Gå til innhold
Hundesonen.no

DERFOR skal du gi ormekur!


Anki
 Share

Recommended Posts

Dette er hvorfor det er så uhyre viktig å behandle dyret sitt mot revens dvergbendelorm etter utenlandsreiser. Ikke skulk! Du gjør deg selv en bjørnetjeneste... Parasitten bruker mennesker som mellomvert og smitter enkelt fra dyret ditt. Den bruker også bærbusker som vert for eggene sine, noe som vil si at du aldri mer kan gå på bærtur. Inne i kroppen din etterlater parasitten vannfylte cyster der hvor den baner seg vei. Kommer den til hjernen, kan du selv tenke deg hva utfallet vil bli.

OBS! Ikke for sarte sjeler. (Dette er en human lever)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kjempeviktig å vaske hendene etter man har nevlet med jord på Svalbard, da samme dritten er dratt til øya av Russerne. Lærte først om parasitten da jeg flyttet til Svalbard, før jeg lærte om det i hundeøyemed... Det jævligste er jo at man kan bli bærer av parasitten i flere år, uten symptomer. Før de brått bryter ut :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Svalbard? Hvorfor er det så lite kjent?

Men må jo være noe funksjon i leveren, ellers hadde det vel bare vært å fjerne den helt?

Det er noe med det første man lærer på sikkerhetskurs når man er der oppe, men det er jo litt mer hipt å skryte av isbjørnfaren når man er der oppe - enn faren for ecchonichondrus :P Du kan se det listes opp som fare her: http://www.unis.no/48_HSE/documents/UNISSikkerhetsfolder_2008.pdf

Til det siste du skriver, jeg ble litt usikker på hva du mener? Selvsagt har leveren en konkret funksjon, det går ikke an å leve uten leveren sin :P Det går an å leve uten små deler av den, hvis man får kreft, men tar man vekk for mye er det døden. Leveren renser jo blodet for giftstoffer, det er noe med det viktigste kroppen gjør? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Svalbard? Hvorfor er det så lite kjent?

Men må jo være noe funksjon i leveren, ellers hadde det vel bare vært å fjerne den helt?

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Du tenker kanskje på nyrer? Man kan leve uten en av nyrene. Leveren må vi ha. Men, leveren kan lege seg selv utrolig bra (dem vokser faktisk tilbake til normal størrelse), så lenge man lar det være igjen nok av den, eller den ikke er for skadet (feks av alkohol).

http://nhi.no/forside/leveren-34782.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jaggu meg en apeshitcrazy mengde med næsty crap i den leveren!

Bare å behandle bikkjene!

En skam at man må ha resept på dette! Det får så mange idioter til å sluntre unna!

Før man måtte ha resept på ormekur, var problemet at folk overbehandlet. De gav ormekurer i hytt og pinevær, som rutine selv når hunden ikke hadde vært i utlandet, og uten noen reell mistanke om at hunden faktisk hadde orm. Vi har like stor grunn til å frykte resistens; hva skal man så behandle dette monsteret mot, hvis det muterer slik at vi ikke har noen ormekur som fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker kuren skikkelig så øker ikke risikoen for at ormen blir resistent. Det er eventuel feilbruk gir en risiko for det.

Og hvis hunden ikke har orm, og blir behandlet så er det ikke noen orm der i utgangspunktet som kan bli resistent...

Litt krunglete skrevet, men er på mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...