idastef Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Hvordan trener dere hunden på å ikke tisse/markere overalt? Drar den med hvis den prøver? Belønner hvis den gjør riktig? Vi prøver å holde oss til naturlige ting, men bor i en asfaltjungel, så er ikke alltid lett å unngå en søppelkasse eller lyktestolpe. Heldigvis regner det mye i Bergen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Hvordan trener dere hunden på å ikke tisse/markere overalt? Drar den med hvis den prøver? Belønner hvis den gjør riktig? Vi prøver å holde oss til naturlige ting, men bor i en asfaltjungel, så er ikke alltid lett å unngå en søppelkasse eller lyktestolpe. Heldigvis regner det mye i Bergen Et klart og tydelig "nei" har vært hovedgreia her iallefall, etterfulgt av verbal ros. Både enkelt og effektivt. Men så er ikke jeg av den typen som går med godbiter i lomma til enhver tid i tilfelle bikkja skulle finne på å gjøre noe bra som trenger belønning heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Nei. Har en grei "ikke der" kommando som benyttes om bikkja skulle vise interesse for å tisse et sted som ikke er lov. Enkelt lært inn ved å si det og dra bikkja videre. Han er veldig grei og lite grisete, heldigvis, så det er sjelden behov for å passe på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Jeg gjør så godt jeg kan for å unngå pissing på annen manns eiendom... Mine store hanner rekker også høyt opp på ting hvis uhellet skulle være ute. Går jeg tur der det er hus må mine gå i kort bånd til vi er forbi alt av innkjørseler,søppelkasser og lignende.De får heller ikke tisse på brydbusker langs veien,men jeg bryr meg ikke om de løfter beinet på lyktestolper og den slags. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Nei, det får de ikke lov til. Marvin får heller ikke lov til å skette på gjerdet til noen vi går forbi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 5. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Hvordan trener dere hunden på å ikke tisse/markere overalt? Drar den med hvis den prøver? Belønner hvis den gjør riktig? Vi prøver å holde oss til naturlige ting, men bor i en asfaltjungel, så er ikke alltid lett å unngå en søppelkasse eller lyktestolpe. Heldigvis regner det mye i Bergen Dersom du ser at hunden er på vei bort til noe den ikke skal tisse på så kan du enten dra den bort eller bruke stemmen, her brukes "øy!!" eller "nei!!". På sånne enkle og hverdagslige ting belønner jeg ikke godbiter på, sier heller "ååå såå flink!!!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amig0 Skrevet 24. September 2013 Rapporter Share Skrevet 24. September 2013 Jeg kommer til å bli streng på det når han begynner å skvette "overalt", men foreløpig tisser han kun på "myke" steder (gress, veikanter), men om jeg ser han er på vei til og i det hele tatt gå inn i en ukjent persons hage / innkjørsel , så tar jeg han vekk for det er ikke ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts