Symra&Pippin Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Det lurer jeg på. Og i stedet for å sjekke alle modeller fra alle produsenter så spør jeg dere, o allvitende hundeeiere. Poenget er altså at jeg gjerne vil holde Pippin helt korthåret for å minimere pelsstellet, men han kan jo ikke være helt glattbarbert heller. Kan man få til eksempelvis et par cm pels med maskin tro? Siter
Maria Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Det kan du hvis du bruker avstandskammer på maskinen. Bruk et skjær som klipper godt, f.eks. andis 10 (1,5 mm tror jeg det er) også setter du avstandskam i metall på skjæret. Da får du 2 cm! Et slikt skjær: http://hunden.mamutweb.com/Shop/Product/Klipperskj%C3%A6r-Aesculap-%2310-15-mm/04-GT330 Kammer typ de her: http://hunden.mamutweb.com/Shop/Product/Klipperkam-sett-8-stk-til-KM2Oster-mfl-Rustfritt-s/04-1247-7440 Utenpå f.eks en slik maskin: 1 Siter
Symra&Pippin Skrevet 22. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 22. August 2013 Det kan du hvis du bruker avstandskammer på maskinen. Bruk et skjær som klipper godt, f.eks. andis 10 (1,2 mm tror jeg det er) også setter du avstandskam i metall på skjæret. Da får du 2 cm! Er 2 cm det maksimale man kan få med maskin? Siter
Maria Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Kammen avgjør hvor langt pelsen klippes. Du får kammer opp til 2,5 cm i alle fall. Altså - kammen satt på maskinen lar deg klippe pelsen i 2,5 cm lengde. 1 Siter
Guest Stella Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Så spørs det om du klipper med eller mot hårretningen. Om det er en hund med hårretning altså (pudler har ikke det, beardis har, f.eks). Klipper du med hårretningen får du mye lenger pels enn om du klipper mot. Man må klippe forsiktig der pelsen går i virvler (under halsen, brystet, baksiden av lårne), og pynte med saks, men det blir pent om man er litt nøye. Siter
Recommended Posts