Jump to content
Hundesonen.no

Trenger pass til bernervalp i noen dager

Taz
 Share

Recommended Posts

Dette er veldig kort varsel, opprinnelig skulle jeg passe Malvin som han heter, men selvfølgelig fikk Kiwi løpetid.
Selv om han bare er en valp på 5 mnd så reagerer han på løpetiden og det er nok enklest for alle parter om han blir passet av noen andre.
Så jeg håper det er noen her inne som har mulighet til å passe han, han er en enkel og omgjengelig valp. :ahappy:

Eier reiser onsdag kveld og er hjemme igjen søndag denne uken. (21-25 Aug)
De bor i Notodden, men eier har bil og kan kjøre litt for å levere han.

:ahappy:
IMG_4489_Malvin.jpg

Tror kanskje 4 timer hver vei er litt i det lengste laget. :P Men tusen takk for at du tilbyr, tror han hadde hatt det dritgøy hos deg. :ahappy::D

Pøh! :P Ja, jeg så for meg to klumper på fem måneder i fri utfoldelse her. De hadde nok hatt det dritgøy og jeg hadde sikkert fått noen grå hår? :lol:

Håper det ordner seg! :)

• Like 1

Pøh! :P Ja, jeg så for meg to klumper på fem måneder i fri utfoldelse her. De hadde nok hatt det dritgøy og jeg hadde sikkert fått noen grå hår? :lol:

Håper det ordner seg! :)

Neida, de sliter jo hverandre ut så da blir det jo mindre grå hår på deg. :lol:

Du skulle bodd en smule nærmere Gardermoen så hadde det jo ikke vært noe stress å fått han opp til deg. :P

Takk, satser på det er noen der ute som har mulighet til å passe en veldig behagelig bernervalp, han grenser til å være tvers igjennom lat. :P:ahappy:

• Like 2

Hei, det er mulig jeg kan! Jeg eller søsteren min. Vi lurer på om Dixie får løpetid snart, men tror ikke det hadde vært noe problem da vi har separat leilighet i kjelleren, kan godt la en av dem være der. Må selvsagt høre med min mor og min søster om det er greit men...

EDIT: åh Notodden vet jeg ikke hvor er, så bare at det sto Rogaland på din profil... Sjekket... Det ble gjerne litt langt :)

• Like 1

Guest lijenta

Tja første tanken min er spør Pajko hun har flyttet til BØ som er tre mil unna og uten hund. Jeg har selv en hanne på 7 måneder og får hjem tispa til sønnen i helga og tror det er nok for min del.

KAn kanskje være lurt å skrive hvilken veg dem skal fra Notodden for da kan det jo være flere som bor den vegen

Tja første tanken min er spør Pajko hun har flyttet til BØ som er tre mil unna og uten hund. Jeg har selv en hanne på 7 måneder og får hjem tispa til sønnen i helga og tror det er nok for min del.

KAn kanskje være lurt å skrive hvilken veg dem skal fra Notodden for da kan det jo være flere som bor den vegen

Men trodde ikke det var lov med hund der?

Da blir det sikkert mer enn nok for deg. :ahappy::)

Han reiser strekning Notodden - Gardermoen, men det blir tiiiiiidlig torsdags morgen og da hadde det sikkert vært mer praktisk for folk å fått han levert på onsdagen på normalt klokkeslett. :P

Men det er sikkert litt for kort varsel å spørre folk om pass. :hmm:

Guest lijenta

Men trodde ikke det var lov med hund der?

Da blir det sikkert mer enn nok for deg. :ahappy::)

Han reiser strekning Notodden - Gardermoen, men det blir tiiiiiidlig torsdags morgen og da hadde det sikkert vært mer praktisk for folk å fått han levert på onsdagen på normalt klokkeslett. :P

Men det er sikkert litt for kort varsel å spørre folk om pass. :hmm:

Det vet jeg ikke. Vet bare at studiet har noe reising som krever at man fikser pass av hund hvis man har med hund

Åhh, for en søting! Han kunne gjerne vært hos meg :wub: Men jeg jobber onsdag til fredag, og kan ikke ta han med. :hmm:

Han er vel litt liten for å være hjemme alene i 8 timer..

Eier har jobb, så han er vandt til å være alene hjemme opp til 8 timer. Som sagt han er en veldig omgjengelig og chill hund som ikke stresser seg opp for noe. :P

Men skjønner at du kanskje ikke vil ha en fremmed valp alene i leilighet/hus, for selv om han er OK hos eier og hos meg alene, så vet man jo aldri hvordan han reagerer alene hos helt fremmede folk.

Men takk uansett. :ahappy::)

Eier har jobb, så han er vandt til å være alene hjemme opp til 8 timer. Som sagt han er en veldig omgjengelig og chill hund som ikke stresser seg opp for noe. :P

Men skjønner at du kanskje ikke vil ha en fremmed valp alene i leilighet/hus, for selv om han er OK hos eier og hos meg alene, så vet man jo aldri hvordan han reagerer alene hos helt fremmede folk.

