset det seg greit ;)

Var ikke nødvendig med streng stemme, bare et bestemt og rolig grep. Hun forstod snart at hun hadde møtt sin overbitch. :P

HAHA, Jarlemann, du skriver så utrolig bra!

PS. Gratulerer med ny rase - fox terrier - utrolig hva litt lim kan gjøre. ;)

chance01.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ahmagaaawd, folkens! I dag har jeg fått besøk og serr ass, de er awesome! Jeg tenkte det var bestemuttern som kom hjem jeg, men det steg tre (3!) nye mennesker ut av bilen, og en av dem er mini. Jeg holdt på å DAUE! Serr ass. Livet er så sjuukt kult når det kommer folk som vil prate.

Han minien er jo helt gærn, jeg spant rundt og han lo og lo, minner litt om meg han der. Han husket i huska og jeg løp fram og tilbake og da lo vi begge to. Vilt!

Inne er han minst like kul, for han fant en hel koffert med baller som han bare pælmer rundt HELT på måfå, det er helt syyyykt ass. Jeg plukker de opp jeg, og det er visst morsomt det, iallfall for minien, men de større er ganske teite på det. Whatevs.

Damedyret er ganske kul hun og, hun tok meg med ut på tur! Jeg viser meg fra min beste side, det er tross alt min eneste side. Kommer når hun vil, tusler rundt når hun vil og er aldri langt unna.

Flere ganger fikk jeg den der raketten i rompa, den som gjør at jeg må løpe og leke og sette inn det ekstra søthetsgiret. Serr, folkens, det funker SÅ bra! Damedyret løper med romperakett hun og da nemlig, for en gjøk. Kult å ha makt, ass.

Nå er vi inne igjen og jeg tenkte jeg skulle sove. Hørte nettopp Damedyret banne inni munnen sin, noe om at det blir tidenes antiklimaks å komme hjem til Putle igjen. Sånne store sier mye snålt. Jeg skjønner ofte ikke en dritt jeg, men så lenge hun fortsatt får rakett i rompa sammen med meg og gir meg så mye kos som hun gjør så må hun gjerne bare flytte inn for min del.

Oppdateringer kommer med bedre kamera etterhvert sies det. Må bare pakkes ut først.

Toodles!

Twix

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Jo! Vet dere hva? Jeg klarte pokker meg å snike i meg en gedigen skål med kattemat! De følger for søttan ikke med vøtt, og det der kattekreket har jo heller ikke vett på en flekk. De er SÅ idioter ass. Score!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Guri land, her må jeg tydeligvis følge med - har alltid elsket skriveriene til Marien vår og så har hun jaggu hanka inn en like skrivefør "slektning" som også kan komme med særdeles underholdende skriverier.......... herlig herlig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...