Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdensvinnerutstillingen i Finland 2014


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Håper noen av sonisene kommer hjem med disse! Trophies for the Best in Group 1-4. FB link For noen premier

Bare ikke kjør altfor fort heller...... å bli stoppet på motorveien av finsk politi er en .... morsom opplevelse

Never mind hva jeg sa lenger opp i tråden... Jeg har booket ferge nå, og melder på Foenix til uka... Til mitt forsvar så hadde jeg planlagt to andre utenlandsutstillinger til høsten, som begge fal

Posted Images

ehm,uhm, PM når kommer det? :P hilsen newbie

Ringfordeling ble lagt på nett i går, så jeg antar det kommer over helga.

Angående hotell, så er det nok flere som avbestiller framover fordi hunden røytet ned, fikk en skade, ble drektig, døde, svigermor insisterer på å feire syttiårsdagen den helga, unghunden ble ikke så pen som håpet, også videre. Det er gjerne litt frafall, og dermed ledige hotellrom å oppdrive. Da jeg booket for drøye to måneder siden fant jeg så å si ingenting, mens søket tidligere i dag ga mange ledige treff.

Det kan virke som om de har fått flere påmeldte enn forventet, siden åtte av ringene er utendørs. Det står dette på hjemmesiden:

Due to a large entry of dogs rings 93-100 will be outside. Area will be covered with large tents that cover the rings and cage zone. Due to a large number of dogs we kindly ask participants not to bring dog pens, tents or extra furniture items to the dog show.

Men de kan jo ikke mene at en ikke skal kunne ha med noe som helst?

Min ring er i andre etasje - vet noen hvordan en kommer seg dit? Er det trapp eller heis? Eller egen inngang på forhøyet nivå ute? For jeg pleier å frakte alt pikkpakket på tralle, men det går åpenbart ikke opp en trapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Men de kan jo ikke mene at en ikke skal kunne ha med noe som helst?

Min ring er i andre etasje - vet noen hvordan en kommer seg dit? Er det trapp eller heis? Eller egen inngang på forhøyet nivå ute? For jeg pleier å frakte alt pikkpakket på tralle, men det går åpenbart ikke opp en trapp.

"bring dog pens, tents or extra Furniture"

For meg høres det ut som de har laget telt områder til bur, så ikke ta med hundegårder (men bur), egene telt og annet "**** og pakk" som er unødvendig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bring dog pens, tents or extra Furniture"

For meg høres det ut som de har laget telt områder til bur, så ikke ta med hundegårder (men bur), egene telt og annet "**** og pakk" som er unødvendig da.

Så da gjelder det antageligvis bare uteområdet. Mens jeg som skal være inne og ikke har bur, kan ha med grinder.

Dørene åpner syv, jeg kjenner jeg nok skal være der i god tid før det. Heller komme tidlig, få plass ved ringen, og så spise frokost, kle på seg, også videre, enn å stå i kø i evigheter fordi jeg ikke dro tidlig nok fra motellet. Jeg stiller på en hverdag, så det kan jo være rushtrafikk av folk som skal på jobb i Helsinki også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg sa lenger oppe - ringfordeling ligger på nett.

Berner er i to ringer.

Og jeg fatter ikke hvorfor de tre øvrige sennenhundrasene ikke kan få ringer i nærheten. De er ikke i samme etasje en gang! Det skjer aldri at de er i nærheten, som om det ikke er raser som i mange land er i samme klubb, hvor det hender at folk har flere av rasene, og hvor en kan ha ønske om å se litt.

Det blir som å sette collie korthåret og langhåret i hver sin ende av hallen, mens dere jo ofte får være i nærheten. Det skjer i alle land, berner er langt unna de øvrige sennenhundrasene. Jeg blir gretten, jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, når en er ferdig å løpe til venstre X antall ganger - hva bør en se og få med seg i Finland? Nærmeste bestemt et utvidet Helsinkiområde? Noen som vet om noen must see's og must do's?

og ikke minst, hva er tilgjengelig via kollektiv transport og med hund på slep? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ikke minst, hva er tilgjengelig via kollektiv transport og med hund på slep? :aww:

Vi kjørte kollektivt hele helgen da vi var der i Desember. Veldig lettvint. Jeg var så heldig at reisefølget mitt hadde testet ut banen og tidsbruken dagen i forveien, slik at vi kunne sove "lenge" på morgenen. :P Banen stopper rett ved messeområdet og den gikk rett forbi hotellet vi bodde på. :)

Jeg har forøvrig aldri sett maken på organisert utstilling som den trippelvinnerutstillingen. God plass rundt ringene, benker satt ut ringside, egne burområder etc. Veldig lett å komme seg frem osv. De burde ha minst like god kustus på WDS. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde japanske nakenhunder for tiden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...