Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå kommer hundeskremmer'n.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

" Syklister som har møtt på innpåslitne, aggressive eller bare nysgjerrige løse hunder langs landeveien, har nå fått et middel mot de firbeinte.

Hundeskremmeren, eller «K9 Warning Defence» som produsenten kaller produktet, sender ut en høy lyd som skal skremme bort innpåslitne hunder. "

http://www.abcnyheter.no/videoer/2013/09/06/na-kommer-hundreskremmern?autoplay=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det syklistskremmern? For hundeeiere eller oss småbarnsforeldre som har opplevd nærgående syklister litt for mange ganger?

Tenkte akkurat det samme.

For en sånn kunne jeg tenkt meg i blant... :D

Er det virkelig et så stort problem med nærgående hunder at et sånt drittprodukt er nødvendig?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det syklistskremmern? For hundeeiere eller oss småbarnsforeldre som har opplevd nærgående syklister litt for mange ganger?

En ting jeg lurer på - finnes det ikke ringeklokker på sykkelene lenger? Jeg hopper ofte til, for det kommer en syklist i full fart bak meg uten å si fra. Grei å være klar over de, liksom.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet med det jeg? Kommer en hund løpende mot deg for å ta deg, så lager du en lyd og hunden stikker. Det er vel bedre enn å bli angrepet av hunden? Eller..?

Også syntes jeg det er en smule snodig at lyd mot hunder er fyfy, men å kaste vann/bruke hageslange/skremme katter, det er helt greit? (Tråd her inne fra noen dager siden, muligens en uke?)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produsenten kan ikke love at den fungerer på alle hunder, interessant! Også kostet den 250 kr for 30 min med batteritid. Jeg ville aldri betalt så mye på noe som de ikke kan love fungerer på alle, og med såpass kort batteritid.

Men uten om det, flott for de som trenger det! :P Min hund har ingen problemer med syklister eller joggere. Litt interessant at det er blitt et såpass stort problem for dem at de måtte lage noe slikt. Jeg legger aldri merke til at hunder løper etter så mange syklister og joggere. Kanskje det er verre i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produsenten kan ikke love at den fungerer på alle hunder, interessant! Også kostet den 250 kr for 30 min med batteritid. Jeg ville aldri betalt så mye på noe som de ikke kan love fungerer på alle, og med såpass kort batteritid.

Men uten om det, flott for de som trenger det! :P Min hund har ingen problemer med syklister eller joggere. Litt interessant at det er blitt et såpass stort problem for dem at de måtte lage noe slikt. Jeg legger aldri merke til at hunder løper etter så mange syklister og joggere. Kanskje det er verre i utlandet?

Det finnes vel ingenting som fungerer på alle, uansett hva det er. Og jeg går utifra at batteritiden er 30 minutter med lyd, ikke i standby-modus. Da er ikke batteritiden så ille likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet med det jeg? Kommer en hund løpende mot deg for å ta deg, så lager du en lyd og hunden stikker. Det er vel bedre enn å bli angrepet av hunden? Eller..?

Også syntes jeg det er en smule snodig at lyd mot hunder er fyfy, men å kaste vann/bruke hageslange/skremme katter, det er helt greit? (Tråd her inne fra noen dager siden, muligens en uke?)

Tja. Hva hadde du foretrukket med egen katt egentlig? Ei bøtte vann, eller kanskje at en av hagens beboere hadde knertet den? Det er en del katter som har mistet livet sitt inne i hundegårder bl.a., og det er fler som kommer til å miste livet der også i framtiden...

Jeg ville heller at noen hadde kasta ei bøtte vann i hodet på katta mi, enn at den ble knertet av en hund i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hva hadde du foretrukket med egen katt egentlig? Ei bøtte vann, eller kanskje at en av hagens beboere hadde knertet den? Det er en del katter som har mistet livet sitt inne i hundegårder bl.a., og det er fler som kommer til å miste livet der også i framtiden...

Jeg ville heller at noen hadde kasta ei bøtte vann i hodet på katta mi, enn at den ble knertet av en hund i hvert fall.

Nå var det ikke helt sjansen for om katten blir tatt livet av eller ikke jeg diskuterte. Jeg syntes bare at det er snodig hvor godtatt det er å gjøre slikt mot katter, samtidig som det er helt motsatt når det kommer til hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke helt sjansen for om katten blir tatt livet av eller ikke jeg diskuterte. Jeg syntes bare at det er snodig hvor godtatt det er å gjøre slikt mot katter, samtidig som det er helt motsatt når det kommer til hunder.

Men det er en av konsekvensene som kan skje dersom den går inn feil sted...

En av grunnene kan nok tenke seg å være at vi holder hund og katt forskjellig. Katter ledsages sjeldent av en eier, og det er veldig vanskelig å be eiere å holde katten deres ute av ens egen eiendom (forståelig). Med det medfører også av kattepiss og dritt. Det er ikke alle som er like begeistret for å ha andres kjæledyr rekende inn i huset, pissende i utemøbler etc. Ergo man prøver å få katten til å lære at den skal holde seg unna.

Og enig med 2ne. Bedre at en hund blir skremt, enn at den skader noen sånn sett. Men på en annen side, så hadde det vært festlig å brukt samme metode på syklister før de skader folk på sin ferd også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...