Men takk uansett. :ahappy::)

Hvis han er vandt til det så kan jeg passe han hvis du/eier ikke finner noe annet altså :) Kan dra hjem i lunsjen på torsdag og sjekke at alt går bra. Du kan jo sende meg PM hvis det er aktuelt :)

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Glemt å oppdatere med 7 måneders bilde. Ikke har jeg fått veid eller målt han heller. Kommer tilbake med det senere.    Vel, her er Tempo 7 måneder gammel. 
    • Jeg tenker det er viktig at du tar dette på alvor. Hun signaliserer at hun ønsker avstand, og om det ikke respekteres kan det eskalere. Jeg ville som det sies over fått henne grundig sjekket for om hun kan ha smerter. Ville også vurdert å lære inn en fast liggeplass som er litt unna folk, som du kan kommandere henne til når du tenker at det kan oppstå knurring.
    • Jeg hadde tatt henne til en kiropraktor/rehab og fått en skikkelig gjennomgang. Er hun røntget (hofter/albuer/rygg)? Det KAN være hun har vondt, og rett å slett knurrer fordi hun er redd folk skal komme for nærme. Knurring er jo ett signal på at hun ønsker å være i fred.
    • Dette står på DKK's sider: Visse kategorier af hunde kan ikke udstilles: Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). Undtagelse: For hunde, som har fået fjernet den ene eller begge testikler på grund af en skade eller sygdom, er det muligt at søge dispensation hos DKK. Dette foregår ved at søge om dispensation fra dopingreglerne ved at udfylde en særskilt dispensa- tionsansøgning, som ligger på DKK’s hjemmeside – link: https://www.dkk.dk/alle-emner/sundhed- og-sygdom/doping Sammen med dispensationsansøgningen skal der indsendes dokumentation for, at hunden har haft ”normale testikler på normal plads” før operationen. Dette kan være i form af en dyrlægeer- klæring eller dokumentation fra tidligere deltagelse på udstillinger eller prøver, hvor hundens te- stikelstatus er blevet tjekket. Herudover skal der vedlægges dokumentation fra en dyrlæge, hvor den præcise årsag til fjernelsen af den ene eller begge testikler fremgår. Det er kun i tilfælde af tilskadekomst eller alvorlig sygdom (f.eks. kræft), at hunden kan opnå dispensation, og det altid er op til DKK at vurdere, om den bag- vedliggende årsag og/eller den indsendte dokumentation er tilstrækkelig. Den dispensation, DKK kan give, gælder alene hundens mulighed for at deltage på en udstilling el- ler en prøve. Det vil sige, at dommeren ikke kan undlade at bedømme hunden eller diskvalificere hunden pga. testikelmangel. Det vil dog stadig være op til den enkelte dommer at vurdere, om der f.eks. er fejl (ud over testi- kelmangel), som ikke længere kan konstateres grundet indgrebet, så DKK vil aldrig kunne forud- sige, hvordan en hund, der mangler den ene eller begge testikler, vil blive bedømt. Kopi af dispensationen skal vedhæftes hundens tilmelding eller indsendes til arrangøren inden til- meldingsfristens udløb - og medbringes på selve udstillingen.
    • Dette står på SKK's sider: Detta gäller vid kastrering Här finner du svar på frågor om kastrerade hundar och deras rätt att delta vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Nationella Dopingkommissionen berättar vad som gäller. Kastrerad hanhund Kirurgiskt kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Detta innebär att ansökan om dispens inte behöver ske. Kemiskt (medicinskt) kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats genom medicinsk behandling medges inte dispens för deltagande vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning, oavsett bakomliggande orsak till behandlingen. I begreppet beskrivning innefattas olika former av mentaltest/-beskrivningar. För hanhund som kastrerats via medicinsk behandling råder 6 månaders karenstid innan deltagande återigen kan ske vid någon form av utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Har den kemiska kastrationen skett med chipimplantatet Suprelorin gäller 6 månaders karenstid utöver angiven verkningstid enligt FASS vet. Vilket innebär för; Suprelorin 4,7 mg: Verkningstid enligt FASS vet 6 mån + 6 mån karenstid = 12 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Suprelorin 9,4 mg: Verkningstid enligt FASS vet 12 mån + 6 mån karenstid = 18 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Observera att verkningstid samt karenstid kvarstår oförändrat även om hanhunden under denna period blir kirurgiskt kastrerad. Veterinärintyg för kirurgiskt kastrerad hanhund När veterinärintyg åberopas för en kastrerad hanhund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande). Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, ID-nummer, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och kommentar om testiklarnas utseende och placering Hva andre land sier, vet jeg ikke. Vil tro det er likt DKK.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...