Gå til innhold
Hundesonen.no

Løsning for klatremus


Recommended Posts

Jeg har jo lest en del om kelpier som utbryter konger, ekorn og klatremus, og da jeg i dag fikk se dette bilde av en av valpene fra samme kull som min, så må jeg finne på en finurlig løsning før valpen kommer i hus.

1157390_4503792533173_168471274_n.jpg

(og her er den bare 5 uker gammel, tenk når den er 8 uker ++ :o )

Så hva er den beste løsningen? Planen er at hun skal være på badet når hun er alene, med en type grind foran, men kompostgrind funker tydeligvis ikke. Hva med trappegrind? Spørsmålet er om jeg finner en som er liten nok til å passe i en døråpning.

http://www.mimmis.no/images/thumbs/0008969.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke hatt kompostgrinder om man har en klatrer! Sett veldig kjipe følger av det. Valper som får beinet inni og henger fast, og i verste fall kan det knekke.

Da bør gå for en type grind som ikke kan klatres i, som den du linker til f.eks :)


Jeg kjøpte en hundegrind på en barnebutikk. Var en god del høyere enn de vanlige grindene, slik at ikke DPene bare hoppet over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg fant en billig ikea grind på finn.no til salgs i Bergen, så det blir kanskje den isåfall :) Jeg må bare måle først.

Men kanskje jeg kan se først om min er en klatrer :P Om Monica fint har hatt to kelpier med kun kompostgrind, så kan det være det funker her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg fikk opp ikeagrinden så hoppet de bare lett over isteden, blæ. Håper du ikke får en SÅ oppfinnsom en Marie :P

Haha, det håper ikke jeg heller :lol: Da får det bli barnegrind med kompostgrind over. Uansett så tar det vel noen uker, kanskje måneder, før den klarer å hoppe over :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg fant en billig ikea grind på finn.no til salgs i Bergen, så det blir kanskje den isåfall :) Jeg må bare måle først.

Men kanskje jeg kan se først om min er en klatrer :P Om Monica fint har hatt to kelpier med kun kompostgrind, så kan det være det funker her også :)

Min kelpis har heller ikke klatret kompostgrind hos meg ;) Men han prøver å springe dem ned med hodet som rambukk *fnis* og prøvdeå hoppe over en i går og landet mitt oppå og knekte kompostgrinda i to på langs :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor dere får tak i hunder som holder seg bak kompostgrinder. :lol: Tilogmed knøttisen min som hadde voksenvekt på 3,6 kg syntes kompostbinger var finfine stiger. Kasko klatret over kompostbinger fra dag én. To ikeagrinder i høyden var løsningen hos meg, siden jeg også hadde pansersnuser som stupte over/gjennom grinder, og lukisen som spretter over. :lol: Nå har jeg grind i gangen med kompostgrindelement over - så den blir høyere. Da kommer kompostdelen så høyt opp at basenjien ikke får tak. Han følger heldigvis ikke halvsøstern sin, så han spretter ikke over grinder. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...