Gå til innhold
Hundesonen.no

Ozzy EFIT 1.September

Recommended Posts

Skrevet

Søndag er slækk dag med lite spennende innhold. Spesielt når jeg har jobbet dagen før, da gjør jeg ingenting fornuftig :lol:

Startet dagen i 10-tiden, og Fredrik var glad for at Ozzy hadde stått opp .

36155a50-1d5d-4796-bbf9-bc5160267800_zps

11.00 er det ut på tur.

f3200d45-5a10-4a55-afee-25cae55c71d0_zps

Og litt før 12 er vi hjemme igjen og Ozzy er fornøyd.

b1250475-ca0a-4ba8-85f3-5dff507ddb57_zps

Så lager jeg litt sen frokost til meg og samboeren.

27ea2fdf-56ea-49b0-b7f7-bcb797b57cd9_zps

14.10 tar jeg en røyk og ligger Fredrik ute og chiller'n.

3d3839c6-bd02-4367-bf2b-86909123386f_zps

Jeg ser på masterchef Australia og spiller Candy Crush.

70c62a81-0e3d-43ee-bcfb-44dab08b0ee0_zps

Vi går en tur til og trener litt samtidig.

c8eba3a2-efb7-44f9-b923-4db54a63294f_zps

Ponni kommer på søndagsmiddag sammen med storesøster og svoger.

e2b5f1d3-da27-47e8-9098-9bea2c471767_zps

Vi har spist middag og Ozzy får middag. Vom og hundemat med ost og fløtesaus. :P

1d9164a9-4528-42e2-9c4f-5c28d0c0852f_zps

19.00 har jeg dusja.

42eb299f-cf36-46af-b130-3f26e26a0913_zps

Så var det premiere på Alt for Norge sammen med min nye bestevenn. :wub:

7469ca2b-7fc1-4b46-b912-f8390d92ea0b_zps

21.00 var det fortsatt Alt for Norge og potetgullet har blitt byttet ut med Fredrik.

cb0f1661-0c7a-46c0-879a-d967df0e79d7_zps

Gutta koser seg.

739f6a73-82b2-4508-b6a4-91cb9952eae6_zps

Og etter kveldstur fikk Ozzy på plaster siden han er teit, også var det natta.

9f8b48bf-e6b9-469f-a94d-6f90e58a5a9c_zps

• Like 6
Skrevet

Fin søndag det da, akkurat sånn en søndag etter jobb skal være :)

Fine Ozzy og Fredrik :wub:

Jaa, var deilig det! Godt å ikke gjøre noe! :D

Ozzy og Fredrik er så søte sammen :wub:

Jaa :wub::)

Ozzy. :wub: Blir aldri lei den søtnosen!

Fredrik er supkul! Samt CandyCrush!

Hihi, det gjør ikke jeg heller :D

Har sitti fast på samme brettet leeenge nå, så er litt lei CC :lol:

Ja, akkurat sånn skal søndager være :D

Er det pga såret Ozzy må plastres?

Ja, eller fordi han slikker på det. Får oppheng, så fikk streng beskjed av veterinær om at hvis han ikke skjerper seg vil han få infeksjon.

Så han må ha plaster om natten og når jeg er på jobb. Fungerer ikke med krage eller badering, og selv om han river det av seg etterhvert så begrenser det ihvertfall litt av slikkingen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...