Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfnuggets Sam


GryAnettN
 Share

Recommended Posts

Får vell kanskje presentere det nyeste tilskuddet her på gården!

Snøfnuggets Sam, eller Baldrian som han bli kalt til daglig, er en liten skøyer av rasen Finsk Lapphund. Han kom til verden den 25.Juni 2013 noe som vil si at han er per dags dato hele 9 uker og to dager gammel! :ahappy:

Han kom hit til meg og min samboer i fra Kennel Snøfnugget i Molde den 22.August, så han har nå vært her en uke allerede!

Baldrian er en eneste stor koseklump! Han er ikke så veldig glad i å ligge på fanget, men elsker å bli kost på og har sin store svakhet på magen. Han kunne nok ha blitt klødd på hele dagen om det var opp til han. :lol: Han er i tillegg en liten skøyer og å leke med "onkel" Bamse er det kuleste han vet om!

Han er vår lille hjerteknuser altså! :wub:

1305360_10151567698417172_698352232_n_zp

En stk sovende Baldrian på Gardemoen.

0043_zps84098b47.jpg

004_zps0679a63c.jpg

1278472_10151567698432172_391583695_n_zp

1011478_10151567699167172_1974175548_n_z

:wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam var fra tidlig av min favoritt i kullet, så er særlig fornøyd med at han har kommet til noen som oppdaterer på sonen :D

Han er helskjønn, og gleder meg noe helt utrolig til å følge vakre gutten :)

Han er helt herlig! :ahappy: Skal nok prøve å oppdatere så ofte som jeg kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tiden går fort når en har en liten ramp i hus! Vår Baldrian er i dag 10 uker og fire dager gammel og har vært hos oss i litt over to uker nå! Jøss, som tiden flyr! Han er blitt ordentlig husvarm og det kuleste i hele verden er min samboers tær og skjegg og ikke minst alt av møbler. Vi er eeegentlig ganske flink å høre etter store deler av tiden, men av og til syntes vi det er helt greit å glemme seg :lol:

Baldrian er en aktiv, men herlig liten gutt. Vi er også blitt veldig flink til å ikke gjøre fra oss inne og vi sovner nå nesten hele natten. Må en liiiten tur ut i halv seks tiden, men sovner med en gang når vi kommer inn igjen :ahappy: Alenetrening har vi holdt med med siden dag en og dette er helt ok syntes Baldrian. Både jeg og min samboer er nå blitt nødt til å vende litt tilbake til hverdagen, men da er det fint å ha "bæstemor" og onkel Bamse til å passe seg de dagene jeg er nødt på skolen. Han lider nok ikke noen nød der, og blir egentlig litt skjemt bort :lol: Han er ute å springer store deler av dagen og herjer med Bamse, så når jeg kommer hjem er han fornøyd og sliten og sovner med en gang når vi er kommet i hus :wub: Ellers så er det like før vi skal på valpekurs med lillingen. Dette skal bli spennende!

0034_zps86260fda.jpg

0072_zps1511689a.jpg

1240319_10151577806692172_1669314152_n_z

1239857_10151577807542172_1676972005_n_z

1236300_10151577806327172_1358848030_n_z

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...